• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finden Sie Ihren Weg zu SINN >>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Då vädret är vad det är så blir det inomhustjänst idag. Regnet smattrar på fönsterna och gör sig påmind om en blöt, svettig och soldateldande men trots allt trevlig promenad jag hade för ett tag sedan.

Tänkte dela med mig lite av den i förebyggande syfte :happyhappy:

Allt började i Frankfurt och jag tänkte ta mig en liten tur ut till SINN och se vad de hade att bjuda på.

Lagom ljummen från gårdagens affärsmiddag tar jag mig till en av stadens underjordiska järnbanestationer


IMG_3772.JPG
IMG_3771.JPG


Kommer fram till att jag ska ta slingan S4 mot Rödelheim och även hoppa av där.


IMG_3773.JPG



När jag väl landat så vet jag bara att jag måste gå till en kors för att sedan ta vänster.

IMG_3774.JPG



Jag börjar promenixa och vädret blir inte bättre men den som väntar på något gott :)


fel (7).JPG

Jupp, över en bro var det sist jag kollade på kartan nu jäklar närmar det sig!


fel (6).JPG


Denna bild skulle postas på KS "på G till Sinn" men blev aldrig av:wtf:




fel (2).JPG
fel (3).JPG

Fortsätter powerwalka men tycker mig se "mitt" tåg susa förbi, wtf tankarna börjar spöka samtidigt som vädret börjar bli jobbigt.




Fortsätter trots allt och mina stenhårda dojjer gör sig påminda samtidigt som regner smattrar i pannan på mig.

fel (4).JPG

Nu snackar vi WTF? 30 min har passerat och jag möts av Autobahns dån. Var fasiken ligger det sketna huset! :mad:



Svinbakis och irriterad plockar jag upp Google maps och det är ett faktum: Jag valde fel väg i korsningen när jag kom in i byn med tåget! Efter lite snackande med en bilmekaniker och en tandprotesarbetare beger jag mig åt samma håll jag kom från



Efter en jefla massa promenixer och utan en enda taxi på vägen kommer jag till slut till rätt bro att gåt över :)
rätt (5).JPG
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Plockade fram tråden om den frusna sinnen och ställde lite frågor. Fick lite skratt men samtidigt en lektion i urverks frystålighet som jag dessvärre inte minns så mycket av pga kommunikationsproblem. Väldigt trevlig och kunnig personal. Klämm och känn på klockorna var fritt fram.
IMG_3817.JPG



Slutligen lägger jag upp en karta över hur du ska gå ungefär om du nu bestämmer dig för att åka S-bahn. Vid Checkpoint tar du alltså Höger och inte vänster sen är du bara 10 min ifrån stationen.
På kartan kan du se mina olika wtf:s och min färdväg i regn&rusk. Men det var det min skäl värt :happyhappy:

fel väg.jpg
Tack för titten!
Cheers Chuck
 

Randel

Cartier
Tack, grymt med alla bilder :) Sedan jag köpte min U1 SDR för ett tag sedan har jag verkligen fått upp ögonen för Sinn, jag tycker de har några riktigt trevliga dinkor måste jag säga!
 

Simpatico

Rolex
Skön tråd Chuck, man får tacka för repotaget samt dom fina miljöbilderna.
Får ta och titta lite närmare på Sinn, fanns ju ett digert modellutbud.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tack för ett trevligt reportage. Inte lite avundsjuk man blir. Grymt att få klämma på hela deras digra utbud. Sinn har helt klart mycket prisvärda klockor i alla kategorier. Jag började med en 104'a som är en perfekt all-round-klocka till ett mycket bra pris (ca 9-11k beroende på läder eller länk). Sålde den då den mest blev liggandes i kläm mellan andra inköp, vilket jag ångrar av och till. Har dock dämpat separationsångesten med mitt senaste förvärv, dvs min 6060. :happyhappy:

Inte nog med att dom är prisvärda, dom har bra koll på antireflexbehandling också ... ;)
6060 - 2015-04-07.jpg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för er trevliga respons watchaholics, önskar att jag haft mer tid för närbilder.

Medans awesome sinn girl kollade upp ifall de hade en 556:a tog jag lite stressade bilder. Tyvärr fanns det ingen färdigbyggd utan hon hänvisade till Erikssons eller hemsidan :arghh:

Men tjusningen skulle vara en pickup plats så struntade i beställning på hemmaplan. Istället suktar jag efter en 356 med saffirglas och 5 delade länken. :heart:

Gillade att urmakarna såg rätt nöjda ut med sitt jobb, relativt unga och ingen vit rock. En skön stämning med leende snubbar :D awesome sinn girl berättade att hon besöker Erikssons till&från.

Besöket hos Sinn gav mig helt klart mersmak på deras klockor, de har ju funnits på näthinnan då&då. Rekommenderar ett besök hos dem om ni ändå har vägarna förbi. Härlig totalupplevelse helt enkelt.

Frankfurt som stad hurrar jag väl inte åt så värst, lite som Gbg eller Malmö. Man gör staden på en halv dag. :bag:

Fortsatt trevlig helg!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Frankfurt som stad hurrar jag väl inte åt så värst, lite som Gbg eller Malmö. Man gör staden på en halv dag. :bag:
Håller med om att de har ett digert utbud.

OT: Kan inte säga något om Frankfurt, men om du stressar igenom Gbg på en halv dag så förstår jag att du aldrig kommer ha så mycket till övers för stan. Kanske dax att investera i en Meistersinger...? ;)
 

Björklund

Panerai
Grattis! Köpte ju en 556a när jag var där tidigare i år men bytte den till en 356. Båda är superfina och den femdelade länken är skitbra. 356'an klär dock fruktansvärt bra i originalläder!

Håller med om att staden inte var femstjärnig. Väldigt stora kontraster på bara ett pat hundra meter mellan financial och red light.
 
Topp