• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick oxå ett paket idag - PN-varning!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har varit bra sugen under lång tid... Idag kom den...

Denna tycker jag förtjänar en klassisk paketöppningstråd :)

Stort paket



Ett nästan lika stort paket inuti?!



Plastpaket



Välpacketerad med den obligatoriska bubbelplasten



???



Den världskända loggan... Hmmm...?!



Tada! Poormans Non-Daytona PN tropical ;) Tack KMS för tipset jag inte kunde motstå :)



WR innan kortning av länk och polering av plexi



Känns helt rätt för mig, och förmodligen det närmaste jag kommer drömklockan Rolex Daytona PN 6241 inom rimlig budget.

Söker tips på ett schysst vintageaktigt läder att variera med! Förslag och inspiration mottages tacksamt i tråden!

Kanske kan någon av KS lädergurus sedan anta utmaningen? Ping cheepo63, easy rider, Anders W, Kvisten, MickeJ eller någon annan som kanske har något passande att sälja...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Snygg krono theargonaut!

Kul med originalänk! Ser att du funderar på läderband! Jo, kanske men länk är ju inte så dum!? Eller!?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Snygg krono theargonaut!

Kul med originalänk! Ser att du funderar på läderband! Jo, kanske men länk är ju inte så dum!? Eller!?
Tack! Nä, länk är aldrig fel, men ser ändå denna främst på något lagom patinerat läder.

Dem där var riktigt cool.
Grattis!

Tack!

Snygg! Vad ska det vara för bredd på strapen?

Tack! 20 mm luggar. Min första tanke är något minimalistiskt avsmalnande mörkbrunt, men vad vet jag...
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snyggt jobbat och grattis till en fin kronograf, helcool på länken men småhålat vintageläder i mörkbrunt lär också funka! :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

Tack! Ser tyvärr inte bilden du skickade.
Jättefin men får jag fråga vad den har för likheter med en PN?

Kul klocka never the less!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Hehehe... Nja egentligen inte så mycket, men om man blundar med ena ögat och kisar med det andra så ;)





Låter helt klart intressant! Har du något exempel att dela med dig av?

Snyggt jobbat och grattis till en fin kronograf, helcool på länken men småhålat vintageläder i mörkbrunt lär också funka! :)

Tack, och tack för att jag fick den :) Jo, länken är cool, och jag är ju en länkkille, men just denna hade jag nog tänkt mig på läder, för att inte snöa in mig totalt :)
 

Whedda

Rolex
Tack! Ser tyvärr inte bilden du skickade.
Hehehe... Nja egentligen inte så mycket, men om man blundar med ena ögat och kisar med det andra så ;)



Mena inget negativt..Bara att det var snarare den vanliga Vintage Daytona-tavlan som hade exakt det typsnittet i registerna.
Inte fy skam det heller men en så fin modell är värd att stå på egna ben och behöver enligt mig absolut inte jämföras med Daytonan.
 

MickeJ

Panerai
Låter helt klart intressant! Har du något exempel att dela med dig av?

Här en bild stulen från ett inlägg babanker gjorde (hoppas det var ok!)
image-jpg.24510
 

MickeJ

Panerai
Nja, lite för stiligt än det jag tänkt mig, men tack för tipset! Tänker mig mer ett Swiss-ammo, i stil med de du visar på din hemsida. Kanske lite tunnare och avsmalnande, något du kan fixa?


Absolut, har svenska, schweiziska och franska ammoväskor hemma i mängder av kulörer. Avsmalnande är inte heller några problem. Hör av dig via PM så kan vi göra upp detaljerna där. :)

/MIcke
 
Topp