Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Finden Sie Ihren Weg zu SINN >>>

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chuck, 25 april 2015.

1. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Då vädret är vad det är så blir det inomhustjänst idag. Regnet smattrar på fönsterna och gör sig påmind om en blöt, svettig och soldateldande men trots allt trevlig promenad jag hade för ett tag sedan.

Tänkte dela med mig lite av den i förebyggande syfte :happyhappy:

Allt började i Frankfurt och jag tänkte ta mig en liten tur ut till SINN och se vad de hade att bjuda på.

Lagom ljummen från gårdagens affärsmiddag tar jag mig till en av stadens underjordiska järnbanestationer

IMG_3772.JPG IMG_3771.JPG

Kommer fram till att jag ska ta slingan S4 mot Rödelheim och även hoppa av där.

IMG_3773.JPG

När jag väl landat så vet jag bara att jag måste gå till en kors för att sedan ta vänster.

IMG_3774.JPG

Jag börjar promenixa och vädret blir inte bättre men den som väntar på något gott :)

fel (7).JPG
    Jupp, över en bro var det sist jag kollade på kartan nu jäklar närmar det sig!

fel (6).JPG

Denna bild skulle postas på KS "på G till Sinn" men blev aldrig av:wtf:

fel (2).JPG fel (3).JPG
    Fortsätter powerwalka men tycker mig se "mitt" tåg susa förbi, wtf tankarna börjar spöka samtidigt som vädret börjar bli jobbigt.

Fortsätter trots allt och mina stenhårda dojjer gör sig påminda samtidigt som regner smattrar i pannan på mig.

fel (4).JPG
    Nu snackar vi WTF? 30 min har passerat och jag möts av Autobahns dån. Var fasiken ligger det sketna huset! :mad:

Svinbakis och irriterad plockar jag upp Google maps och det är ett faktum: Jag valde fel väg i korsningen när jag kom in i byn med tåget! Efter lite snackande med en bilmekaniker och en tandprotesarbetare beger jag mig åt samma håll jag kom från

Efter en jefla massa promenixer och utan en enda taxi på vägen kommer jag till slut till rätt bro att gåt över :)
    rätt (5).JPG

Forest Road, leben, Simpatico och 5 andra gillar detta.
  2. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Trevligt resereportage! ;)

Chuck gillar detta.
  3. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Jag kan inte tyska men betyder rubriken "Finna vägen till Sinn"? Vad betyder Ihren? :S

Mera bilder nu! Ööös!

Chuck gillar detta.
  4. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

rätt (3).JPG rätt (4).JPG rätt (2).JPG rätt (1).JPG

Sorubim, jabla och nissenypon gillar detta.
  5. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Såja nu är vi äntligen inne! Själva huset ligger mitt i ett bopstadsområde ganska diskret. Inga alpvyer och koser här inte :)

IMG_3788.JPG IMG_3789.JPG

Simpatico, Sorubim, jabla och 1 annan gillar detta.
  6. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Och så lite bilder!

IMG_3790.JPG IMG_3791.JPG IMG_3792.JPG IMG_3793.JPG IMG_3794.JPG IMG_3795.JPG IMG_3796.JPG IMG_3797.JPG IMG_3798.JPG IMG_3800.JPG IMG_3801.JPG IMG_3802.JPG IMG_3803.JPG IMG_3804.JPG IMG_3805.JPG IMG_3806.JPG IMG_3808.JPG IMG_3790.JPG IMG_3791.JPG IMG_3792.JPG IMG_3793.JPG IMG_3794.JPG IMG_3795.JPG IMG_3796.JPG IMG_3797.JPG IMG_3798.JPG IMG_3800.JPG IMG_3801.JPG IMG_3802.JPG IMG_3803.JPG IMG_3804.JPG IMG_3805.JPG IMG_3806.JPG IMG_3808.JPG

Fredrik Larsson, JayLar, SSL och 15 andra gillar detta.
  7. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Skitbra :)

Chuck gillar detta.
  8. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

IMG_3809.JPG IMG_3810.JPG IMG_3811.JPG IMG_3812.JPG IMG_3813.JPG IMG_3814.JPG IMG_3815.JPG IMG_3816.JPG

JayLar, SSL, Simpatico och 7 andra gillar detta.
  9. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Chuck, Björklund och StrawberryFields gillar detta.
  10. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Plockade fram tråden om den frusna sinnen och ställde lite frågor. Fick lite skratt men samtidigt en lektion i urverks frystålighet som jag dessvärre inte minns så mycket av pga kommunikationsproblem. Väldigt trevlig och kunnig personal. Klämm och känn på klockorna var fritt fram. IMG_3817.JPG

Slutligen lägger jag upp en karta över hur du ska gå ungefär om du nu bestämmer dig för att åka S-bahn. Vid Checkpoint tar du alltså Höger och inte vänster sen är du bara 10 min ifrån stationen.
    På kartan kan du se mina olika wtf:s och min färdväg i regn&rusk. Men det var det min skäl värt :happyhappy:

fel väg.jpg Tack för titten!
    Cheers Chuck

falten, Freddie L, JayLar och 21 andra gillar detta.
  11. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Tack för att du delar med dig, trevlig läsning.

