• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FiiFAaaan, nya YMII...

...är ju överjävligt FEEEET

A2507BAF-64BE-4F64-80C9-B286FDDACE16-2291-0000030651C46038_zpsfa7ccae8.jpg


95AD411A-15A1-44F4-AF6F-1D3E23479853-2291-000003065D92C85F_zps9c8acf26.jpg


C53D2D54-4C53-4F40-8CA1-6FDA81730BF1-2291-0000030667CBA442_zps7868c43e.jpg


8540E6B6-EE58-4B57-AB39-D5330F3A5831-2291-0000030659DC286A_zps3317e07c.jpg


C643C2C6-1F0F-4EC0-8A5C-8F67387E7DA9-2291-000003066B8B29DA_zpsbdbc1611.jpg








Tycker nog det är den coolste stålisen från Rolex just nu....men priser känns dock överjävligt hög... :rage:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
I like! Känns jävligt somrig om inte annat...

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Jag gillar inte YACHT-MASTER II på bezeln och komplikationen är värdelös för alla som inte deltar i seglartävlingar.

Håller med och tycker samma som du men jag kan ändå förstå att man kan resonera så kring alla funktioner, typ dispyn att då "måste" man dyka till 3900m eller typ kronografen och mäta hastighet haha!
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Håller med och tycker samma som du men jag kan ändå förstå att man kan resonera så kring alla funktioner, typ dispyn att då "måste" man dyka till 3900m eller typ kronografen och mäta hastighet haha!

Mycket riktigt är det rätt märkligt att dissa YMII på grund av regattafunktionen om man diggar klockor med heliumventil... ;)

Kronograf är långt ifrån onödig. Använder antingen tidtagningsfunktion eller vridring dagligen.
 

Isodor

Audemars
Hade jag ägt en Yacht hade jag nog kunnat tänka mig, endast för sammanhanget. Estetiskt, nä..
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Håller med och tycker samma som du men jag kan ändå förstå att man kan resonera så kring alla funktioner, typ dispyn att då "måste" man dyka till 3900m eller typ kronografen och mäta hastighet haha!


Visst, men både kronografen och dykarklockan går att använda för gemene man för att ta tid eller dyka med. YM II:s tidtagningsfunktion är onödigt exklusiv.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Mycket riktigt är det rätt märkligt att dissa YMII på grund av regattafunktionen om man diggar klockor med heliumventil... ;)

Kronograf är långt ifrån onödig. Använder antingen tidtagningsfunktion eller vridring dagligen.


Nej, alltså jag håller med dig. Jag tycker den är onödig, precis lika onödig som att mäta hastigheten med kronografen (alltså inte tidtagning, utan hastigheten via "tachymetre:n") eller heliumvalv eller liknande funktioner. Men det finns ju inget som säger att man måste använda klockans alla funktioner, däremot tycker jag att man borde veta HUR man använder dom om man har en sådan klocka.

Angående kronografen är tidtagningsfunktionen mycket användbar, åtminstone om man har oskruvade tryckknappar. Dykarvridningen fungerar också bra vid t.ex. matlagning.


Visst, men både kronografen och dykarklockan går att använda för gemene man för att ta tid eller dyka med. YM II:s tidtagningsfunktion är onödigt exklusiv.

Du har alltså inte match race varje helg? ;) Jag trodde nästan det var tanken med YMII att den bara fanns i exklusivare material förut, min förutfattade mening är att de som köpte YMII:an hade råd med en medföljande segelbåt ;)
 
  • Like
Reactions: Zed

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Nej, jag gillar inte designen speciellt. Frågan är om den varit lika uppskattad om den hetat Seiko eller Citizen...
Kul funktioner/komplikationer dock, kan även fungera till nedräkning vid äggkokning eller liknande.
 
Topp