• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det några Junghans på forumet?

Korwax

Omega
Hej!

Som rubriken lyder!
Jag sitter själv på 2 stycken, men har i princip aldrig sett en på någon annan.
Kan det vara så att jag är ensam i universum?

Klocka nr1 är en Meister Attaché Chronoscope

Klocka nr2 är en Max Bill Chronoscope
jung.JPG

7739501388.jpg


Dela med er (om ni har) gärna bilder!!!

Ha en fortsatt bra dag!
 

Korwax

Omega
Du får nog kika på Chrono24, har inte hittat en ÅF i Sverige. Går att hitta riktigt fina i Tyskland för vettiga pengar.
Alternativt kan du ge mig ett bra bud;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite info om klockorna hade ju inte gjort något. Är det plexi på båda? Urverk? Storlek?
Fina är de i alla fall.
 

Korwax

Omega
Meistern har safirglas, är ca 41,3mm bredd och ca 14mm hög.
Automatiskt urverk av calibre J880.1 som om jag har förstått det hela rätt är i grunden ett Valjoux 7750.

Max Billen har samma urverk i grunden men kallas här calibre J880.2, den finns också som Quartz, men hur kul är det;)
Där sitter ett plexi som ger klockan en riktigt go känsla och gör utseendet till en riktig fullträff.
Omkretsen är 40mm och höjden 14.4mm
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hur är Junghans i allmänhet? Är det i klass med tex Nomos eller ännu bättre? Kan uppriktigt sagt nada om märket, men det är bra snygga klockor :)
 

Galaxy

Rolex
Hittade en vintage på en loppmarknad i Frankrike för 40 eller 70 euro i somras... Ångrar mig fruktansvärt mycket att jag inte köpte den :drowning:
 

Korwax

Omega
Hur är Junghans i allmänhet? Är det i klass med tex Nomos eller ännu bättre? Kan uppriktigt sagt nada om märket, men det är bra snygga klockor :)

Jag kan inte säga nått om Nomos, då jag inte känner till Nomos annat än att de gör sig riktigt bra på bild.
Skulle jag jämföra med en egen referens så hade jag en Tag Heuer Carrera Day Date tidigare och där tycker jag känslan känns igen.
Men jag tycker att Junghans är riktigt mycket klocka för pengarna, gillar man designen så är det bara att handla
 

Korwax

Omega
Själv har jag blivit riktigt sugen på någon av dessa... men som sagt var kan man kika på dem här hemma?
Brukar kika runt i mån av tid när jag är på tjästeresa men det var längesedan jag var i Tyskland nu so no luck, bot och bättring får det bli.
junghans-meister-handauf_zps2p0xryio.jpg


2015_02_Meister_Handaufzug_027_3504_00_Beauty_02_zpskdjs6wvp.jpg
[/

Tror tyvärr inte att Junghans är representerade i Sverige i dagsläget. Du får nog ta en repa ner till Tyskland omgående!
 
  • Like
Reactions: P-A

bionicbeagle

Friends of KS
Junghans finns faktiskt på Step In Watch Center på Drottninggatan 66 i Stockholm. Tyvärr har dom inte så mycket i lager och när jag var där hade dom bara några Mega och liknande quartz. Dvs inte Meister eller Max Bill.

Själv såg jag dom in the flesh när jag var i London förra veckan. Dom finns på Selfridges wonder room (ganska stort urval) och även på Liberty (mindre urval men dom hade några Meister och Max Bill, men även några Mühle Glashütte i montern). Jag bestämde mig då för att köpa men just i London är dom tyvärr ganska dyra nu iom pundkursen. Dom ville ha ca 1500 GBP för en Meister Chronoscope vilket man kan jämföra med ca 1500 EUR från Tyskland. Iom att GBP = 13 SEK och EUR = 9.30 cirkus så blir det rätt stor skillnad... får beställa från Tyskland eller åka dit helt enkelt :)
 

Skeeter

Panerai
Bra info ^^^^ har tvår resor inplanerade närmsta månaden men de blir till Bristol och Southampton utan stopp I London tyvärr.
 

Aron72

Cartier
Junghans köpes på bukten. Uhrenhandel.de utmärkt, ad med garanti etc.
I Gbg har gastons ur lite junghans i sortimentet dock endast Quartz .
 
Topp