• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick lite Rolexpriser från Prag...

MJ24

Patek
2-Faktor
Funderar på att ta en tur till Prag inom kort, och kollade upp priserna med en AD i Prag.

Fick följande:
Daytona 116520: €9850
Seadweller 116600: €7050
Submariner 114060: €6150

Skillnaden mellan 116600 och 114060 är inte så stor…undrar om de verkligen noterat att det avser den nya Seadweller 4000?
Vad jag förstått ligger 116600 på ca 79 000 SEK här hemma.
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Ser lite skumt ut, verkar som du fått priset på 116610 istället för 116600?
Som du säger listar nya SD på ca 79' här i Sverige.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Priset på Seadweller är nog fel. Priserna anges i Euro men dras i Koruna, är det korrekt?
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Funderar på att ta en tur till Prag inom kort, och kollade upp priserna med en AD i Prag.

Fick följande:
Daytona 116520: €9850
Seadweller 116600: €7050
Submariner 114060: €6150

Skillnaden mellan 116600 och 114060 är inte så stor…undrar om de verkligen noterat att det avser den nya Seadweller 4000?
Vad jag förstått ligger 116600 på ca 79 000 SEK här hemma.
Europriset på nya SDn är 8550, det gäller samtliga EU-länder där euro används som valuta.
 

Andsan

Rolex
Det finns flera. På huvudgatan (gågatan) finns fler. På "fingatan" finns de mest lyxiga. Du har också Omega på stortorget 300 m från "klockan"

Classic watchmaker Rolex has recently opened an elegant boutique on Prague's Pařížská street. The impressive 80-square-metre boutique

Prag är en underbar stad :)

Lycka till
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Skickade som saget en förfrågan om att kolla och förtydliga priset på SD:n
Fick tillbaka att korrekt pris inklusive VAT, skall vara €8530.

Så visst lät det för bra för att vara sant med €7050!:(
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ska också till Prag. Vårt hotell anger priser i Euro som drars i Koruna till den spotkurs som Czech National bank anger vi check inn.


Hmm...bra tips...men då har man ju inte riktig koll på vad det kostar i slutändan...
Får nog kolla upp det innan bokning...
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Hmm...bra tips...men då har man ju inte riktig koll på vad det kostar i slutändan...
Får nog kolla upp det innan bokning...

Enda gången det kan spela någon större roll är väl just vid dyrare inköp, finns ju risk att det blir "dubbla" växlingsavgifter...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns massor av butiker på Pariszka som ligger alldeles bredvid torget i gamla stan. Fanns ett par tre på Vaklavplatsen också.
Missa inte det lilla bryggeriet U Tri Ruzi som ligger ett snäpp bakom lilla torget i gamla stan. Mycket god öl!!
 

Vesper

Rolex
Drar till Prag på torsdag nästa vecka. Är prisbilden bättre, enklare att pruta? Finns det någon pålitlig som säljer begagnat?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hade en mini GTG med en Rolexnörd i Prag i höstas, kom i kontakt med honom på VRF. Enligt honom ingen riktigt bra vintagebutik i Tjeckien.
Jag var inne på några vintagebutiker, någon Rolex, någon Omega osv, dock väldigt överprisat. Gillar man ryssur så finns det mycket att välja på.
RicVins tips är en +5, sen ska du inte missa Oyster Bar.
 

Vesper

Rolex
Hade en mini GTG med en Rolexnörd i Prag i höstas, kom i kontakt med honom på VRF. Enligt honom ingen riktigt bra vintagebutik i Tjeckien.
Jag var inne på några vintagebutiker, någon Rolex, någon Omega osv, dock väldigt överprisat. Gillar man ryssur så finns det mycket att välja på.
RicVins tips är en +5, sen ska du inte missa Oyster Bar.
Du har ingen koll på priser hos Rolex ad? Är ev ute efter en dj till sambon men vi ska även till Santorini och Dubai inom närmsta halvåret, tänkte mest var man kan handla till bästa pris.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Du har ingen koll på priser hos Rolex ad? Är ev ute efter en dj till sambon men vi ska även till Santorini och Dubai inom närmsta halvåret, tänkte mest var man kan handla till bästa pris.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Nej ingen koll på det. Den erfarenhet jag har av ad i Grekland är att då turistsäsongen börjar att vara över så är priserna väldigt förhandlingsbara.
 

Vesper

Rolex
Nej ingen koll på det. Den erfarenhet jag har av ad i Grekland är att då turistsäsongen börjar att vara över så är priserna väldigt förhandlingsbara.
Aha okej, bra att veta ska dit vid den tiden då kanske man ska ha lite is i magen och vänta tills dess. Tack för infon :)
 
gammal tråd men undrar om någon har tips på en bra klockhandlare i Prag, ska dit i nästa vecka så tänkte man kunde passa på och kika lite. Gärna någon med lite vintage.
 
Topp