• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick en liten låda...

Erikd

Cartier
Fick en liten leverans förra veckan. Men då en MC-semester över nationaldagen och helgen medförde att jag vara utan dator kommer först nu en uppackning!


Lådan med öppnings-verktyget ovanpå

och i lådan låg:

Ännu en låda!

Och i den lådan låg:

Ännu en låda!

Och i den lådan låg:

Ännu en låda!

Vad kan det vara som kommit?


Någon som kan gissa?


Det är en klockbox!


Beställde en klockbox i svart trä med plats för 6 klockor från Rainer i Tyskland efter tips här på forumet.


Klockorna trivdes direkt!


Vad tycker jag än så länge då?

Jo den är definitivt värd pengarna. Den kostade 89 € + frakt vilket inte kan anses vara så hemskt dyrt med tanke på priserna man kan hitta på andra liknande boxar på nätet. Man ska nog inte jämföra med en klockbox för flera tusen kronor men jag måste säga att för den summan är det värt det.

Kuddarna är tjocka och fina. Klockan sitter tajt på kudden som är ganska mjuk. Kuddarna och "hålen" är ca 60mm breda så de flesta klockor får plats utan problem.



Finns det något negativt då? Det enda jag ärligt kan säga är att tryck-knappen på framsidan inte har någon fin känsla i sig. Den fungerar som den ska då man ska trycka in den för att kunna öppna locket men just känslan inger inte direkt intrycket av hög kvalitet. Jag anser dock inte att det är något som drar ned betyget som en prisvärd klockbox.

Lite jämförelse med en Omega-box.



Rainers-box känns mer gedigen och gjord för att användas dagligen. Kuddarna är större och "fluffigare" än Omegas.

Om du undrar hur du beställer en egen så görs det på mail till Rainer Schuster ([email protected]) eller sök på google efter all4watches watch box så hittar du lite olika utbud. Han var snabb på att svara och trevlig att göra affär med.

Allt som allt kan jag rekommendera en liknande box!
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Jag ser gärna bild på den i annan färg, är sugen på ett köp jag med!

Mobilbilder, gör inte boxen rättvisa

null_zps21bf7b5a.jpg

null_zps3c92672a.jpg
 

SSL

Audemars
Fick en liten leverans förra veckan. Men då en MC-semester över nationaldagen och helgen medförde att jag vara utan dator kommer först nu en uppackning!

Rainers-box känns mer gedigen och gjord för att användas dagligen. Kuddarna är större och "fluffigare" än Omegas.

Om du undrar hur du beställer en egen så görs det på mail till Rainer Schuster ([email protected]) eller sök på google efter all4watches watch box så hittar du lite olika utbud. Han var snabb på att svara och trevlig att göra affär med.

Allt som allt kan jag rekommendera en liknande box!

Ursäkta bump...men...

Jag har ingen klocksamling att tala om, faktum är att jag inte ens har någon klocksamling över huvud taget...Men klockor har börjat intressera mig och man måste ju börja någonstans. Så jag tänkte börja med en klocklåda, där jag i alla fall kan förvara mina två klockor i undre fattiglapps-klassen...och jag har då fått nys om denne tysken Rainer.

Lådan är ju jävligt fin och stilren, men är den värd knappa laxen som han vill ha för den? 89 EUR + 19 EUR ship till Svea Reich.

Enligt Google så verkar det inte finnas några svenska alternativ till tysken, för en svensk Rainer i Stockholm hade ju varit perfekt.
 

Erikd

Cartier
Ursäkta bump...men...

Jag har ingen klocksamling att tala om, faktum är att jag inte ens har någon klocksamling över huvud taget...Men klockor har börjat intressera mig och man måste ju börja någonstans. Så jag tänkte börja med en klocklåda, där jag i alla fall kan förvara mina två klockor i undre fattiglapps-klassen...och jag har då fått nys om denne tysken Rainer.

Lådan är ju jävligt fin och stilren, men är den värd knappa laxen som han vill ha för den? 89 EUR + 19 EUR ship till Svea Reich.

Enligt Google så verkar det inte finnas några svenska alternativ till tysken, för en svensk Rainer i Stockholm hade ju varit perfekt.

Med tanke på vad liknande lådor kostar hos svenska handlare (det finns några som har lådor) är de definitivt värda sina pengar! Tycker även Rainers boxar är riktigt snygga i jämförelse med andra lådor.
Tycker inte du ska tveka på att beställa en låda av Rainer! Du kommer inte bli besviken!
 
Ursäkta bump...men...

Jag har ingen klocksamling att tala om, faktum är att jag inte ens har någon klocksamling över huvud taget...Men klockor har börjat intressera mig och man måste ju börja någonstans. Så jag tänkte börja med en klocklåda, där jag i alla fall kan förvara mina två klockor i undre fattiglapps-klassen...och jag har då fått nys om denne tysken Rainer.

Lådan är ju jävligt fin och stilren, men är den värd knappa laxen som han vill ha för den? 89 EUR + 19 EUR ship till Svea Reich.

Enligt Google så verkar det inte finnas några svenska alternativ till tysken, för en svensk Rainer i Stockholm hade ju varit perfekt.

Ursäkta frågan, men den undre fattiglappsklassen, vart går gränsen?
Om du är så fattig som du säger så lägg den där tusenlappen på en klocka istället!
Eller är klockor för tusenlappen fattiglappsklockor?

Det spelar ingen roll om du har dyra eller billiga klockor, det roliga är att du har intresset!

:)
 

SSL

Audemars
Ursäkta frågan, men den undre fattiglappsklassen, vart går gränsen?
Om du är så fattig som du säger så lägg den där tusenlappen på en klocka istället!
Eller är klockor för tusenlappen fattiglappsklockor?

Det spelar ingen roll om du har dyra eller billiga klockor, det roliga är att du har intresset!

:)

Hehe, jag tror du missförstod lite. Jag menade inte att jag är fattig utan att mina klockor är det. Sen så var det en överdriven jämförelse med premiumklockor.

Hur som helst, en rainer klocklåda med plats för sex ur är förhandsbokad. Så snart finns det ingen återvändå. Bara börja hosta upp slantar.
 
Topp