• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det några KS-Mensianer?

mouqvist

Rolex
Fråga: Hur vet du vem i rummet som är medlem i Mensa?
Svar: Hen berättar det för dig.
Ligger mycket i det du säger. Jag hade en kandidat på intervju för nåra år sedan som började sin presentation av sig själv med att berätta att han var med i Mensa. Övrig kompetens och erfarenhet höll inte måttet mot andra idioter tyvärr.
Min åsikt är att mensianer har något konstigt behov av bekräftelse...
 

Boris Balkan

Fark you!
Ligger mycket i det du säger. Jag hade en kandidat på intervju för nåra år sedan som började sin presentation av sig själv med att berätta att han var med i Mensa. Övrig kompetens och erfarenhet höll inte måttet mot andra idioter tyvärr.
Min åsikt är att mensianer har något konstigt behov av bekräftelse...

En Mensian räcker inte som underlag för att döma ut all. Uppenbarligen.
 

Threeone

Omega
Före detta medlem, men gick ur efter ett år. Håller med de flesta kommentarerna i sak och tyckte inte att medlemstidningen var värd avgiften. Satsar på golf istället!
 

DrDre

Patek
IMG_0100.JPG


Man var lite mer direkt förr i tiden. Här en annan annons på loknande tema.

Vi skall alla här flytta hit (se bild nedan) så det är ingen risk. :D

11116521_10202672883183356_8119595155634311444_n.jpg
 
  • Like
Reactions: jhm
P

Philippe Stern

Guest
Lillbrorsan är med i Mensa och viftar gärna med den informationen. Men han har fortfarande vid 30+ inte insett nyttan med att duscha och borsta tänderna regelbundet... Så det där med högt iq och mensamedlemskap har inte så hög status hos mig.

Däremot är jag vansinnigt imponerad av golfare! Hur i helskotta träffar dom bollen?!
Är brorsan gift?
 
P

Philippe Stern

Guest
Snälla gör inte det... Och låt det inte stanna där, du behöver inte berätta någonting mer någonsin!
Har lirat banan nu igen. Inte imponerad alls. Tycker den har stagnerat lite. Personalen var inte heller så på allerten. Restaurangen var som en bricklunch på Åhléns. Sen var det svårt att förstå vad folk sa.
 
Om det är 2% som kvalar in till Mensa är det knappast en elit. När jag skrev högskoleprovet var vi 0,6% som fick 2,0. Vet att det inte är samma sak men tror att den sociala kompetensen och allmänbildningen är bättre för dom som scorar högt på högskoleprovet jämfört med mensatestet.
 

Hugii

Audemars
Om det är 2% som kvalar in till Mensa är det knappast en elit. När jag skrev högskoleprovet var vi 0,6% som fick 2,0. Vet att det inte är samma sak men tror att den sociala kompetensen och allmänbildningen är bättre för dom som scorar högt på högskoleprovet jämfört med mensatestet.
Grattis
Var köpte du provet? Pm:a mig :) :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Om det är 2% som kvalar in till Mensa är det knappast en elit. När jag skrev högskoleprovet var vi 0,6% som fick 2,0. Vet att det inte är samma sak men tror att den sociala kompetensen och allmänbildningen är bättre för dom som scorar högt på högskoleprovet jämfört med mensatestet.
Sorry, 2% av något är en elit. Men sött att du fick tillfälle att skryta om 2,0. Jag har jättemycket pengar på mitt bankkonto!
 
Om det är 2% som kvalar in till Mensa är det knappast en elit. När jag skrev högskoleprovet var vi 0,6% som fick 2,0. Vet att det inte är samma sak men tror att den sociala kompetensen och allmänbildningen är bättre för dom som scorar högt på högskoleprovet jämfört med mensatestet.

:D

Jag gillar fan folk som inte är rädda för att berätta att dom är smarta, har mycket pengar eller vad det nu kan vara. Sjukt härlig inställning!
 
D

Deleted member 5780

Guest
:D

Jag gillar fan folk som inte är rädda för att berätta att dom är smarta, har mycket pengar eller vad det nu kan vara. Sjukt härlig inställning!
Jag gillar folk som inte är och kan, men inte behöver, berätta att de är smarta, har skrivit bra på HP eller klarar inträdesprovet till Mensa. Det brukar lysa igenom vid rätt tillfälle. Att vara med i Mensa är en sak, att berätta det för alla man träffar är något helt annat...
 
Jag gillar folk som inte är och kan, men inte behöver, berätta att de är smarta, har skrivit bra på HP eller klarar inträdesprovet till Mensa. Det brukar lysa igenom vid rätt tillfälle. Att vara med i Mensa är en sak, att berätta det för alla man träffar är något helt annat...

Det är ju det som är så förlösande, inget tjafs bara meddela alla man träffar att Jag är jävligt smart!

Börjar mer och mer gilla folk som bara kör rakt på helt utan krusiduller och totalt skiter i vad folk ska tycka och tänka.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag kan bekräfta att @Philippe Stern är smartast i klassen.
Länkar en klipp från 2010 med Fille när han blev intervjuad av DI.

Att det står Sveriges största mytoman ska man helt bortse ifrån (tryckfel).


En hel del har hänt sedan detta filmades, Fille har bland annat köpt samtliga uppskjutningsrättigheter i Nordkorea.
 
P

Philippe Stern

Guest

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag gillar folk som inte är och kan, men inte behöver, berätta att de är smarta, har skrivit bra på HP eller klarar inträdesprovet till Mensa. Det brukar lysa igenom vid rätt tillfälle. Att vara med i Mensa är en sak, att berätta det för alla man träffar är något helt annat...

Är jag cool då för att jag varje gjort mensa test eller ens skrivit högskoleprovet?
Men jag kanske förstörde det nu genom att säga det...
 
Topp