• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Feta meshband

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Någon här som vet var man kan hitta rejäla meshband av typ Omega kvalité? Har ett från Singular men det känns för klent.
 

POO

Panerai
Säljaren "wjean" på eBay har något han kallar shark mesh som ser ut att vara grövre, att det skulle vara Omega-kvalité är jag skeptiskt till dock.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
De mesh som Strapcode / Wjean säljer är grymma
image.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hur anpassar man längden på ett tockent mesh-band? Inte utan att man blir lite sugen :)

Tänker framför allt på bandet här:

http://www.ebay.com/itm/22mm-SHARK-...1906410?pt=US_Watch_Bands&hash=item1c205aceea
På det bandet har du egentligen bara 5 mm justeringsmån i spännet. Vill du ha kortare så får du sätta kapen i det. Smidigast är väl en Dremel eller Fein.

Alternativet är att köpa från någon som erbjuder olika längder, eller där det finns skruvade bitar för att enkelt justera själv, inte så snyggt dock.
 

demondave

Rolex
På det bandet har du egentligen bara 5 mm justeringsmån i spännet. Vill du ha kortare så får du sätta kapen i det. Smidigast är väl en Dremel eller Fein.

Alternativet är att köpa från någon som erbjuder olika längder, eller där det finns skruvade bitar för att enkelt justera själv, inte så snyggt dock.

Som jag misstänkte, tackar!

Kanska fega och köra på det här utförandet då, med klämspänne och betydligt mucket mer justeringsmån:

http://www.ebay.com/itm/22mm-MESH-B...6698872?pt=US_Watch_Bands&hash=item48510182f8

Någon som har några erfarenheter av det?
 

Rber

Audemars
2-Faktor

demondave

Rolex
Har ett..
Tunnare, tätare och alls inte samma feta känsla som s.k sharkmesh med öppna ändar. Mer dressigt och passar bättre på lite nättare klocka än en dykare enligt mig.

Haha, fanken, svårt det här :) Ska nog faktiskt traska ner till den lokala urbutiken någon dag och kolla om dom har något, så att man kan klämma och känna lite. Känns som att gränsen mellan fail och succé är hårfin, i alla fall i mina ögon.
 
Topp