• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det något återvändo om man blivit lurad?

joF

Panerai
En person som säljer en kopia kommer inte gå med på att sälja den hos AD och få den verifierad, då faller ju hela "scammen". :confused:

Precis så jag tänker. Därför är det ett effektivt sätt att avslöja oärliga människor på :) Be om att denne betalar äkthetstestningen, och om den visar sig vara äkta läggs det bara på priset.
 

Apansson

Torpare
En person som säljer en kopia kommer inte gå med på att sälja den hos AD och få den verifierad, då faller ju hela "scammen". :confused:
Vilket är ett ganska bra sätt att testa det på! Går säljaren inte med på att mötas upp hos AD så är det relativt uppenbart att det inte är grönt. Jag kan då inte se någon person som inte kan avvara 2-3 timmar för ett sälj på ett femsiffrigt belopp, det verkar helt befängt.
 

Norra

Panerai
Ska du verkligen göra den här affären?
Känner man sig obekväm redan i denna fas av en affär, säg tack och hej då.
Det rör sig ej om en affär som jag har gjort eller som jag är på väg att göra. Jag startade den här tråden mest för att utbilda mig själv och övrig mänsklighet kring liknande scenarion då det inte verkar finnas någon annan tråd som behandlar detta, varken på eller utanför klocksnack eller någon annanstans i vår galax. I alla fall inte i min galax...
 

Rivalen

Rolex
2 ggr har jag bett Bergströms bekräfta en klocka - bara muntligt inget papper - bägge gångerna har det skett direkt och mycket smidigt.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Vet du vad det kostar? Och jag håller absolut med om att det är bättre att vara safe than sorry.


Erbjud säljaren att ni lämnar in den och kollar, om allt är ok köper du klockan och står för äkthetsintyget, om det inte stämmer blir det givetvis ingen affär, ocg säljaren står för kontrollen.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Jag skrev för nån månad sedan ett inlägg om "för bra kan oxå vara sant". det jag glömde nämna då var att säljaren faktiskt stod för det äkthetsintyg som följde klckan utfärdat av Bergströms UR. Jag misstänkte iof aldrig att den helt nya klockan jag köpte var falsk utan mer att priset var så fantastiskt bra (dvs långt under rek pris...). Utan det intyget hade jag nog hoppat affären.
 

Norra

Panerai
Jag skrev för nån månad sedan ett inlägg om "för bra kan oxå vara sant". det jag glömde nämna då var att säljaren faktiskt stod för det äkthetsintyg som följde klckan utfärdat av Bergströms UR. Jag misstänkte iof aldrig att den helt nya klockan jag köpte var falsk utan mer att priset var så fantastiskt bra (dvs långt under rek pris...). Utan det intyget hade jag nog hoppat affären.
Så kan det också gå, jag kan inget annat än att gratulera:) (om än lite sent)
 
Topp