Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

fickur som kan ärvas.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bodrum, 13 oktober 2014.

1. Bodrum
    Trådstartare

Bodrum Torpare

Hej. Jag har registrerat mig för att ställa en specifik fråga till alla klock entusiaster. Jag vill så gärna köpa ett fickur som är ny och som mina barn och barnbarn kan ärva. Vad för klocka ska man köpa?

2. Turbotom

Turbotom Bonde

Jag tror ordet "budget" hjälper dig! [emoji2][emoji106]

3. Turbotom

Turbotom Bonde

Och varmt välkommen till ett grymt skoj forum!

4. hedbrg

hedbrg Borgare

Köpa nytt eller beggat? Pengar? En patek kanske :)

5. Bodrum
    Trådstartare

Bodrum Torpare

Nytt vill jag ha. Den får kosta max 20K.

6. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Hade varit lättare om du ville köpa ett armbandsur. Intresset för fickur är svalt i jämförelse.

7. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Nya fickur är lite klurigt.. enda jag har sett på senaste åren är ett tissot fickur.

http://us.tissotshop.com/tissot-pocket-1920-mechanical-men-s-ivory-pocket-watch.html

kan ju finnas många men bara vara så att inga AD tar in dom eftersom det inte finns någon efterfrågan.

Uret.se ger bara patek med 300k+ som pris,

Denna C24 sökning ger ett 80 tal "nya" fickur i världen under 35 tusen dock är de flesta märkta som NOS vilket kan betyda lite vad som helst. Men denna iwc kanske skulle kunna vara något? bör dock kolla vad om det är någon "NOS" eller om den verkligen är nytillverkad.

jabla gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield