Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

FedEx...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sond, 15 juli 2013.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Jag hade bestämt mig för att inte bry mig om när mina olika paket skulle anlända mer exakt. Men det är onekligen svårt att hålla sig när man följer paket genom olika logistiska centra. Ett av paketet är ny hos FedEx på Arlanda. Det står beräknad avlämning hos kund 6pm.

Hur säkra brukar FedEx vara på dessa tider? Eller skriver de så för att ha hela dagen på sig? Och sist men inte minst. Har någon fattat varför de inte ringer innan de kör ut? Skulle det bli för mycket tjafs med kunder som vill ändra tid istället för att bara acceptera att den körs direkt till ett utlämningsställe?

I min värld skulle det vara mycket bra om de kunde ringa så att jag kunde anpassa mig. Plus att det skulle bli en stor tidsvinst för dem och dessutom en miljövinst för oss alla.

2. Rikard

Rikard Bonde

Från:
    Västerås
    Sist jag beställde med FedEx så ringde det kl 11:00 och fråga om jag skulle va hemma vid 16 men då jag jobbade så kom de till jobbet o lämna där istället kl 12 :D För mig har det alltid funkat kanon.

3. China

China Guest

Svårt att säga, men jag har aldrig haft problem med FedEx. Vid ett tillfälle dök en jäktad och svettig taxichaufför upp med ett paket från FedEx, han suckade och stönade, men var nöjd över att paketet levererats i tid. Mitt paket hade av någon anledning hamnat fel, och chaffisen hade kört 15 mil för att få fram det i tid, han fick en fika och en klapp på ryggen för besväret. Tyvärr kan jag inte säga det samma om Posten eller DHL, och jag hoppas att du får ditt paket i tid.:)

4. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

JAg kommer inte ihåg om jag fått något via FedEx på länge. De sista åren har det alltid varit så att de(vilka de nu är...) ej ringt och så har man en avi i brevlådan istället. Ofta kan de köra ut saken till jobbet dagen efter istället.

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Fedex dyker alltid upp på eftermiddagen hos mig, och ringer när de är max en halvtimma bort.

6. falten

falten Stadsbo

Bara positivt om fedex, känns om det är någon som kan hålla tider så är det dem...

7. Omega

Omega Bonde

Från:
    Södermanland
    Jag har bara haft problem med FedEx.

8. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Jag fick sms från fedex att jag inte var hemma och de skulle försöka dagen efter.

Dagen efter fick jag fånga fedex killen när han bankade på grannens dörr....

9. Vnagenius

Vnagenius Stadsbo

Från:
    Halmstad
    Fick ett Fedex-bud idag, det var utlovat imorgon kväll. Min erfarenhet är att det ofta går snabbare än den beräknade tiden. Har aldrig haft problem med Fedex.

10. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Fått en klocka levererad av Fedex och det var en massa strul. Eftersom man har portkod! så blev
    det 3 ggr innan min Orient Bambino var hemma.

11. Nexus

Nexus Präst

Alla budfirmor är sataniska sekter som livnär sig på den frustration som ångar från de stackars människor som väntar på att deras klockor och andra efterlängtade ägodelar ska levereras. Desto mer dom kan dra ut på leveransen desto nöjdare och mättare blir de.

jabla, David och Vintage92 gillar detta.
  12. SimonML

SimonML Stadsbo

Från:
    Umeå
    De leveranser jag haft via FedEx har fungerat bra. Problemen brukar börja när postverket får ansvaret att leverera sista biten...

Mårtenssons ur Brookfield