• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick ett paket.

Galaxy

Rolex
Tjenare!

Har länge letat efter en variationsklocka till min Seamaster Quartz, som börjar bli enformig. Hade klart för mig att jag skulle ha en mekanisk eller automatisk i stål, och började leta. Detta höll på i flera månader, men hittade ingen i rätt prisklass eller tillräckligt estetiskt tilltalande.
Hur som helst kom det i söndags upp en klocka till salu på K&S. Lyckligtvis hann jag knipa denn efter 11 minuter, och fick reda på att jag var först med några minuters marginal. De närmsta dagarna har varit näst intill tortyr, all denna väntan!

Men i eftermiddags kom äntligen ett paket:
4g3AH5r.jpg


Omslaget i plast...
4i7kJqk.jpg


Är det en klocka?...
zElaaUb.jpg


Det är en klocka!!!
kIwUTIw.jpg


Närmre bestämt en Buler Astromaster, en relativt ovanlig modell. Vet inte mycket om tillverkaren över huvud taget. Ska i detta exemplar finnas ett handjagat verk, lyxigt!
oPjGJpP.jpg


Och så ett wrist-shot (på en för tillfället alldeles för stor länk), ursäktar för suddig bild:
oe9LhXw.jpg


Nog kan man säga att den har lite homage-varning, men den är för mig trots allt ett steg närmre graalen:
15300OR.OO.D002CR.01.jpg



Känns hittills riktigt bra. En ovanlig men cool klocka, som förmodligen kommer att få stanna ett tag. :)
 

KMS

Rolex
Coolt, är det denna klocka som typ fått sin tredje ägare på en månad? Tycker jag sett den ploppa upp lite här å där! :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Tjenare!

Har länge letat efter en variationsklocka till min Seamaster Quartz, som börjar bli enformig. Hade klart för mig att jag skulle ha en mekanisk eller automatisk i stål, och började leta. Detta höll på i flera månader, men hittade ingen i rätt prisklass eller tillräckligt estetiskt tilltalande.
Hur som helst kom det i söndags upp en klocka till salu på K&S. Lyckligtvis hann jag knipa denn efter 11 minuter, och fick reda på att jag var först med några minuters marginal. De närmsta dagarna har varit näst intill tortyr, all denna väntan!

Men i eftermiddags kom äntligen ett paket:
4g3AH5r.jpg


Omslaget i plast...
4i7kJqk.jpg


Är det en klocka?...
zElaaUb.jpg


Det är en klocka!!!
kIwUTIw.jpg


Närmre bestämt en Buler Astromaster, en relativt ovanlig modell. Vet inte mycket om tillverkaren över huvud taget. Ska i detta exemplar finnas ett handjagat verk, lyxigt!
oPjGJpP.jpg


Och så ett wrist-shot (på en för tillfället alldeles för stor länk), ursäktar för suddig bild:
oe9LhXw.jpg


Nog kan man säga att den har lite homage-varning, men den är för mig trots allt ett steg närmre graalen:
15300OR.OO.D002CR.01.jpg



Känns hittills riktigt bra. En ovanlig men cool klocka, som förmodligen kommer att få stanna ett tag. :)

Grattis! Kul, ful men ball :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
En riktig vandringspokal den där klockan.
Men vad gör det? Bara ägare och säljare är nöjda, så sprider det lilla livet glädje överallt hon hamnar tydligen. Grattis till den nya ägaren:)
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Trevlig! Hoppas att nöjet består. Känner själv att de första dagarna är magiska, sedan börjar man ofta fundera över vad som mer kunde vara magiskt att bära runt sin handled. Och det visar sig konstigt nog alltid vara någonting...
 
Topp