• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Feedbacktråden - synpunkter, idéer och förslag

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eftersom Klocksnack är ett nystartat forum och det är användarna som ÄR forumet så är allas synpunkter viktiga. I den här tråden får du gärna posta feedback, synpunkter och idéer på hur Klocksnack kan bli ett bättre forum.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Vill börja med att berömma detta initiativ oavsett riktning och utfall. :) Vet inte hur användbart det kan vara men hade lite idéer kring en klocktidning för något år sedan och spånade fram dessa ämnen/kategorier:

Teknik/funktion - komplikationer, material
Moddningsguiden
Teknisk innovation som förändrade utvecklingen
Klockor som var med vid milstolpar i historien
Djupdykning i ett/en varumärke, modell, urverk, stil
Bilder, bilder, bilder - inspiration
Djupdykning hos en samlare
Vad finns i din klocklåda
Omröstning - kan vara vad som helst, många vill tycka till och opinion är coolt.
Paketöppning
Tester och omdömen - klockor, handlare
Annonser
Kändisar med klockintresse
Proveniens
Klockspotting
Dagens klocka

Over and out.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
ElderPith skrev:
Vill börja med att berömma detta initiativ oavsett riktning och utfall. :) Vet inte hur användbart det kan vara men hade lite idéer kring en klocktidning för något år sedan och spånade fram dessa ämnen/kategorier:

Teknik/funktion - komplikationer, material
Moddningsguiden
Teknisk innovation som förändrade utvecklingen
Klockor som var med vid milstolpar i historien
Djupdykning i ett/en varumärke, modell, urverk, stil
Bilder, bilder, bilder - inspiration
Djupdykning hos en samlare
Vad finns i din klocklåda
Omröstning - kan vara vad som helst, många vill tycka till och opinion är coolt.
Paketöppning
Tester och omdömen - klockor, handlare
Annonser
Kändisar med klockintresse
Proveniens
Klockspotting
Dagens klocka

Over and out.

Toppen!
Vi samlar ihop alla förslag, sedan får vi ha en omröstning om vad som ska finnas.
Jag vill att alla ska få ge input, och sedan tar vi beslut baserat på medlemmars tankar och idéer - blir nog bäst så, istället för att enbart admins ska bestämma innehåll.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tips till er som varit tidiga med att registrera sig, d.v.s. de som registrerade sig före det här inlägget.

För att få rätt datumformat, klicka här. Klistra sedan in följande i fältet längst ner: D d M H:i
Tryck på skicka. Klart.

Då ska det bli rätt, och man slipper AM/PM.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ermapo skrev:
Som jag ber om i annan tråd. Går det kutta tvånget på antal tecken. Låt (nt) leva och frodas.

Minsta antal tecken i ett inlägg eller meddelande.:
Definierar minsta antal tecken som kan skrivas in i ett inlägg eller personligt meddelande. Minsta tillåtna värde är 1.


Tyvärr inte... Du kan alltid göra ett mellanslag i inlägget som tecken.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
daviden skrev:
Toppen!
Vi samlar ihop alla förslag, sedan får vi ha en omröstning om vad som ska finnas.
Jag vill att alla ska få ge input, och sedan tar vi beslut baserat på medlemmars tankar och idéer - blir nog bäst så, istället för att enbart admins ska bestämma innehåll.

Finns det bra stöd för formulär/polls i detta verktyg, annars kan jag tipsa om Google Docs?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
daviden skrev:
Toppen!
Vi samlar ihop alla förslag, sedan får vi ha en omröstning om vad som ska finnas.
Jag vill att alla ska få ge input, och sedan tar vi beslut baserat på medlemmars tankar och idéer - blir nog bäst så, istället för att enbart admins ska bestämma innehåll.

Finns det bra stöd för formulär/polls i detta verktyg, annars kan jag tipsa om Google Docs?

