• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FFF

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Hej alla barn nu blire mod program...
Titta här vad farbror Peter tar fram
En styck Seiko SNZH57 och liten tavla...
IMAG0059.jpg

Nu ska ni få se vad man med Seikos och tavlor kan göra.
IMAG0063.jpg

Hokelipokos simsalabim
IMAG0065.jpg

Så här vi knåpat ihop en Seiko FFF

Tack @yonsson för den eminenta guiden.
Det här var mitt första försök och det tog typ 45min. Självklart begicks det misstag och ett var att jag tappade sekundvisaren som böjdes av fallet och när jag skulle räta ut den igen så gick den självklart av :banghead: eller den yttersta spetsen iaf. Så till nästa gång ska jag investera i en visartångo_O.
Jaja för att vara ett första försök så känner jag mig hyfsat nöjd.
Delarna jag använde var en Seiko SNZH57, tavlan kommer från Dagaz och armbandet är ett Sailcloth från Bradystraps.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Bra jobbat!
Jag har provat att modda en gång, ska inte göra om det :) på tok för pilligt samt att man inte har rätt verktyg.

Vad hade du för verktyg?
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Bra jobbat!
Jag har provat att modda en gång, ska inte göra om det :) på tok för pilligt samt att man inte har rätt verktyg.

Vad hade du för verktyg?
Ja pilligt är det onekligen och har man inte riktiga verktyg så blir ju saker och ting ännu svårare. Jag köpte en liten klockverktygs låda på Kjell & CO som jag fick i princip ingen användning för då den saknade dom två komponenter som jag verkligen hade velat ha nämligen en visartång och ett skruvstäd (movementholder). Tången är nästan ett måste för att få av visarna på ett smidigt sätt.
För att svara på din fråga: Boettöppnare, pincett, tandpetare, maskeringstejp, en kulspetspenna, en bit papper och lite silicon.
Här är länken till @yonsson s guide om du försöker igen någon gång.
https://klocksnack.se/threads/instruktion-byte-krona-visare-och-urtavla.89/
 
Topp