• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FedEx...

Sond

Patek
Jag hade bestämt mig för att inte bry mig om när mina olika paket skulle anlända mer exakt. Men det är onekligen svårt att hålla sig när man följer paket genom olika logistiska centra. Ett av paketet är ny hos FedEx på Arlanda. Det står beräknad avlämning hos kund 6pm.

Hur säkra brukar FedEx vara på dessa tider? Eller skriver de så för att ha hela dagen på sig? Och sist men inte minst. Har någon fattat varför de inte ringer innan de kör ut? Skulle det bli för mycket tjafs med kunder som vill ändra tid istället för att bara acceptera att den körs direkt till ett utlämningsställe?

I min värld skulle det vara mycket bra om de kunde ringa så att jag kunde anpassa mig. Plus att det skulle bli en stor tidsvinst för dem och dessutom en miljövinst för oss alla.
 

Rikard

Omega
Sist jag beställde med FedEx så ringde det kl 11:00 och fråga om jag skulle va hemma vid 16 men då jag jobbade så kom de till jobbet o lämna där istället kl 12 :D För mig har det alltid funkat kanon.
 
C

China

Guest
Jag hade bestämt mig för att inte bry mig om när mina olika paket skulle anlända mer exakt. Men det är onekligen svårt att hålla sig när man följer paket genom olika logistiska centra. Ett av paketet är ny hos FedEx på Arlanda. Det står beräknad avlämning hos kund 6pm.

Hur säkra brukar FedEx vara på dessa tider? Eller skriver de så för att ha hela dagen på sig? Och sist men inte minst. Har någon fattat varför de inte ringer innan de kör ut? Skulle det bli för mycket tjafs med kunder som vill ändra tid istället för att bara acceptera att den körs direkt till ett utlämningsställe?

I min värld skulle det vara mycket bra om de kunde ringa så att jag kunde anpassa mig. Plus att det skulle bli en stor tidsvinst för dem och dessutom en miljövinst för oss alla.

Svårt att säga, men jag har aldrig haft problem med FedEx. Vid ett tillfälle dök en jäktad och svettig taxichaufför upp med ett paket från FedEx, han suckade och stönade, men var nöjd över att paketet levererats i tid. Mitt paket hade av någon anledning hamnat fel, och chaffisen hade kört 15 mil för att få fram det i tid, han fick en fika och en klapp på ryggen för besväret. Tyvärr kan jag inte säga det samma om Posten eller DHL, och jag hoppas att du får ditt paket i tid.:)
 

Sond

Patek
JAg kommer inte ihåg om jag fått något via FedEx på länge. De sista åren har det alltid varit så att de(vilka de nu är...) ej ringt och så har man en avi i brevlådan istället. Ofta kan de köra ut saken till jobbet dagen efter istället.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag fick sms från fedex att jag inte var hemma och de skulle försöka dagen efter.

Dagen efter fick jag fånga fedex killen när han bankade på grannens dörr....
 

Vnagenius

Cartier
2-Faktor
Fick ett Fedex-bud idag, det var utlovat imorgon kväll. Min erfarenhet är att det ofta går snabbare än den beräknade tiden. Har aldrig haft problem med Fedex.
 

watchowner

Cartier
Fått en klocka levererad av Fedex och det var en massa strul. Eftersom man har portkod! så blev
det 3 ggr innan min Orient Bambino var hemma.
 

Nexus

Panerai
Alla budfirmor är sataniska sekter som livnär sig på den frustration som ångar från de stackars människor som väntar på att deras klockor och andra efterlängtade ägodelar ska levereras. Desto mer dom kan dra ut på leveransen desto nöjdare och mättare blir de.
 

SimonML

Omega
De leveranser jag haft via FedEx har fungerat bra. Problemen brukar börja när postverket får ansvaret att leverera sista biten...
 
Topp