Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

fina bilder på en NOS Snowflake

Diskussion i 'Vintage' startad av NiklasArvid, 4 april 2013.

1. NiklasArvid
    Trådstartare

NiklasArvid Gandhi

2. Hardy

Hardy Thug

Från:
    och till
    oj oj oj.
    underbart att se

3. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Vilken dröm!

Någon här som köper nytt och lägger i kassaskåpet?

4. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Fast insertet skulle aldrig blekts..

5. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    min tanke också...

6. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    kronskydden är inte jämna iallafall!

7. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Såg den, skulle nog vilja träffa den killen innan jag köpte den. Känns ju lite halvskum dendär klockan. Skulle säga lasersvets, ihopbygge eller restaurering... men vad vet jag... (min son hade gladerligen fyllt i "INGENTING" efter senaste meningen hehe)

Har tudor alltid haft problem med tavlorna? Tycker både lack och tritium ser ut som om de vore vattenskadade på varenda flinga jag ser. Någon som vet och kan kasta in lite fakta i mina vilda spekulationer?

8. Rber

Rber Biskop

Vad har ringen blekts av, UV-lampa i bankfacket?

9. NiklasArvid
    Trådstartare

NiklasArvid Gandhi

...hmm det var ju en poäng ;-)

om snubben talar sanning borde det finnas NOS inserts i originalförpacning som också är grånade? annars ljuger han helt enkelt... finns det??? :?

10. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    bakad tavla?
    kändes bubblig... men vad vet jag? :)

11. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Påminner väldigt mycket om min flinga, gällande tavla, visare och insert. Medan caset och bezeln på denna är "ultravassa", men min har "battlescares" så det räcker och blir över.

12. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Kolla slipningen på låset, är detta orört? Knappast!

13. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Jag kan tycka att det är lite konstigt att ingen har reagerat på VRM. De har ju varit ganska hårda på att
    objekt inte får översäljas/överbeskrivas. Det här känns som en ganska uppenbart restaurerad klocka
    och inte på nåt sätt NOS i mitt ödmjuka tycke.

14. Crowolf

Crowolf Guest

Tänkte först: ((((((WOW)))))) när jag såg den här i min iFån men när jag kollade på datorn så känns den läskig. Lite väl perfekt kropp med ett ansikte som ser ut som det kom från nån tråd om 'hur man gör vintage i ugnen' eller 'baka Rolex'. Scary shit! Det här med lasersvetsning är riktigt läbbigt. Vad händer om 10 år när det bara kommer mer och mer fejk som är snuskigt bra?

15. Crowolf

Crowolf Guest

Ps. I helvete den har legat och blivit vintage för sig själv i nåt fack!

16. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Är inte lika säker på detta, tycker nästan alla flingindex ser lite vattenskadade ut och tavlorna är buckliga. Tror att de haft problem med lacken som på något sätt löses upp med tiden och att indexen suger upp vätska från lacken. Bara en teori men tycker som sagt att man ser denna sak på mer eller mindre varje vintageflinga. Vridringsilägget bör väl inte se ut som det gör och det finns som sagt en hel del tveksamheter med själva klockan, men tavlan och indexet vette tusom om det verkligen är bakad eller inte.

17. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Lite bilder på min som jämförelse... Tyvärr inte tagna med bra kamera, och i liknande ljusförhållanden, därav kanske inte lika lik som i verkligheten...

18. POO

POO Präst

Kristian Haagen visade nyss en NOS flinga på instagram som ska auktioneras i sommar på Bruun Rasmussen.

Angående insertet är det betydligt blåare på de andra bilderna i annonsen än de som länkades i tråden. Och även dessa verkar väl blekas väldigt lätt på flingor, eller? Nästan alla man ser är extremt blekta, betydligt mer än de svarta?

19. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Va tvungen att slänga in en fråga till honom :) Hans tavla ser frächare ut men jag tror fasen att de har haft något problem med dem, precis som att rolex hade problem med krackillerande tavlor.

Ps. Hans månfasnautilus är galet fin!

20. Crowolf

Crowolf Guest

Men din är ju härligt använd, vilket den andra inte ska vara....

21. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

22. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    He he, bra kommentar