Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fel på mina ögon? (Seikologga som sitter snett på köpobjekt)

Diskussion i 'Vintage' startad av tchockys, 15 oktober 2013.

1. tchockys
    Trådstartare

tchockys Torpare

Hej!

Har jag fel på mina ögon, eller är det så att den här Seikologgan sitter snett mot resten av texten mot urtavlan? Eller ska det vara såhär? Hur uppstår en sån här situation egentligen?

2. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det ser onekligen snett ut. o_O

3. tchockys
    Trådstartare

tchockys Torpare

Står iofs att dialen är bytt, men klistrar man på loggan för hand då eller? :)

4. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det lär vara en aftermarket dial av tveksam kvalitet. Men jag kan för lite om det för att säga nåt säkert. yonsson kan nog upplysa oss?

5. McGyver

McGyver Biskop

Från:
    Lund
    Eftermarknadstavla?

De tenderar ju att lätt bli risiga med åren!

Finns en del info om att de spottas genom att O'et i Seiko har en rundare form mot orginal.

Här är en bild på ett av mina tidigare objekts orginaltavla:

Kan ju finnas olika batcher på tavlor från Seiko men fonterna är inte samma på "min" tavla och den du länkar till. Minuttavlans font på din är betydligt tjockare t.ex. O'et i Seiko är lite svårt att se, men tycker det ser lite rundare ut på din tavla!?

Lysmassan tenderar även att vara betydligt större "klumpar" på eftermarknadstavlorna!

6. tchockys
    Trådstartare

tchockys Torpare

Då har man lärt sig lite nytt igen, tack för det! :)

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Saknas suwaloggan också? Lite svårt att se när visarna är som de är. Jag är för dålig på dessa för att kunna säga om den är aftermarket eller inte.

8. _jonte

_jonte Friends of KS

Gissar på ommålad.