• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

fina bilder på en NOS Snowflake

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
http://www.network54.com/Forum/207673/m ... mplete+Set

en riktig safe queen, bott i valvet hela sitt liv, men kolla att tavlan åldrats rätt hårt ändå!

12-1_zpse979942c.jpg


11_zpsfffd4949.jpg


1-1_zps431d9435.jpg
 

max

Dancing Queen
Såg den, skulle nog vilja träffa den killen innan jag köpte den. Känns ju lite halvskum dendär klockan. Skulle säga lasersvets, ihopbygge eller restaurering... men vad vet jag... (min son hade gladerligen fyllt i "INGENTING" efter senaste meningen hehe)

Har tudor alltid haft problem med tavlorna? Tycker både lack och tritium ser ut som om de vore vattenskadade på varenda flinga jag ser. Någon som vet och kan kasta in lite fakta i mina vilda spekulationer?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Påminner väldigt mycket om min flinga, gällande tavla, visare och insert. Medan caset och bezeln på denna är "ultravassa", men min har "battlescares" så det räcker och blir över.
 

Pleximannen

Cartier
Jag kan tycka att det är lite konstigt att ingen har reagerat på VRM. De har ju varit ganska hårda på att
objekt inte får översäljas/överbeskrivas. Det här känns som en ganska uppenbart restaurerad klocka
och inte på nåt sätt NOS i mitt ödmjuka tycke.
 
C

Crowolf

Guest
Tänkte först: ((((((WOW)))))) när jag såg den här i min iFån men när jag kollade på datorn så känns den läskig. Lite väl perfekt kropp med ett ansikte som ser ut som det kom från nån tråd om 'hur man gör vintage i ugnen' eller 'baka Rolex'. Scary shit! Det här med lasersvetsning är riktigt läbbigt. Vad händer om 10 år när det bara kommer mer och mer fejk som är snuskigt bra?
 
C

Crowolf

Guest
Ps. I helvete den har legat och blivit vintage för sig själv i nåt fack!
 

max

Dancing Queen
Är inte lika säker på detta, tycker nästan alla flingindex ser lite vattenskadade ut och tavlorna är buckliga. Tror att de haft problem med lacken som på något sätt löses upp med tiden och att indexen suger upp vätska från lacken. Bara en teori men tycker som sagt att man ser denna sak på mer eller mindre varje vintageflinga. Vridringsilägget bör väl inte se ut som det gör och det finns som sagt en hel del tveksamheter med själva klockan, men tavlan och indexet vette tusom om det verkligen är bakad eller inte.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
http://www.network54.com/Forum/207673/message/1365014418/FS-+9411+Tudor+Snowflake+NOS+-+Complete+Set

en riktig safe queen, bott i valvet hela sitt liv, men kolla att tavlan åldrats rätt hårt ändå!

12-1_zpse979942c.jpg


11_zpsfffd4949.jpg


1-1_zps431d9435.jpg
Lite bilder på min som jämförelse... Tyvärr inte tagna med bra kamera, och i liknande ljusförhållanden, därav kanske inte lika lik som i verkligheten...
20130405_201324_zps12787174.jpg


20130111_204411.jpg
 

POO

Panerai
Kristian Haagen visade nyss en NOS flinga på instagram som ska auktioneras i sommar på Bruun Rasmussen.

Angående insertet är det betydligt blåare på de andra bilderna i annonsen än de som länkades i tråden. Och även dessa verkar väl blekas väldigt lätt på flingor, eller? Nästan alla man ser är extremt blekta, betydligt mer än de svarta?
 

max

Dancing Queen
POO skrev:
Kristian Haagen visade nyss en NOS flinga på instagram som ska auktioneras i sommar på Bruun Rasmussen.

Angående insertet är det betydligt blåare på de andra bilderna i annonsen än de som länkades i tråden. Och även dessa verkar väl blekas väldigt lätt på flingor, eller? Nästan alla man ser är extremt blekta, betydligt mer än de svarta?
Va tvungen att slänga in en fråga till honom :) Hans tavla ser frächare ut men jag tror fasen att de har haft något problem med dem, precis som att rolex hade problem med krackillerande tavlor.

Ps. Hans månfasnautilus är galet fin!
 
C

Crowolf

Guest
theargonaut skrev:
NiklasArvid skrev:
http://www.network54.com/Forum/207673/message/1365014418/FS-+9411+Tudor+Snowflake+NOS+-+Complete+Set

en riktig safe queen, bott i valvet hela sitt liv, men kolla att tavlan åldrats rätt hårt ändå!

12-1_zpse979942c.jpg


11_zpsfffd4949.jpg


1-1_zps431d9435.jpg
Lite bilder på min som jämförelse... Tyvärr inte tagna med bra kamera, och i liknande ljusförhållanden, därav kanske inte lika lik som i verkligheten...
20130405_201324_zps12787174.jpg


20130111_204411.jpg

Men din är ju härligt använd, vilket den andra inte ska vara....
 
Topp