Sjukt... Helt oacceptabelt. Finns det någon fraktfirma som är att föredra då? Tycker jag läst liknande grejer om diverse andra bolag den senaste tiden.
Jag har själv använt TNT några gånger med bra resultat så vitt jag uppfattat...
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt... Helt oacceptabelt. Finns det någon fraktfirma som är att föredra då? Tycker jag läst liknande grejer om diverse andra bolag den senaste tiden.
Har ett leveransrelaterad problem, står att min klocka anlänt i mottagarlandet och att den är i Brest, Nederländerna. La poste från Frankrike och jag har rätt adress registrerat på eBay. Någon som haft liknande problem men att det bara varit trackingsidan/ posten som fått det om bakfoten och paketet är påväg eller borde jag öppna en dispyt direkt? Har mailat säljaren iallafall.
Edit, fick svar från säljaren och han hade skrivit rätt adress (bild). Någon som varit med om något liknande gällande tracking?
Så kan det vara såklart.Jag jobbar hemifrån. Min fru likaså...
nät jag jobbade på TNT så skulle det finnas signatur och så scannade man ut paketet. Vet dock inte om det ändrats på 10 årJag har själv använt TNT några gånger med bra resultat så vitt jag uppfattat...
Är det så? När jag köpte dator för något år sedan så kunde de inte lämna den på någon Servicepoint, däremot kunde jag styra om leveransen till jobbet - lite jobbigt dock när jag pendlar med buss/tåg...Nu för tiden får man väl ett sms från DHL där man kan välja att hämta ut paketet på närmsta service point.
Är det så? När jag köpte dator för något år sedan så kunde de inte lämna den på någon Servicepoint, däremot kunde jag styra om leveransen till jobbet - lite jobbigt dock när jag pendlar med buss/tåg...
Jag har fattat det som att Servicepoint bara är för en viss typ av paket och B2B-typer av paket sker med "riktiga" DHL som inte kan lämna på en Servicepoint. Men jag kan ha fel.
Det är med DHL express som det är så.
Du har fått ett sms av DHL Express där vi vill att du ska svara på om du vill ha ditt paket levererad till en utvald DHL Service Point nära dig eller om du vill få den levererad till den förbokade adressen.
Vi på DHL Express levererar paket på vardagar mellan 08.00-17.00. Detta sms skickar vi till dig som är privatperson för att ge dig alternativet att själv välja när du vill hämta ut ditt paket, om du inte har möjlighet att vara hemma under dessa tider.
Idag hände något värre, mitt nya bankkort(!) hängde halvt utanför brevinkastet. Tack herr brevbärare.. Tur att ingen hann före. Någon som har kontakter på PostNord? Verkar ha blivit otroligt mycket sämre sen det bytte ifrån Posten.Har fått tröjor hängandes ut ur brevinkastet tidigare så det får väl ses som en förbättring iallafall..
Fy fan, tur att du fick svar någorlunda snabbt! sjukt udda att smuggelgömma grejer och dessutom inte upplysa om det.Nu för tiden får man väl ett sms från DHL där man kan välja att hämta ut paketet på närmsta service point. Bra mycket smidigare än att sitta hemma en dag och vänta för att sedan kuta ner till postlådan och upptäcka att slapprövarna bara lagt avin i lådan utan att ens ringa på.
"Äh, klockan är ju 13:30 en vardag, alla är på jobbet nu ändå så jag lägger lappen i lådan och skriver att ingen var hemma"
Dock kommer du inte få den eftersom du inte inte var hemma när de levererade presenten.Snackat med kundtjänst i morse. De tog ärendet vidare och nyss ringde en dansk kille från ett Malmö-nummer och meddelade att budet igår talat med någon ("din sambo?") som enl honom hade sagt att det var ok att lämna i brevlådan. Så har absolut inte skett!
Mitt hemnummer där min fru kunde ha svarat fanns inte ens med i uppgifterna de hade... En ren lögn alltså!!! De försökte inte ens göra en "riktig" leverans. Vårt hemmakontor är 2,5 m från ytterdörren och vi har en hund som skäller som f-n om nån knackar/ringer på, så var de här den tiden de påstår så hade hon omöjligen missat budet.
Kundtjänstkillen skulle ta detta med ansvarig lokalt som skulle ta det vidare och sedan skicka mig "en present" som kompensation.
Undrar om/var de hade letat upp 2 vintage Heuer som kompensation om paketet försvunnit...
OK. for the record så pratade jag om StockholmKan ju meddela att TNT upprepade gånger inte kommit den dag de sagt att de ska komma. En gång skickade de en tredjepart i "civil luvtröja", känns ju tryggt att lämna en klocka för över 50 papp till någon som varken kommer från bolaget eller kan lämna kvitto på mottagen leverans. De har även lämnat ut paket till kollegor utan tillåtelse.
Visst har det alltid löst sig tillslut men att det ska strula så mycket är rätt jobbigt. Man får ju typ ställa in sig på att vakta huset/kontoret flera heldagar om man ska skicka/ta emot paket. Ett jäkla meck.
+1Tack för varningen. Den senaste tidens varningar på forumet bekräftar fördelarna med ett face to face köp. (Förutsatt att man gjort sin läxa innan, och agerar försiktigt).
Skummat tråden, men det är väl väldigt enkelt? Fraktbolagen hanterar en enorm mängd försändelser, de kan inte dadda med alla försändelser och mottagares konstiga önskemål ad absurdum. Snabbhet är deras grej. Folk är ärliga, inte fan stjäl ens en bråkdel av alla människor ett paket som står utanför en dörr? Fraktbolagen är välförsäkrade och gör en kalkyl på hur noggranna de måste vara. När en försändelse försvinner så ersätter man bara helt osentimentalt. Det är därför fraktpriserna är så låga som de är. Privat kurir, ponnyexpress och liknande blir helt andra priser.
Schysst paket.Lyckades tajma FedEx-budet idag å fick ett litet paket som ursäkt för deras "schabbel".
Fin gest, men det försvarar ju inte beteendet.
Frågade budet om det var han som lämnade ett paket i lådan häromdagen och det var det visst. "Sorry", sa han. "Jag kör bara extra... Det ska inte hända igen".
Så frågan är om det är han som inte inser hur jobbet ska skötas, eller om instruktionerna är så bristfälliga.