• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon som är nöjd?

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kommer aldrig bli nöjd tror jag, finns alltid någon eller några klockor man kan förbättra samlingen med!

DSC_02051.jpg
 

Svanis115

Cartier
2-Faktor
Komplett. Nöjd. Färdig.

Så nöjd att alla andra klockor (förutom en riktig fulbeater) förpassats till långtidsförvaring.

141210-Trio-1.jpg


Hela bakgrunden finns här för den som orkar:
https://klocksnack.se/threads/dance...ngar-recensioner-tävlingar-fina-priser.32464/
Hatten av! Ser fram emot den dagen man lekt färdigt och tar detta steg. Stort grattis till samtliga klockor och väldigt bra val. När jag tänker efter kan jag inte sammanfatta och få ner samlingen till 3. Inte heller lista ut vad vilka 3 jag vill ha. En sak är given, det är att 1680 ska vara kvar (dyker inte så huruvida klockans ursprungliga funktion är något att använda eller inte lägger jag ingen värdering i). Resten blir svårare. Förhoppningsvis kommer jag med en liknande tråd under året, även om jag förstår att det kan komma att ta betydligt längre tid än så:)
 

Oliwer

Breitling
Nöjd till 1000 med denna, passar perfekt till vardags. :)
Skönt att veta att ingen annan haft den tidigare heller..

Skulle givetvis vilja utöka med någon mer klocka, men skulle nog använda denna mest i slutändan ändå, kommer aldrig att bytas ut :D

image.jpg
 

Rivalen

Rolex
Jag är väl ljummet nöjd och när jag bär mina klockor så är jag helt nöjd. När jag drömmer att jag kan spendera 25 k så blir det en Omega 3573.50. 50k en fin Root Beer och 75k bägge. 125 k lägger jag till en Reverso och rent förmöget så plussar jag med en Lange Big Date av något slag. Så nöjd verkar vara relativt jämfört vad jag kan/anser mig kunna spendera.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Nöjd för stunden? Ja
Finns det andra klockor jag vill prova på? Ja, massvis
Vill jag sälja något av det jag har just nu för att prova på något annat? Nja, ibland ja och ibland nej, beroende på humör.

Köpte min första riktiga klocka för mer eller mindre exakt ett år sen. Under 2014 som man kan kalla mitt första riktiga år som klockintresserad provade jag på lite olika klockor och har just nu landat i en trippel jag känner mig tillfreds med. Två av klockorna hade jag bara kunnat drömma om i början av förra året.

img_0700-jpg.94906


Men helt riktigt nöjd och belåten kommer jag nog aldrig bli. Det finns alltid något annat som lockar och som känns roligare. Så det är bara gilla läget.

Tanken är att låta dessa tre utgöra någon slags bas och komplettera dessa med grejer som kan säljas till förmån för annat allt eftersom det blir mer och mer pengar tillgängliga på klockkontot. Vi får väl se vad 2015 har att erbjuda...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nöjd för stunden? Ja
Finns det andra klockor jag vill prova på? Ja, massvis
Vill jag sälja något av det jag har just nu för att prova på något annat? Nja, ibland ja och ibland nej, beroende på humör.

Köpte min första riktiga klocka för mer eller mindre exakt ett år sen. Under 2014 som man kan kalla mitt första riktiga år som klockintresserad provade jag på lite olika klockor och har just nu landat i en trippel jag känner mig tillfreds med. Två av klockorna hade jag bara kunnat drömma om i början av förra året.

img_0700-jpg.94906


Men helt riktigt nöjd och belåten kommer jag nog aldrig bli. Det finns alltid något annat som lockar och som känns roligare. Så det är bara gilla läget.

Tanken är att låta dessa tre utgöra någon slags bas och komplettera dessa med grejer som kan säljas till förmån för annat allt eftersom det blir mer och mer pengar tillgängliga på klockkontot. Vi får väl se vad 2015 har att erbjuda...

Du har bästa trion.

DD när man vill vara shef.
Vintage Tudor för dessa dagar man vill gå i manskläder
AP RO för alla andra dagar som blir perfekta iochmed klockan på armen

Hands down bästa trippeln!
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Jag tror att ska jag bli nöjd så måste jag sluta läsa forum,böcker och bloggar om klockor. Visst känner man sig oftast nöjd ett tag med en ny klocka men man hittar alltid något nytt(eller vintage) runt hörnet.
 

