• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick ingen garanti

injection

Omega
Hej,
Jag köpte en Certina DS Action från Uret, och när jag öppnade boxen så fick jag med bara en liten bok där det står "Users Manual" ingen garanti kort eller något och jag kollade på youtube unboxing på DS Action så visst ska man få med garanti kort. Har någon varit med om liknande och vad ska jag göra?
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Hej,
Jag köpte en Certina DS Action från Uret, och när jag öppnade boxen så fick jag med bara en liten bok där det står "Users Manual" ingen garanti kort eller något och jag kollade på youtube unboxing på DS Action så visst ska man få med garanti kort. Har någon varit med om liknande och vad ska jag göra?

Uret är en gråhandlare dvs ej auktoriserad handlare. Tror inte de är auktoriserade att sälja certina och då levereras klockorna i vissa fall utan garantikort. Står det på deras hemsida att detta ska medfölja? Dock så brukar uret, trots att de är gråhandlare, skicka med stämplat garantikort. Krångligt svar då jag skriver från min telefon.
 

injection

Omega
Uret är en gråhandlare dvs ej auktoriserad handlare. Tror inte de är auktoriserade att sälja certina och då levereras klockorna i vissa fall utan garantikort. Står det på deras hemsida att detta ska medfölja? Dock så brukar uret, trots att de är gråhandlare, skicka med stämplat garantikort. Krångligt svar då jag skriver från min telefon.

Jag köpte med "Uret protection" 1 år men det är väl deras garanti . Allt jag fick var klockan och lilla handboken "Users manual". Undrar om andra som köpte klockan från Uret fick med någon garanti eller inte.
 

hasselnot

Cartier
2-Faktor
Jag köpte med "Uret protection" 1 år men det är väl deras garanti . Allt jag fick var klockan och lilla handboken "Users manual". Undrar om andra som köpte klockan från Uret fick med någon garanti eller inte.

Folk som köpt omega osv har fått stämplat garantikort från AD. Kanske inte lägger lika mkt med krut på certina, vad vet jag.
 

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag köpte med "Uret protection" 1 år men det är väl deras garanti . Allt jag fick var klockan och lilla handboken "Users manual". Undrar om andra som köpte klockan från Uret fick med någon garanti eller inte.
Har handlat några gånger på Uret.se alltid fått stämplade kort. Tror de löser det åt dig, om det inte känns bra har du ju alltid 14 dagars ångerrätt enl distansköpladen. Kanske inte ska använda klockan innan du vet hur det blir, om du inte är säker på att du vill behålla den hur som.
 
Tittar man på Certina-modellerna på Uret.se står det ju att återförsäljargaranti ingår; du får alltså garanti via Uret.se vid köp, så då ingår inget stämplat kort från AD. Här är det alltså skillnad gentemot de Omega-klockor som Uret.se säljer då dessa levereras med stämplade garantikort från AD och som därför kan likställas med ett köp från just AD.

IMG_1349.jpg


Vänligen
Forumets undersköterska
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Certina levereras med blanka cert från Uret. Du får istället garanti från Uret själva.

Dyrare märken är annorlunda.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Köpte min Certina Ds action diver på uret. Tänkte inte ens på det när jag fick den, men kollade nu och har inte fått med ett grantikort. Men snart 2 år sedan jag köpte den så ev. garanti har redan gått ut
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Hej ! tråkigt det som hänt. Själv har jag svårt för gråhandlare. Köpt en handfull Certina från Mariestad "KLOCKAN UR & GULD" och allt har skötts över förväntan.

Här en bild på hur ett garantikort från 2012 gjort av papper jämfört med 2016 års garantikort i plast.

garanti3.jpg
 
Senast ändrad:

timevoid

Cartier
2-Faktor
Om den modellen levereras med certifikat från AD så är det visst något konstigt. Du har ingen garanti helt enkelt.
Ja tyvärr bommar man nog 24 fabriks garanti. Men nu har ingen av mina 5 certina någonsin gått sönder, men jag är pedantisk med mina prylar vilket nog förlänger livslängden.
 
Topp