• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fin klocka på jobbet

Målarn

The Steak
Väntade på svar från dig J. :)

Hur mår bezelen på nya Daytonan?


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk

Den mår skitbra tills vidare, den tar inte så mycket stryk som man tror :)

Vad får du för kommentarer från kollegorna?

V


Sent from my iPhone using Tapatalk

Får oftast höra från sånna som jag inte jobbat med innan att När kom du hem från Thailand då??
Men dem flesta vet nuförtiden att jag är klockintresserad så dem säger inte så mycket längre haha
 

Boris Balkan

Fark you!
Den mår skitbra tills vidare, den tar inte så mycket stryk som man tror :)



Får oftast höra från sånna som jag inte jobbat med innan att När kom du hem från Thailand då??
Men dem flesta vet nuförtiden att jag är klockintresserad så dem säger inte så mycket längre haha

Vad säger dom som tror att den är fejk när dom får reda på att det är the real deal? :D



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Målarn

The Steak
Skönt det! Har kikat lite på RG versionen som du vet. Men är orolig över att bezelen skriker "kom och repa mig".


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk

Den är Grym, bara köpa!! Kan ta några bilder efter en hel månads användning :)

Vad säger dom som tror att den är fejk när dom får reda på att det är the real deal? :D



Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha att det är sinnessjukt att lägga så mycket pengar på en klocka när man kan kolla på tiden på sin mobil :)
 

Patrike

Omega
Den är Grym, bara köpa!! Kan ta några bilder efter en hel månads användning :)



Haha att det är sinnessjukt att lägga så mycket pengar på en klocka när man kan kolla på tiden på sin mobil :)

Planerar bröllop nästa år. Något som tyvärr inkräktar ordentligt på klockbudgeten. Mådde dåligt en vecka efter att nyligen köpt ringarna... Drömde mardrömmar om en guldklocka som fick vingar och flög sin väg. :p


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
 

n1tro

Panerai
Sportar en sub-c no date på jobbet men ja .. ibland så ere ju kanske ngn blick extra nedåt när man pratar med ngn. men wtf, alla vi har våra val. det kostar som sagt några utekvällar per månad i ett år att spara till en. roliga är ju att köra en PP sky moon för 2mUSD ger mindre blickar än en TT rolle.
 

Weiss

Omega
Intressant gränssnitt mellan fascinationen över klockhantverket och social status. Antar att de flesta på forumet har en lite annorlunda syn på klockor än gemene man (bara ett antagande). En fin klocka är inte bara en pålitlig tidsvisare; den är ju i sig ett litet u(nde)rverk av hantverk, ingenjörskonst, estetik etc. Jag tycker i så fall att det borde rendera mer höjda ögonbryn att betala betydligt större summor för modern konst. Vilket man i och för sig kanske ska vara försiktig att slå ner på om man inte själv är konstkännare.

Jag tycker hursomhelst att det kokar ner till en symbolfråga, och alla intressanta poster i tråden tycker jag tillför allt väsentligt i ämnet. Vid sidan av det faktum att man måste förhålla sig till symboler i ett samhälle, så tycker jag att det finns ett egenvärde i att visa omsorg om detaljerna i vardagen. Har jag en fin klocka som jag mår bra av att ha på mig, så ska jag självklart bära den till vardags (naturligtvis med de kloka förbehåll som tidigare postare i tråden har lyft fram).

För en tid sedan räknade jag och min far ut att den (i och för sig enklare) Omega han köpte på 50-talet för honom motsvarade ungefär en veckas lön. (Jämför exempelvis med vad en Oris Classic date kostar.) Han arbetade då som konditor, inte börsmäklare. Min farfar köpte samtidigt en likadan klocka. Han var fabriksarbetare. Hade de sina klockor på jobbet? Jomen.

Då framstår det i så fall märkligare för mig att det går att köpa en klocka i handeln för 200:-
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är foajévärd fram tills jag börjar plugga till våren och sportar en Rolex, än så länge inga blickar. Annars tycker jag starkt att du ska bära vad som faller dig i smak. Att gå runt och tänka på vad "alla andra" tycker och tänker är bara tröttsamt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag jobbar inom socialtjänsten och träffar väldigt många människor. Jag bär ofta min speedy och min SMP utan att bry mig nämnvärt. Jag funderar dock på att inhandla en Explorer II 16570 och jag är inte säker på att jag skulle bära den synligt på jobbet. En vittavlad Rolex syns nog rätt bra och risken finns att jag träffar någon som skulle vilja lägga vantarna på den en mörk vinterkväll. Risken är nog liten men det är onödigt ändå.

Jag tror faktiskt inte folk lägger så mkt märke till vilken klocka som sitter på armen, om de inte Själva har intresse.

Kör 16570, en av de snyggaste med vit tavla:)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag tror faktiskt inte folk lägger så mkt märke till vilken klocka som sitter på armen, om de inte Själva har intresse.

Kör 16570, en av de snyggaste med vit tavla:)

Tror precis som du, innan mitt klockintresse började växa la jag inte märke till andras klockor just av den anledningen att jag inte brydde mig. Nu däremot... Såg en Sub igår exempelvis!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp