• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FedEx knackade äntligen på

naggge

Panerai
Re: FedEx knackade äntligen på

Grattis!
Ser fan inte ut att vara äldre än ett par år med det skicket. Ett riktigt praktexemplar.
 

Pleximannen

Cartier
Re: FedEx knackade äntligen på

Grattis! Riktigt fin =)

Min säger hej...

2434edb0.jpg
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Nja, för att vara en rolex så var den väl helt okey. Hoppas du är nöjd med den jober..
Grymisch
 

Johan M

Cartier
Re: FedEx knackade äntligen på

Grattis! Den ser ganska sliten och skamfilad ut dock, en polering hade säkert gjort den fin igen. :cool:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Stiligt!
En så´n är nästa på min inhandlingslista... Precis i det skickat som jag vill ha oxå! "Lagom" insliten.

Måste bara läsa in mig/terrorisera Spencer66 med frågor/tips...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Sjukt snygg JM...en riktig pärla...stort grrattis.....brottarfin....men ska den verkligen ha drunken X på tavlan........ :oops:
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Grattis, gläds med dig även om jag inte förstår dess storhet...men snygg ser jag att den är!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Spencer66 skrev:
Ariste skrev:
Grattis, gläds med dig även om jag inte förstår dess storhet...men snygg ser jag att den är!

Jag tror vi får ta en bira igen och snacka allvar..
Du får gärna upplysa mig om det magiska med just denna ref, jag köper storheten med Rolex så det är check! :)
Jag gissar att den är ovanlig, men på vilket sätt?
Oförskämt snygg klocka...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Ariste skrev:
Spencer66 skrev:
Ariste skrev:
Grattis, gläds med dig även om jag inte förstår dess storhet...men snygg ser jag att den är!

Jag tror vi får ta en bira igen och snacka allvar..
Du får gärna upplysa mig om det magiska med just denna ref, jag köper storheten med Rolex så det är check! :)
Jag gissar att den är ovanlig, men på vilket sätt?
Oförskämt snygg klocka...


Första Subben med Datum och den enda som har röd text, brytningen mellan den svartgrå tavlan, vita och röda texten är magisk. Man kan tycka att det lilla röda inte skulle göra något men det lyfter helheten och gör den till en nästan religiös upplevelse!

Min hustru sade att hon var sugen på en 1680 och jag visade henne en vit, hennes kommentar -Den var ju inge fin ser ju inte alls ut som din.. Inte trodde jag hon hade sett det röda inte..
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Spencer66 skrev:
Första Subben med Datum och den enda som har röd text, brytningen mellan den svartgrå tavlan, vita och röda texten är magisk. Man kan tycka att det lilla röda inte skulle göra något men det lyfter helheten och gör den till en nästan religiös upplevelse!

Min hustru sade att hon var sugen på en 1680 och jag visade henne en vit, hennes kommentar -Den var ju inge fin ser ju inte alls ut som din.. Inte trodde jag hon hade sett det röda inte..
Tack för infon, jag har klämt på din så vad skiljer de två åt? Jag måste erkänna att tavelbenämningen MKVI förvirrade mig...
Det röda gör skillnad, lumen på index och visare är fantastiskt snygga i kulören...svårt att stå emot dessa Rolex som trillar in....
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Det som skiljer på våra är att min är en äldre Mk 4 och den första med feet first hans är en Mk 6 och den sista redden förutom servicetavlan. jag har öppna sexor han stängda. Det skiljer även lite på texten.
 

Pleximannen

Cartier

Ariste

Audemars
2-Faktor
Re: FedEx knackade äntligen på

Spencer66 skrev:
Det som skiljer på våra är att min är en äldre Mk 4 och den första med feet first hans är en Mk 6 och den sista redden förutom servicetavlan. jag har öppna sexor han stängda. Det skiljer även lite på texten.
Tackar, nu börjar jag förstå...thanks for sharing!

Pleximannen skrev:
Ariste skrev:
Här kan du läsa om de olika tavlorna:
Tack för en ypperlig länk, vilken referensskatt!
 

psub

Breitling
Re: FedEx knackade äntligen på

Grattis!! Det är något speciellt med den där röda färgen...


min MKIV säger hej:
juni2012.jpg
 
Topp