• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det keepers? -modemdödare

Alarik

Audemars
2-Faktor
Blev inspirerad av en annan tråd och började fundera på varför den klocka som ena stunden är en keeper snabbt omvandlas till ett ok och endast något man behöver bli av med för att komma vidare till.....nästa "keeper".
Kikade igenom några av mina bilder för att snabbt inse att jag haft flera klockor som jag (innan jag ägt dem) var solklara hörnstenar. Ingen av dem finns kvar idag. Detta var inte på något sätt dåliga klockor utan snarare tappade de mystiken efter att jag köpte dem.
Kastar in några bilder på icke-keepers för att få tråden att bli roligare:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg



Självklart finns keepers. Har min pappas gamla Rolex på armen ibland men den är en keeper av andra orsaker.
Vad blir en keeper, ett fundament i samlingen, ett trotjänare om vi undantar de klockor som har ett direkt affektionsvärde?
Eller är det så enkelt att den gamla klyschan stämmer - jakten är roligast?
 

MLP

Omega
En keeper för mig symboliserar olika händelser eller personer, ett slags minne som jag symboliserar med en klocka ;)
 
Alla klockor jag köper är i stort sett keepers. Det är inte så mycket för konsuntionen eller annan hets jag köper klockor utan jag köper de jag verkligen vill ha och de älskar jag sedan över allt :) därför blir det också få köp och sällan för mig men också därför jag uppskattar dem mer skulle jag tro.

Min Speedmaster och Pie pan är absolut keepers men gissar att även min Atlantic och andra Omega samt skx lär få hänga med ett bra tag till!

Edit: Roligare med bilder på några av dem..
IMG_20150726_213012~2.jpg
IMG_20150719_233732~2.jpg
IMG_20150612_084242~2.jpg
IMG_20150302_102702.jpg
 
Senast ändrad:

Greven

Audemars
Något som gått i arv är garanterat keeper för mig. Mina två Omega som jag fått av min morfar är keeper for life. I övrigt så vågar jag nog inte säga att någon annan klocka är en keeper, de kan flippas när som helst. ;) Ständigt på jakt!

Keeper nr. 1


Keeper nr. 2
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Det här är den enda givna keepern jag har, den kommer aldrig att säljas!
Klockan min morfar fick när han pensionerades från Kosta glasbruk som glasblåsare 1973. Den satt på hans arm varje dag efter det, och jag ärvde den.
Tissot Seaster Seven i guld.
Har tidigare haft den inne för renovering för en kostnad som överstiger försäljningsvärde, men det är det värt!:)
B8AE9EEC-8599-461E-82AF-D902199DFE4A.jpg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Min SubC är speciell för mig, det är min första Rolex som jag bestämt ska vara en "keeper", och på så vis har den blivit en keeper. Min 16710BLRO jag hade innan hade jag inte bestämt skulle vara en keeper, utan en klocka att älska under tiden jag sparar till något annat. Postar jag här igen om 10 år kommer jag fortfarande ha kvar min Sub, det är jag övertygad om. :) Ser verkligen fram emot att åldras tillsammans, ska på något vis bli kul att ha slitit in den ordentligt om 30 år.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Klart som fan att det finns keepers! Nästan alla mina klockor finns kvar som jag köpt, dom som fått lämna har gjort det pga att jag har hittat en annan klocka med samma referens min i ett bättre skick, mer tillbehör osv. Jag är oftast helt säker på vad jag vill ha köpa in till samlingen min, därför blir dom nog kvar så länge också skulle jag tro för det blir inga spontanköp och klockorna jag köper är oftast i jävligt bra skick.

Dessa är mina keepers för tillfället iaf.
DSC_54891.jpg
 

VCalmen

Cartier
Klart som fan att det finns keepers! Nästan alla mina klockor finns kvar som jag köpt, dom som fått lämna har gjort det pga att jag har hittat en annan klocka med samma referens min i ett bättre skick, mer tillbehör osv. Jag är oftast helt säker på vad jag vill ha köpa in till samlingen min, därför blir dom nog kvar så länge också skulle jag tro för det blir inga spontanköp och klockorna jag köper är oftast i jävligt bra skick.

Dessa är mina keepers för tillfället iaf.
DSC_54891.jpg

Haha! Vilken fantastisk godisskål.
 

badwiz

Breitling
Klart som fan att det finns keepers! Nästan alla mina klockor finns kvar som jag köpt, dom som fått lämna har gjort det pga att jag har hittat en annan klocka med samma referens min i ett bättre skick, mer tillbehör osv. Jag är oftast helt säker på vad jag vill ha köpa in till samlingen min, därför blir dom nog kvar så länge också skulle jag tro för det blir inga spontanköp och klockorna jag köper är oftast i jävligt bra skick.

Dessa är mina keepers för tillfället iaf.
DSC_54891.jpg
Damn! Nu blev jag oxå sugen på Gott o blandat. ;)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Man får inte ta med sig något när man går in i nästa värld och jag hade inte tänkt begravas med något av värde. Vågar lova att allt i lådan är till salu till rätt pris (om någon nu är knäpp nog att betala överpris för mina dussindinkor).
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Skön bump @mrBlade!

Har ett gäng klockor i samlingen som skulle vara jobbiga att göra sig av med då chansen att hitta dom igen är låga eller har ökat för mkt i pris.

Men keepers är mest keepers då pengar inte har något värde för mig personligen.

Därför har vi dessa tre som aldrig kommer säljas.

Klockan jag fick av min far när jag fyllde 18år.
IMG_20180302_195936-01.jpeg

Klockan som satt på när jag och min sambo fick vår dotter.
IMG_20181005_080908-01.jpeg

Klockan som inhandlades nyss. Nästan lagom till 30årsdagen som är tänkt att vara just en present till mig själv :)
IMG_20190203_113834-01.jpeg
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Man har ju stökat av ett gäng klockor..den enda som fått vara kvar är mitt första dyra nyköp..denna har jag nu haft i över 10 år, klippte den när den kom ut som ny modell i Singapore..och är ännu kvar..enda som skett är att jag köpt till ett läderband. Denna ser jag som omöjlig att sälja om inte ekonomin skulle helt gå i dass.
E0A3CDAC-7F1F-4E4C-91EF-10D9E951A01A.jpeg
 

Lyckokaka

Cartier
2-Faktor
Jag har otroligt svårt att göra mig av med klockor. Har faktiskt aldrig sålt en klocka. Inte ens sådana som jag inte använt på flera år. Som mest ger jag bort klockor till nära anhöriga så jag får ha dem i närheten åtminstone. Jag borde kanske söka hjälp..
 
  • Like
Reactions: Npl
Topp