• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fick påpekat att det var ofint att bära fejk...

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Vad har han själv för klocka =)?
Berätta om KS för honom så kanske han reggar sig.
 
Du borde ha läxat upp karlnfan!

chuck-norris-can.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag tycker att det var en fin historia och att han verkar sympatisk. Just att det inte var på fyllan och typ "amendu liksom har värsta fejkklockan!" Utan mer ett vänskapligt litet råd.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Han var ju snäll (samt hade tur) för att han var diskret, har själv en bekant som bär en fake rolex som han går runt och påstår är äkta, vet inte riktigt hur man ska konfrontera honom...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den där stackars människan har säkert gått och tänkt på detta och stört sig på det ett bra tag så det måste varit lite snörpet när han inte fick förväntad respons.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Han var ju snäll (samt hade tur) för att han var diskret, har själv en bekant som bär en fake rolex som han går runt och påstår är äkta, vet inte riktigt hur man ska konfrontera honom...


Du behöver nog inte konfrontera. Stäm en träff ute på stan där ni råkar vandra in hos en Rolex AD och övertala honom om att urmakaren kollar servicebehovet på den ;)
 

Knight

Cartier
Han var ju snäll (samt hade tur) för att han var diskret, har själv en bekant som bär en fake rolex som han går runt och påstår är äkta, vet inte riktigt hur man ska konfrontera honom...


Du kan fråga honom varför han medvetet vill uppfattas som en person som ljuger, är snål och bidrar till immaterialrättens och kreativitetens förfall. Ett rungande "skärp dig för fan" är befogat i situationer som dessa.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Du kan fråga honom varför han medvetet vill uppfattas som en person som ljuger, är snål och bidrar till immaterialrättens och kreativitetens förfall. Ett rungande "skärp dig för fan" är befogat i situationer som dessa.
Jag önskar jag kunde säga det men tyvärr så är vi kollegor och jag vill inte förstöra stämningen:/
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Haha, roligt. Ska absolut ha en Tudor sub utan datum bara för det ;) eller kanske med för då kanske kommentaren kommer "Tudor, är det en fejkrolex?".
 

oystercase

Cartier
Ett litet fint trick som funkar i 90% av fallen med subbar eller dj är att erbjuda sig att avgöra om klockan är äkta eller falsk med "förbundna ögon".

Fungerar extra bra om man har en äkta så man kan göra ett riktigt blindtest.

Man tar klockan i handen och knycker till så rotorn får fart, en gång åt ena hållet, En Gång Åt Andra.
Alla riktiga rolex drar upp åt båda hållen. 90% av fejkverken bara på ena hållet, känns direkt när man fått in tekniken...

Upprepa så många gånger som behövs. Vill man kan man slänga ner en äkta och en falsk i var sitt vitt kuvert och göra samma sak.

Brukar övertyga de flesta att det där med kopior inte är så bra som de trodde när de köpte den.....
 

ANkk

Cartier
Ball rubrik, trodde jag skulle läsa om hur du slogs med ngn i lunchkön som sågade klocka... Kanske lite långsökt men ja..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Skön kommentar eftersom det är den utan datum som är SUBMARINER från början, datum kom ju några år efter de utan datum.

Men jag förstår att din vän vart misstänksam på klockan, den är ju ändå från Rumänien om jag inte minns fel;)

Min kanske osså är från Rumänien :D

image.jpg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Hysteriskt kul. Den som påtalar något sådant bör se sig själv som kunnig vad gäller klockor. En expert av samma kaliber som någon som dömer ut en OQ för att en äkta Rolex har flytande visare också ;-)
 
Topp