Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Finns det keepers? -modemdödare

Diskussion i 'Diskussion' startad av Alarik, 7 augusti 2015.

1. Alarik
    Trådstartare

Alarik Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Blev inspirerad av en annan tråd och började fundera på varför den klocka som ena stunden är en keeper snabbt omvandlas till ett ok och endast något man behöver bli av med för att komma vidare till.....nästa "keeper".
    Kikade igenom några av mina bilder för att snabbt inse att jag haft flera klockor som jag (innan jag ägt dem) var solklara hörnstenar. Ingen av dem finns kvar idag. Detta var inte på något sätt dåliga klockor utan snarare tappade de mystiken efter att jag köpte dem.
    Kastar in några bilder på icke-keepers för att få tråden att bli roligare:
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

Självklart finns keepers. Har min pappas gamla Rolex på armen ibland men den är en keeper av andra orsaker.
    Vad blir en keeper, ett fundament i samlingen, ett trotjänare om vi undantar de klockor som har ett direkt affektionsvärde?
    Eller är det så enkelt att den gamla klyschan stämmer - jakten är roligast?

tim ur länk och theargonaut gillar detta.
  2. MLP

MLP Bonde

Från:
    Stockholm
    En keeper för mig symboliserar olika händelser eller personer, ett slags minne som jag symboliserar med en klocka ;)

3. Cristian

Cristian Friends of KS

Keeper:
    image.jpg
    Såld!
    Keeper:
    image.jpg
    Såld!

4. Tobias Eriksson

Tobias Eriksson Friends of KS

Alla klockor jag köper är i stort sett keepers. Det är inte så mycket för konsuntionen eller annan hets jag köper klockor utan jag köper de jag verkligen vill ha och de älskar jag sedan över allt :) därför blir det också få köp och sällan för mig men också därför jag uppskattar dem mer skulle jag tro.

Min Speedmaster och Pie pan är absolut keepers men gissar att även min Atlantic och andra Omega samt skx lär få hänga med ett bra tag till!

Edit: Roligare med bilder på några av dem..
    IMG_20150726_213012~2.jpg IMG_20150719_233732~2.jpg IMG_20150612_084242~2.jpg IMG_20150302_102702.jpg

Senast ändrad: 7 augusti 2015
  5. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Något som gått i arv är garanterat keeper för mig. Mina två Omega som jag fått av min morfar är keeper for life. I övrigt så vågar jag nog inte säga att någon annan klocka är en keeper, de kan flippas när som helst. ;) Ständigt på jakt!

Keeper nr. 1

Keeper nr. 2

MJ24 gillar detta.
  6. MJ24

MJ24 Friends of KS

Det här är den enda givna keepern jag har, den kommer aldrig att säljas!
    Klockan min morfar fick när han pensionerades från Kosta glasbruk som glasblåsare 1973. Den satt på hans arm varje dag efter det, och jag ärvde den.
    Tissot Seaster Seven i guld.
    Har tidigare haft den inne för renovering för en kostnad som överstiger försäljningsvärde, men det är det värt!:)

7. Kairo

Kairo Friends of KS

Allt är till salu...

JohnDoe gillar detta.
  8. KenKun

KenKun Biskop

Men... alla är ju keepers, fast olika länge? :)

JohnDoe gillar detta.
  9. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Min SubC är speciell för mig, det är min första Rolex som jag bestämt ska vara en "keeper", och på så vis har den blivit en keeper. Min 16710BLRO jag hade innan hade jag inte bestämt skulle vara en keeper, utan en klocka att älska under tiden jag sparar till något annat. Postar jag här igen om 10 år kommer jag fortfarande ha kvar min Sub, det är jag övertygad om. :) Ser verkligen fram emot att åldras tillsammans, ska på något vis bli kul att ha slitit in den ordentligt om 30 år.

10. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    En definitiv keeper.
    2015-07-31 10.16.13.jpg

Och jag hoppas min nästa klocka också blir en keeper.

11. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Klart som fan att det finns keepers! Nästan alla mina klockor finns kvar som jag köpt, dom som fått lämna har gjort det pga att jag har hittat en annan klocka med samma referens min i ett bättre skick, mer tillbehör osv. Jag är oftast helt säker på vad jag vill ha köpa in till samlingen min, därför blir dom nog kvar så länge också skulle jag tro för det blir inga spontanköp och klockorna jag köper är oftast i jävligt bra skick.

Dessa är mina keepers för tillfället iaf.
    DSC_54891.jpg

leben, JohnDoe, Tarkovski och 14 andra gillar detta.
  12. VCalmen

VCalmen Friends of KS

Haha! Vilken fantastisk godisskål.

13. badwiz

badwiz Torpare

Från:
    Gnällbältet
    Damn! Nu blev jag oxå sugen på Gott o blandat. ;)

Mårtenssons ur Brookfield