• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det klockor i Boston ...?

laketwig

Patek
2-Faktor
KS-Bladets flygande reporter anmäler sig. Som några av er kanske har noterat tillbringade jag förra veckan i Boston. Höll ett par föredrag och jobbade som "expert" på världskonferensen som IFS höll för sina kunder:

IFS 1.jpg


Som tur var blev det inte bara jobb. Galamiddagen hade ett rejält uppbåd av artister som underhöll oss:

Shelby Lynne - Stor i USA men inte riktigt min grej
IFS 2.jpg


Spandau Ballet - Behöver väl ingen introduktion, men inte heller min grej
IFS 3.jpg


Lou Gramm (från Foreigner) passar däremot mig perfekt. He still wanted to know what love is ... ;)
IFS 4.jpg


Vafan, inte en klocka än!!! Flytta tråden till Lifestyle!!! Lugn, det kommer.

För en gångs skull stannade jag en extra dag utöver vad jobbet krävde. Hittade en trevlig affär för begagnat:

http://www.europeanwatch.com/

Fanns mycket fint att klämma på. Däremot fick jag tyvärr inte fota ... :banghead:

Det gick bättre här:

http://www.tourneau.com/custserv/locate_store.cmd?storeNumber=38

Boston 1.jpg


Enligt egen utsago för dom över 100 märken, varav 50-60 fanns representerade i den här affären. Mest imponerande var att man hade nästa alla modeller inne av dom större märkena. Rena godisaffären med andra ord. Ursäkta lite halvdan bildkvalitet, med det var mycket reflexer och en del av klockorna hade plast över glaset:

Boston 2.jpg


Boston 3.jpg


Boston 4.jpg


Boston 5.jpg


Boston 6.jpg


Kunde inte låta bli att för första gången prova en BB på länk. Kändes ungefär som min Exp II'a i tyngd och storlek.
Boston 7.jpg


Sen kom favoriten, som under en tid var mitt alternativ till Exp II'an. Förbannat trevlig klocka!
Boston 8.jpg


Kunde inte låta bli att prova en kollegas Nomos GMT heller ... ;)

Boston 9.jpg


Dessutom, Boston är ett riktigt trevligt ställe, även som turist. Avslutar med ett par smakprov. Over and out!

Turist 2.jpg


Turist 1.jpg
 
Shit Baahstahn.....var några år sedan man var på Fenway Park och hörde denna efter att Big Papi smackat in ännu en walk-off homer.....
.
Trevlig liten stad med ett ombytligt klimat.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tack för trevligt reportage! Alltid spännande att se bilder från butiker i andra länder.

Har du någon uppfattning om prisläget?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Tack för trevligt reportage! Alltid spännande att se bilder från butiker i andra länder.

Har du någon uppfattning om prisläget?

Tackar!

De nypriser jag såg låg väl i nivå med listpriser i Sverige, dvs oprutat och med en tänkt kurs runt 9 SEK som gällde förra veckan. I några fall angav man ett högt pris men påstod att "just den här veckan kunde man får en rejäl rabatt". En klocka jag kollade på skulle jag få 50% rabatt på listpriset denna vecka. Googlade lite snabbt in på c24, där de flesta i typ Tyskland sålde klockan för samma pris, dvs efter 50% rabatt i USA. Dom blev inte så glada i affären när jag påpekade det ... :D

Kursen har tydligen gått ner rätt rejält denna vecka och ligger nu runt 8:30. Man ska dock komma ihåg att man måste lägga på 6,25% Sales Tax i Boston om man köper på plats. Skickar dom tillkommer i nästan alla fall tull och moms, vilket oftast gör nyköp ointressant med dagens dollarkurs.

Priserna på begagnat såg däremot rätt bra ut om man köper på plats. Ett bra utbud också i den första affären jag länkade till ovan. En hel del mindre vanliga modeller i mycket fint skick.
 

GurraG

Cartier
Kul att folk är på besök i min hemstad...

Tourneau är en kedja med ett 20-tal butiker och har bland annat vad som ska världens största klockbutik inne på mallet i Caesar's Palace i Las Vegas. Generellt sätt trevliga butiker med ganska kunnig personal och AD för massor med märken. Sen kan jag tycka att det finns roligare (om än mindre välsorterade) butiker i Boston.

European Watch Company säljer även på Chrono24 för övrigt.
 
Topp