DrDre

Patek
Jag är helt nöjd med tre klockor jag har och känner inte att jag behöver ha mer. Visst är det roligt att titta på klockor i skyltfönster och att läsa om nyheter och vintage men jag känner inte att jag måste äga dem. Om huset skulle ta eld så är det dessa tre jag skulle ta med mig, resten av vad jag har hade jag nog kunnat leva utan.

Bröllopsprestenten:


En present nyligen från frugan där man fick drömfrågan "Vad vill du verkligen ha, pengarna spelar inte så stor roll":


En gammal favorit som funkar som daglig beater men ändå är lite ovanlig:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag är helt nöjd med tre klockor jag har och känner inte att jag behöver ha mer. Visst är det roligt att titta på klockor i skyltfönster och att läsa om nyheter och vintage men jag känner inte att jag måste äga dem. Om huset skulle ta eld så är det dessa tre jag skulle ta med mig, resten av vad jag har hade jag nog kunnat leva utan.

Bröllopsprestenten:


En present nyligen från frugan där man fick drömfrågan "Vad vill du verkligen ha, pengarna spelar inte så stor roll":


En gammal favorit som funkar som daglig beater men ändå är lite ovanlig:

Jag springer in i huset och hämtar din DD i smyg :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nöjd å nöjd?! Just nu sitter jag lugnt i båten. Känner mig inte riktigt "klar" med de klockor som finns i boxen just nu. Vill jag ha andra klockor? You bet! Men inte tillräckligt för att sälja någon av dessa..
image.jpg

image.jpg
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Men vi får se vad 2015 kommer med...vi får se..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    167.4 KB · Visningar: 66

n1tro

Panerai
Hade jag haft min drömtrio nu, hade jag inte sålt de nej. Alltså, det är en trio som är realistisk i alla fall i dagens läge så att säga. Den går att nå med en del jobb och så. Men dröm dröm har man ju siktet inställt på massa annat, men med den trion hade jag inte sålt av ngn.

14060M random med 114060 urverk - check
JLC Reverso classique - nein
Rolex 16520 A serie vit urtavla - nein

allt ska vara fullset etc också.. men ah, får se om det går att nå detta ens ;D
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag är owg just nu men vill testa massor åtminstone av vad jag ser på bild. Men jag är så jävla petig så när jag provar klockan på eller ser den irl så går 9 av 10 intressanta bort redan då. Där med är jag alltid nöjd med den jag har tills jag hittar något annat att komplettera eller byta upp den mot.
image.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Jag är ganska nöjd faktiskt. Men lurkar ändå runt dagligen på K&S här, Tradera, Chrono, Ebay osv.. Kan väl citera flickvännen "tänker du faktiskt köpa nytt eller kollar du bara?" Sanningen ligger väl någonstans där mittemellan, dyker rätt objekt upp kan jag tänka mig att köpa annars är det bara lurk, även kallat att kolla på klockporr.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Nöjd?
Väldigt filosofisk fråga när det gäller klockor.
Själv har jag samlat på mig ett antal under några år. Här är några som betyder lite mer för mig
POn var en dröm dröm klocka - gedigen och brutal sommarbeater.
ATn en gåva från sambon, bärs dagligen på jobbet i några års tid. (Klockor blev lite mer accepterat efter hon hade fått en egen)
Speedyn var väl en av klockorna som gjorde att man började bli mer klockgalen. En klocka som växer ju mer den bärs. Mellanfil kan ni tänka men det är klockornas khan. Favoriten för mig.
Genèven var första steget mot vintage och den manuella världen
Seamaster quartzen var kärlek till boetten, fast används sällan numera.
De Villen blev ett loppisfynd i Italien, 18K för en spottstyver - servad hos Werner och en keeper.
Seamaster calendar är ett projekt, tavlan är så skönt patinerad. 61 år ung and counting

Fast nöjd? Det är frågan, klart det finns klockor i horisonten. Fast nöjd hittills ;)
Jag gillar Omega som ni ser och ogillar likes-horor
null_zps23ed5ce8.jpg
 

Ryttaren

Rolex
Är nog trots allt nöjd med min duo men känner att jag behöver en tredje på sikt för att bli riktigt komplett. Sannolikt något vintage, GMT eller kronograf. En 1675, Autavia eller kanske en ljustavlad pre Carrera...

Guld känner jag att jag inte kan bära upp så planerna på en DD har jag skippat, skulle vara en i vitguld då. Har ändå inget behov av mer dressat än min RO.


image.jpg
 
Topp