• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FedEx klockleverans - varning!

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Passar på att bumpa då jag också är vrång på FedEx. Har jag möjlighet är det sista gången de anlitas.

Jag skulle få paket igår innan kl 12. Trots att jag var hemma fick jag mail om att jag inte gick att nå. Ringde kundservice och angav portkod/telenr och fick en ny leverans inbokad idag innan 12. Så långt är jag bara lite lätt irriterad över att FedEx inte går den extra milen för att ta reda på mitt telenr.

Idag när jag suttit hemma och väntat landar samma mail om att jag inte gick att nå. Ringer kundservice igen som säger att de inte förstår vad som kan ha gått fel då kontaktuppgifter/portkod är antecknat(jag har en gissning: att det är en slö jävla lallare som kör budbilen och vill bli klar med sin runda snabbast möjligen så att hen kan åka hem och slänga sig på skinnsoffan) men bokar då in ett nytt leveransförsök imorgon någon gång mellan 08-18.

Jag skärpte tonen från supertrevlig till psyksjuk och vill att hon ringer till kuriren för att få ut paketet idag. Hon säger att de inte kan nå kuriren. Tyvärr... ledsen...

Jag önskar prata med hennes chef som förklarar att det bara är cheferna som har kontaktuppgifter till kurirerna (syn), han ringer i alla fall kuriren och planerar in en ny leverans i eftermiddag mellan 12-16.

Återstår att se hur mycket spö 70-talskronografen har fått.

Ser fram mot en paketöppning i vrede.

:rage:
 

Hassestek

Breitling
Upplevde inte riktigt samma sak idag vid min leverans men ändå värd att ifrågasättas; Budet ringer på, jag öppnar varpå han direkt frågar "Är det Måns?". "Ja" svarar jag, kladdar lite på hans underskriftsmaskin innan han trycker paketet i näven på mig och går :bored:

Poängen är att utan någon form av id-koll kan ju vilket nisse som helst svara "ja" på frågan om ett förnamn. Sen är det tydligen bara att kladda i maskinen så får man en gratis klocka...

Det som gör att jag tycker det är okej att lämna paket hemma hos nån utan legg är, för att paketet ska bli snott utan att du vet vem som tagit det förutsätter det att du inte vet vem som är i ditt hus. Det är värre än att paketet blir snott imo
 
Passar på att bumpa då jag också är vrång på FedEx. Har jag möjlighet är det sista gången de anlitas.

Jag skulle få paket igår innan kl 12. Trots att jag var hemma fick jag mail om att jag inte gick att nå. Ringde kundservice och angav portkod/telenr och fick en ny leverans inbokad idag innan 12. Så långt är jag bara lite lätt irriterad över att FedEx inte går den extra milen för att ta reda på mitt telenr.

Idag när jag suttit hemma och väntat landar samma mail om att jag inte gick att nå. Ringer kundservice igen som säger att de inte förstår vad som kan ha gått fel då kontaktuppgifter/portkod är antecknat(jag har en gissning: att det är en slö jävla lallare som kör budbilen och vill bli klar med sin runda snabbast möjligen så att hen kan åka hem och slänga sig på skinnsoffan) men bokar då in ett nytt leveransförsök imorgon någon gång mellan 08-18.

Jag skärpte tonen från supertrevlig till psyksjuk och vill att hon ringer till kuriren för att få ut paketet idag. Hon säger att de inte kan nå kuriren. Tyvärr... ledsen...

Jag önskar prata med hennes chef som förklarar att det bara är cheferna som har kontaktuppgifter till kurirerna (syn), han ringer i alla fall kuriren och planerar in en ny leverans i eftermiddag mellan 12-16.

Återstår att se hur mycket spö 70-talskronografen har fått.

Ser fram mot en paketöppning i vrede.

:rage:
Ja vilket jävla helvete.... Vet flera som haft lika... De säger att de ringt på trots att de inte knackat på dörren... Vilka idioter:(
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Fedex har tyvärr blivit värdelösa sen de börjat samarbeta med PostNord. I vissa orter så sköter postnord utkörningarna och dessa uteblir i 90% av gångerna. Bättre att plocka upp paketet från deras utlämningsställe.
 

Ola G

Cartier
Fick för ett antal år sedan en IWC GST hängd på dörrhandtaget i en plastpåse utomhus, denna gång var det UPS som dummat sig
Min vänliga granne tog in det till sig vilket utlöste ett mindre paniklarm, då jag ringde UPS och frågade var klockan var och deras svar var att den redan var lämnad.
Då förklarade jag för UPS att det här låg inom deras transportöransvar.
Hade det inte varit för att grannen knackade på under just det samtalet MED klockan så hade jag nog avslutat samtalet med hot om juridiska åtgärder
DHL har än så länge inte dummat sig gentemot mig
Mvh
Ola G
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Hatar när man beställer saker och inte själv kan välja hur det levereras. Många företag, Apple tex, verkar tro att folk kan sitta hemma hela dagarna och vänta på paket med UPS.
 

Klockby

Breitling
Samma hände mig med PostNord senast igår. Gick hemma och väntade på en sms-avi men inget hände.

Frun kommer hem på lunchen och ser att det står ett paket utanför ytterdörren?!?!

Stod till och med mitt mobilnummer på paketet :mad::mad:
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Postnord har i alla fall så att man kan hämta hos ombud. Jag undersökte möjligheten hos FedEx men fick till svar att jag var välkommen ut till Arlanda om jag ville hämta själv...
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
FedEx har lite olika alternativ vad gäller underskrift vid leverans. Det går att välja att endast personen som paketet är adresserat till får kvittera ut det. Men det förutsätter att den som skickar kryssar i det alternativet som är lite dyrare.
 

Bazsy

Cartier
Tror att posten är rätt sätt för leveranser. De kollar id och så hamnar den hos ombud inte på trapphuset.
I TS fall skulle jag ringa och säga att de får visa fullmakt för att lämna utanför för det har de inte fått. Är man lite mer upprörd skulle ju vemsomhelst säga att inget har funnits där, betala ersättning. Då skulle de bli mycket noggranna med dessa efter några fall.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Köpte precis en Zenith från Tyskland via Chrono24 med FedEx-leverans.
De lämnade av den åt min farsa som iofs råkade befinna sig på adressen. Men ingen id-koll eller liknande.
Men min erfarenhet överlag är att frakta grejer på en utsatt tid måste vara det svåraste som finns. Känns inte som det spelar någon roll vilken transportör man använder.
 
Topp