• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

fejk eller äkta klocka

jhm

Panerai
Själv trodde jag att bilden var tagen med en brödrost eller potatis, men ville inte säga något först. ;)
 

Tapiren

Cartier
Själv trodde jag att bilden var tagen med en brödrost eller potatis, men ville inte säga något först. ;)
Mmm... Lite oinsatt kommentar kan jag tycka, har du ens använt en potatiskamera? Jag har kört med min i flera år nu, fungerar alltid lika bra för enklare fotografering...
potato.jpg
 

hollow123

Rolex
Säger panelen? Jag och icalle funderar lite i en smskonversation... 16610lv -04
Spontant säger jag fake... Enligt googling ska lumepluppen i bezeln gå utanför trianglen vilket den inte gör här. Sedan ser även bokstaven T i perpetual ovanligt kort ut (kan vara bildkvaliteten) samt en hel del bokstäver ser kassa ut...
image.jpg
 

VCalmen

Cartier
Säger panelen? Jag och icalle funderar lite i en smskonversation... 16610lv -04
Spontant säger jag fake... Enligt googling ska lumepluppen i bezeln gå utanför trianglen vilket den inte gör här. Sedan ser även bokstaven T i perpetual ovanligt kort ut (kan vara bildkvaliteten) samt en hel del bokstäver ser kassa ut...
image.jpg


Vet inte om det bara är bilden, men hela texten "Oyster Perpetual date" ser helt fucked up ut.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Säger panelen? Jag och icalle funderar lite i en smskonversation... 16610lv -04
Spontant säger jag fake... Enligt googling ska lumepluppen i bezeln gå utanför trianglen vilket den inte gör här. Sedan ser även bokstaven T i perpetual ovanligt kort ut (kan vara bildkvaliteten) samt en hel del bokstäver ser kassa ut...
image.jpg

Tyvärr tokfejk?
Swiss made är tok fel och vridringen helt koko!
http://www.network54.com/Forum/2075...tte+Vert)+-+The+'true'+anniversary+Submariner
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Säger panelen? Jag och icalle funderar lite i en smskonversation... 16610lv -04
Spontant säger jag fake... Enligt googling ska lumepluppen i bezeln gå utanför trianglen vilket den inte gör här. Sedan ser även bokstaven T i perpetual ovanligt kort ut (kan vara bildkvaliteten) samt en hel del bokstäver ser kassa ut...
image.jpg
Vitguldsringarna runt index är för tjocka, texten är helt fel, datumet förstorar för lite, fel datumfont, kronan fel, hemsk borstning och bandhornsform och sedan finns det ingen skogsgrön bezel till submariner :D Ja typ allt är helt åt helvo.
 
P

Philippe Stern

Guest
Säger panelen? Jag och icalle funderar lite i en smskonversation... 16610lv -04
Spontant säger jag fake... Enligt googling ska lumepluppen i bezeln gå utanför trianglen vilket den inte gör här. Sedan ser även bokstaven T i perpetual ovanligt kort ut (kan vara bildkvaliteten) samt en hel del bokstäver ser kassa ut...
image.jpg
Superduperfejk! Man ser den i glaset etsade Rolexkronan vid kl 6. Det ska man inte kunna med blotta ögat rakt framifrån.
 

jhm

Panerai
Lume-plupparna ser även lite märkliga ut, utifrån min än så länge något bristfälliga kunskap.
 
Topp