Jag har tillgång till externt undersökningsverktyg om det är en större användarundersökning. Är det mindre användarpolls som man vill lägga upp själv tror jag att det går redan nu. Eller hur ligger det till Ping @Daviden ?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ariste skrev:
daviden skrev:
Toppen!
Vi samlar ihop alla förslag, sedan får vi ha en omröstning om vad som ska finnas.
Jag vill att alla ska få ge input, och sedan tar vi beslut baserat på medlemmars tankar och idéer - blir nog bäst så, istället för att enbart admins ska bestämma innehåll.

Finns det bra stöd för formulär/polls i detta verktyg, annars kan jag tipsa om Google Docs?

Det finns inbyggt. :) Dock begränsat med rättigheter för användande.
Tänkte att vi väntar in lite åsikter och idéer, sedan kör vi omröstning på det hela.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
daviden skrev:
Ariste skrev:
daviden skrev:
Toppen!
Vi samlar ihop alla förslag, sedan får vi ha en omröstning om vad som ska finnas.
Jag vill att alla ska få ge input, och sedan tar vi beslut baserat på medlemmars tankar och idéer - blir nog bäst så, istället för att enbart admins ska bestämma innehåll.

Finns det bra stöd för formulär/polls i detta verktyg, annars kan jag tipsa om Google Docs?

Det finns inbyggt. :) Dock begränsat med rättigheter för användande.
Tänkte att vi väntar in lite åsikter och idéer, sedan kör vi omröstning på det hela.


Briljant.
 
...eller åtminstone en OT-del.
Snacka klockor är tråkigt, snacka skit är kul.
Alla gnällkärringar på ttt som hatar ot kommer dessutom springa hit.

Byt till ett mindre kräkfult tema eller vad fan det heter.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
CharlieSocks skrev:
...eller åtminstone en OT-del.
Snacka klockor är tråkigt, snacka skit är kul.
Alla gnällkärringar på ttt som hatar ot kommer dessutom springa hit.

Byt till ett mindre kräkfult tema eller vad fan det heter.

Temat kommer ändras, så småningom - först ska allt sitta på plats. Händer mycket under huven här. ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
CharlieSocks skrev:
...eller åtminstone en OT-del.
Snacka klockor är tråkigt, snacka skit är kul.
Alla gnällkärringar på ttt som hatar ot kommer dessutom springa hit.

Byt till ett mindre kräkfult tema eller vad fan det heter.

Gud hör bön. :D
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Har varken synpunkter, idéer eller några förslag än så länge jag ville bara ge thumbs up till Denke och Daviden för ett fint arbete och bra initiativ. Ska bli kul att se hur detta forum artar sig. När planerar ni lansera officiellt? Blir det fest då?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
Är det bara jag eller blir bilderna VÄLDIGT stora med scroll både upp och ner och i sidled?...

/martin

Autofunktionen för att bildresize hängde inte med när vi la på det nya temat. Vi fixar det under kvällen. Daviden är på't hårt! :)
 

The Pell

Cartier
Tapatalk-grejen gör ju detta ert initiativ till succé - oavsett kvalitet på inlägg! Fy fan va smidigt jämfört med TTT i Safari...

Keep up the good work!




"Ett olyckligt ögonblick kan vara i flera timmar"
Okänd
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Idé - Jag hade gärna sett att klickbara länkar är inställda så att "open link in new tab" istället för att den navigerar bort från ursprungssidan. Så man lätt kan gå fram och tillbaka mellan ämnet och eventuell länk som är relaterat till tråden.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
CharlieSocks skrev:
Blir inte postimagebilderna onödigt små?
Det är en temporär lösning. Absolut bäst blir det om man fixar egen bildlänk via photobucket eller liknande.

TomasBc skrev:
Idé - Jag hade gärna sett att klickbara länkar är inställda så att "open link in new tab" istället för att den navigerar bort från ursprungssidan. Så man lätt kan gå fram och tillbaka mellan ämnet och eventuell länk som är relaterat till tråden.
Det har du förbannat rätt i - jag ska spana på det i kväll.
 
Topp