• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Felstavning på Tag Heuer-klocka

Hej!

Börjar med att förtydliga det som troligtvis senare blir uppenbart, jag är nybörjare inom klockvärlden. Har alltid älskat klockor, men alltid bara suktat efter såna modeller som jag tycker är estetiskt tilltalande. Nu har jag börjat försöka förstå lite mer och inser vilken komplex värld det ändå är.

Min första och enda riktiga klocka köptes för några år sedan. En Tag Heuer Calibre S Laptimer retrograde. Gjorde ingen direkt research utan hade bestämt mig för att köpa en klocka och valde helt enkelt den jag tyckte var allra snyggast för de pengar jag hade råd att lägga. Har nu på senare förstått att quartz överhuvudtaget är ganska iskallt, men älskade klockan då och gör det fortfarande.

Hursom, till min fråga. Min klocka har två felstavningar, på fourty och fourtyfive som visas av bilden som jag tänkt att få med i inlägget. Enligt flera av varandra oberoende källor så var det 500 exemplar som hann produceras med denna säkert genanta men ack så charmiga detalj och att dessa klockor därför är värda mer pengar. Dessa källor är dock inte på något sätt lämpade för någon djupare granskning så tänker mig att fråga här. Vet någon om antalet är korrekt, dvs att det stannade vid 500 exemplar? Är detta i sådana fall något som ger ett extra värde vid en eventuell försäljning/värdering eller är det enbart för rena samlare som den detaljen är intressant?

ATT0.jpeg
 

john b

Rolex
Hej och välkommen.
Känner inte till något om detta, eller antal.