• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Film: Yngvie Malmsten köper Rolex fölr 137k kr 1992 (

Apansson

Torpare
Något för Apansson men lite flera diamanter :cigar: Du får börja lira gitarr istället för att kränga cyklar apan.
Han har god smak! Äsch. Cykelkneg ger ganska bra timpenning, det samt smarta investeringar så kan man lösa en isad rolle ;)

Kul anekdot angående så jävla metal - gitarristen i Heavy Load (om ni sett hela dokumentären), Ragne Wahlquist var min datalärare på gymnasiet. Han var bättre på gitarr än data.
 

Mattias79

Cartier
Hehe, enligt den bok som kom om honom för ett par år sedan var det inte ovanligt för den gode Yngvie att även bära fejk-rollar.
 
Han har god smak! Äsch. Cykelkneg ger ganska bra timpenning, det samt smarta investeringar så kan man lösa en isad rolle ;)

Kul anekdot angående så jävla metal - gitarristen i Heavy Load (om ni sett hela dokumentären), Ragne Wahlquist var min datalärare på gymnasiet. Han var bättre på gitarr än data.
Ah, Ragne och brorsan Styrbjörn på trummor. Minnen minnen.....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Enligt Anders Tegners bok om Yngwie så hämtade han klockan från nån typ av reparation. Sen frågar han expediten vad den kostar ny. Han köper alltså inte klockan i klippet.
Nu när du säger det, så tycker jag mig minnas ngt sådant också... Att han ska hämta klockan från service. Kanske var nyhetsklippet från en längre intervju? Minns inte... Är ju några år sedan... :D
 

t0mt3far

Omega
Legend! Klart man har ett par plattor!
malmsteen.jpeg

Men jag behöver visst uppgradera, stål-rolle räcker inte långt! "How can less be more? It's impossible. More is more!"
 
Senast ändrad:

Dacke

Omega
Han köpte aldrig klockan sägs det (Göran Edman, sångaren). Han var inne för att serva en Rolex och TV tyckte att de skulle göra en grej av att han köpte klockan. Resten av bandet var inte så roade och tyckte mest att det var pinsamt.
 

t0mt3far

Omega
Det vore intressant att få veta hur många Rolex karln har idag !
Han verkar mest sporta en daytona nuförtiden, jag har även sett en tt(!) YM.
Här finns faktiskt lite info från 2010! http://www.musicradar.com/news/guitars/interview-yngwie-malmsteen-answers-your-questions-322587

Craig Williams asks, Yngwie, what's with you and the Rolexes? Why so many?

"Oh, don't start on my Rolexes, man! I love 'em. I'm wearing a Rolex Daytona right now. Seriously, you can't beat the Rolexes. They're absolutely beautiful. My grandfather used to collect them, so maybe I got that from him. I remember I was on vacation once as a kid, and I looked in this store window and I saw a Rolex watch. It practically glowed. I said out loud, 'That's what I'm going to have one day.'

"There's just something magical about them. The craftsmanship, the history, the look - they're works of art. I have 40 of them. I have a couple that are worth $100,000 each. I'm crazy that way: Strats, Rolexes, Ferraris - I collect everything! If you can do it, why not?"
 
Topp