• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fickursfickan på dina brallor

D

Deleted member 9585

Guest

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tveksamt om de som bar jeans förr hade ett fickur?? Har också hört att det är för mynt.
 

POO

Panerai
"Uppfinnarna" av fickan säger att den uppfanns med fickur i åtanke. Men jag tycker nog att applicera sina nutida referensramar på något som uppfanns för 150 år sedan och dra slutsatsen att ingen med jeans bär fickur och att fickan faktiskt uppfanns för att förvara växel i är rätt rimligt ändå.
 

POO

Panerai
Med tanke på att jeansen kom under 1800-talet och var arbetskläder för gruvarbetare och cowboys tror jag inte de bar någon klocka medan de arbetade. Möjligt att de plockade fram någon i samband med att de tog sig på aftonkostymen.

Så de behövde ingen klocka? Dessutom bytade de om vid femsnåret när arbetet var klart? Att sen Levis uttryckligen säger att fickan är till för klockan så den inte ska vara i vägen just när man sitter på en häst bekommer dig inte?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Så de behövde ingen klocka? Dessutom bytade de om vid femsnåret när arbetet var klart? Att sen Levis uttryckligen säger att fickan är till för klockan så den inte ska vara i vägen just när man sitter på en häst bekommer dig inte?

Jag har väldigt svårt att tro att de som bar fickur använde jeans.
Det är arbetar kläder. En fickursman på 1800 talet bar definitivt inte jeans.
En man med vanligt armbandsur bar inte heller jeans på början 1900 talet.
 

Camo00

Patek
horse_with_flowers_custom_nursery_clock-re81ffd33446240f5a0876e5c12d63435_fup13_8byvr_324.jpg
 
Topp