• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det några KS-Mensianer?

P

Philippe Stern

Guest
Alltid när man tar upp Mensa så skriker de med mest komplex högst. Slår aldrig fel. :)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Man kan inte träna upp IQ. Det är inte högskoleprovet vi pratar om.
Mensas prov kan läras och brytas ned för att förstås bättre och därmed ge ett högre resultat. Sen är det klart man måste ha vissa grundförutsättningar för att nå upp till gränsen för medlemskap, men jag lovar att du inte skulle få samma resultat om du skrev flera gånger
 

16610

Patek
2-Faktor
Vi skall alla här flytta hit (se bild nedan) så det är ingen risk. :D

11116521_10202672883183356_8119595155634311444_n.jpg

Skåne är fint
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Yeah, jag är för intelligent för att vara glad så alla små kickar är välkomna! Inbördes beundran, knark, bitterhet, rage, speglar...Me nah tief yah man!
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Provtestet är ju busenkelt, om intagningsprovet är liknande så kan det ju inte vara någon konst att klara. Något jag har svårare att förstå är däremot på vilket sätt jag skulle bli en lyckligare människa som medlem i bordsklubben :wideyed:
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Mensas stadgar är likadana i alla länder och har tre huvudsyften:
Att skapa stimulerande sammanhang för våra medlemmar
Att uppmuntra spridandet av kunskap om intelligens
Att underlätta för extraintelligens att komma alla människor till godo
Ja? En liten klubb för vuxna människor som gillar tanken på att de är smartare än alla andra.
Lite som Jehovas Vittnen, fast de gillar tanken på att de är frommare än alla andra.
"Att underlätta för extraintelligens att komma alla människor till godo" är för övrigt en sjukt kul formulering som säger en hel del om din klubb.
Har ni medlemschiffer som i Fantomenklubben? Borde vara svårare att knäcka med tanke på era masterbrains.

En fantastisk fredagstråd det här. Tack.

Edit: Såg nu att du inte är medlem. Synd. Jag tror att du kan göra karriär där.
 
P

Philippe Stern

Guest
Ja? En liten klubb för vuxna människor som gillar tanken på att de är smartare än alla andra.
Lite som Jehovas Vittnen, fast de gillar tanken på att de är frommare än alla andra.
"Att underlätta för extraintelligens att komma alla människor till godo" är för övrigt en sjukt kul formulering som säger en hel del om din klubb.
Har ni medlemschiffer som i Fantomenklubben? Borde vara svårare att knäcka med tanke på era masterbrains.

En fantastisk fredagstråd det här. Tack.

Edit: Såg nu att du inte är medlem. Synd. Jag tror att du kan göra karriär där.

Jag har inte sagt att jag inte är medlem.
 
P

Philippe Stern

Guest
Låter rimligt. Jag antar att ditt engagemang här hos oss på KS är ett sätt att låta din "extraintelligens" komma alla människor till godo.

Jag har heller inte sagt att jag är medlem. Gillar dock sociala experiment. Du vann. Igår vann en helt bunt när jag körde oväns psykologi för att få likes.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag har heller inte sagt att jag är medlem. Gillar dock sociala experiment. Du vann. Igår vann en helt bunt när jag körde oväns psykologi för att få likes.
Tror uppriktigt att du skulle få ut mer av ditt engagemang här om du lade lite mindre tid och energi på det sociala experimenterandet och lite mer på det som förenar resten av oss (dvs klockor om det inte framgått).
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Kan någon, lite mer intelligent, förklara trådens relevans. Min gissning är att ts bara fredagstrollar i vanlig ordning.
 
  • Like
Reactions: P-A
P

Philippe Stern

Guest
Let's dance kör igång och det blir tyst som i graven. Piggt gäng här. Not! Trevlig helg på er, dumskallar, idioter, mensianer och vanligt folk.
 

MariaE

Panerai
Lillbrorsan är med i Mensa och viftar gärna med den informationen. Men han har fortfarande vid 30+ inte insett nyttan med att duscha och borsta tänderna regelbundet... Så det där med högt iq och mensamedlemskap har inte så hög status hos mig.

Däremot är jag vansinnigt imponerad av golfare! Hur i helskotta träffar dom bollen?!
 
Topp