Chuck gillar detta.
  12. nissehult

nissehult Friends of KS

Ha, ha. Du fick i alla fall lite motion. Det finns en hel del schyssta klockor där. Tack för bilderna.

Chuck gillar detta.
  13. Joakim

Joakim Borgare

Tackar. Beordrad till Frankfurt i juni och nu känns det nästan som att jag kommer att överleva!

Chuck gillar detta.
  14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hehe, jobbig omväg. Har självklart lyckats med liknande omvägar men kallar dem då "utflykt", det känns lite bättre då. :)

Chuck gillar detta.
  15. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    kul liten utflykt! Skulle varit skoj att veta vad de tyckte om den frusna Sinnen!

Chuck gillar detta.
  16. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Grymt bildreportage! Tackar!
    Gillar Navitimern.

Chuck gillar detta.
  17. Jonte73

Jonte73 Friends of KS

Tackar för underhållningen :)

Chuck gillar detta.
  18. Björklund

Björklund Friends of KS

Blev det något köp?

Rekommenderar middag uppe i Main Tower!

Chuck gillar detta.
  19. Randel

Randel Friends of KS

Tack, grymt med alla bilder :) Sedan jag köpte min U1 SDR för ett tag sedan har jag verkligen fått upp ögonen för Sinn, jag tycker de har några riktigt trevliga dinkor måste jag säga!

hemingway1999 och Chuck gillar detta.
  20. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Skön tråd Chuck, man får tacka för repotaget samt dom fina miljöbilderna.
    Får ta och titta lite närmare på Sinn, fanns ju ett digert modellutbud.

Chuck gillar detta.
  21. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Tack för fina bilder ock trevligt reportage...........:)

Chuck gillar detta.
  22. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Tack för ett trevligt reportage. Inte lite avundsjuk man blir. Grymt att få klämma på hela deras digra utbud. Sinn har helt klart mycket prisvärda klockor i alla kategorier. Jag började med en 104'a som är en perfekt all-round-klocka till ett mycket bra pris (ca 9-11k beroende på läder eller länk). Sålde den då den mest blev liggandes i kläm mellan andra inköp, vilket jag ångrar av och till. Har dock dämpat separationsångesten med mitt senaste förvärv, dvs min 6060. :happyhappy:

Inte nog med att dom är prisvärda, dom har bra koll på antireflexbehandling också ... ;)
    6060 - 2015-04-07.jpg

JayLar, hemingway1999 och Chuck gillar detta.
  23. Chuck
    Trådstartare

Chuck Friends of KS

Tack för er trevliga respons watchaholics, önskar att jag haft mer tid för närbilder.

Medans awesome sinn girl kollade upp ifall de hade en 556:a tog jag lite stressade bilder. Tyvärr fanns det ingen färdigbyggd utan hon hänvisade till Erikssons eller hemsidan :arghh:

Men tjusningen skulle vara en pickup plats så struntade i beställning på hemmaplan. Istället suktar jag efter en 356 med saffirglas och 5 delade länken. :heart:

Gillade att urmakarna såg rätt nöjda ut med sitt jobb, relativt unga och ingen vit rock. En skön stämning med leende snubbar :D awesome sinn girl berättade att hon besöker Erikssons till&från.

Besöket hos Sinn gav mig helt klart mersmak på deras klockor, de har ju funnits på näthinnan då&då. Rekommenderar ett besök hos dem om ni ändå har vägarna förbi. Härlig totalupplevelse helt enkelt.

Frankfurt som stad hurrar jag väl inte åt så värst, lite som Gbg eller Malmö. Man gör staden på en halv dag. :bag:

Fortsatt trevlig helg!

laketwig och hemingway1999 gillar detta.
  24. nissehult

nissehult Friends of KS

Håller med om att de har ett digert utbud.

OT: Kan inte säga något om Frankfurt, men om du stressar igenom Gbg på en halv dag så förstår jag att du aldrig kommer ha så mycket till övers för stan. Kanske dax att investera i en Meistersinger...? ;)

Chuck gillar detta.
  25. Björklund

Björklund Friends of KS

Grattis! Köpte ju en 556a när jag var där tidigare i år men bytte den till en 356. Båda är superfina och den femdelade länken är skitbra. 356'an klär dock fruktansvärt bra i originalläder!

Håller med om att staden inte var femstjärnig. Väldigt stora kontraster på bara ett pat hundra meter mellan financial och red light.

Chuck gillar detta.
  26. Dacke

Dacke Torpare

tack

Chuck gillar detta.
  27. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Kungligt! Tackar o niger.

Chuck gillar detta.
  28. Chuck