• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Feedbacktråden - synpunkter, idéer och förslag

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
TomasBc skrev:
Idé - Jag hade gärna sett att klickbara länkar är inställda så att "open link in new tab" istället för att den navigerar bort från ursprungssidan. Så man lätt kan gå fram och tillbaka mellan ämnet och eventuell länk som är relaterat till tråden.

Nu ska det fungera - dock fungerar det inte retroaktivt på redan postade länkar.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej, och tack för ett bra forum! Skulle det gå att göra "ämnesraden" på Handla-delen längre? D.v.s. Så att man kan få plats med en lite längre beskrivning i "titeln" s a s. I alla fall, typ 50 tecken till? Jag gillar ju att skriva mycket ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
theargonaut skrev:
Hej, och tack för ett bra forum! Skulle det gå att göra "ämnesraden" på Handla-delen längre? D.v.s. Så att man kan få plats med en lite längre beskrivning i "titeln" s a s. I alla fall, typ 50 tecken till? Jag gillar ju att skriva mycket ;)

Bra idé!
Fixade nu. :)
 

1981

Cartier
Provade ladda upp profilbild, men bilderna blir nekade eftersom dem är för stora, kan man kanske lägga in automatisk avskalning på bilder så att dem blir rätt storlek när man ska lägga in profilbild?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Partanen skrev:
Provade ladda upp profilbild, men bilderna blir nekade eftersom dem är för stora, kan man kanske lägga in automatisk avskalning på bilder så att dem blir rätt storlek när man ska lägga in profilbild?

Ett snabbt hack i koden, och nu skalas bilden om automagiskt. :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Så här i starten av forumet tror jag att det är bra att det finns relativt få underforum och hålla forumet mera kompakt. Se det som en nattklubb; för att det ska bli bra tryck ska man inte ha förstora lokaler...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi tänkte som så att vi testar och kör ett tag som det ligger nu. Så får vi se vilka eventuella ändringar vi gör beroende på aktivitet och de synpunkter som kommer in.

Så fortsätt posta inlägg och ge feedback. Det är ett entusiastforum och det ska funka för alla oss entusiaster! :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ja, det var så jag menade. Kör som det är nu. Vad jag ville få fram var att jag tror att det skulle påverka forumet negativt om man smackade på med en mängd underforum likt WUS.
 

hans

Petrus Kenicius
klockforim1.jpg


klockforum3.jpg


Skickar bilder på hur Klockforum.com var uppbyggt med kategorier. Kanske kan ni forumansvariga hitta något som ni kan använda här på klocksnack.

/Hans
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vi kommer fylla på med fler kategorier vid behov - men just nu är vi som en meny på en bra restaurang.
Vi har få val, men de är väldigt bra allihop. Ingen blir förvirrad och drar sig för att posta, för det är väldigt tydligt vad som kan postas var. Är man osäker så platsar det mesta i Diskussion. :)

Att ha 15 kategorier till som är näst intill tomma är meningslöst, det kommer kännas övergivet och utspätt. Bättre med få fartfyllda och koncentrerade kategorier som kokar av aktivitet.

Som sagt, vi kommer utvidga vid behov - och det hoppas vi att vi kommer få göra. :)


Hans, ska absolut spara dina bilder - kan vara användbart längre fram. Tack!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Just det. Standardisering av klockannonerna.

Exempelvis att alla annonser måste börja med [säljes], [köpes], [bytes], [säljes/bytes] , samt att man måste ändra till [avslutad] efter att annonsen gjort sitt.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
Just det. Standardisering av klockannonerna.

Exempelvis att alla annonser måste börja med [säljes], [köpes], [bytes], [säljes/bytes] , samt att man måste ändra till [avslutad] efter att annonsen gjort sitt.

Vi diskuterade om vi skulle lägga upp en färdig mall, precis som vi gjort med Recensioner då man skapar en ny tråd där.
Då blev det nej. Dock är inget hugget i sten på detta stället. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Rossi skrev:
Finns det möjlighet som det är nu att skapa trådar med omröstningar? Det hade varit bra.

Det finns - begränsat till moderatorer och admins dock.
Bara att kontakta någon av oss om du har en bra idé till omröstning.

Oss = Spencer66, Denke, Hans eller mig. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
XanderHook skrev:
Varför blir många bilder så små/lågupplösta? Beror det på postarens telefon/hårdvara eller på min iPad tro?

Använder du Tapatalk som bildhost när du laddar upp?
<a class="postlink-local" href="http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=26&start=120#p1157" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=2&t=26&start=120#p1157</a>
Den där bilden testade jag att ladda upp direkt via iPhonen, direkt till Tapatalks hosting.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Riktlinjer för annonsering

Jag tycker nya Klocksnack borde gå ut som en förebild och förbjuda handel med alla "hommageklockor".

Pallar inte att se alá Örebro hommagefabriken etablera sig också.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Riktlinjer för annonsering

Vi håller på att diskutera hur vi skall hantera frågan. Problemet är att definiera hommageklocka, så att det blir hanterbart ur ett forumperspektiv. Det förslag vi diskuterar i första hand är att förbjuda all handel med klockor som inte har ett varumärke på tavlan. Då slipper vi obrandad dealerförsäljning och kloner.

Vad tycker forumet? All input välkomnas!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Re: Riktlinjer för annonsering

Låter som ett mycket bra förslag att förbjuda klockor som inte har ett varumärke på tavlan.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Riktlinjer för annonsering

cab skrev:
Låter som ett mycket bra förslag att förbjuda klockor som inte har ett varumärke på tavlan.

Ja, för på nåt sätt känns det schysstare att åtminstone skriva *insertvalfrittnamnhär* på tavlan. Då blir det iaf liiite eget. :)

Vad säger ni andra?
 
Re: Riktlinjer för annonsering

Förstår inte varför man måste bry sig.
Visst är de fula, hemska och luktar illa. Därför låter jag bli att gå in på dem. En rad på ett internetforum stör inte mig speciellt mycket.
 

Andrew

Cartier
Förbjud gärna hemmastudiobilder av klockor som ligger på en bädd av frukt, småsten, rostiga skruvar eller tillsammans med solglasögon.
 
Här är mina idéer!

Ta väl hand om mina bebisar.

1. Tumme upp för Mallar på köp och sälj. Utmärkt tillfälle att kunna strukturera/hantera informationen på sikt. Tänk vilken gottepåse till databas för att få statistik på. Oh, jag får lite ståpäls. Värd att tänka på. Ju mer info desto bättre, kan jag tycka.

2. Kan man vända på kronologin i de "eviga" trådarna. The one and only dagens klocka etc skulle nog må allra bäst av det.

3. Plis, plis. Heroes & Villans. Altså ett forum endast för att betygsätta den man har gjort affär med. Fungerar utmärkt på exempelvis TZ. Hedersknyfflar & Praktarslen vore en smakfull översättning. Eller ännu bättre och en del av evelutionen vore ett betygssystem som syns i din profil. En smula snårigt dock. Hur öppna och för vem någon annans profil för ändringar. Ja inte fan kan jag lösa det, men fundera går ju.

Över och ute
 
Topp