• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det nåt märke ni INTE vill ha?

ruby_wax

Breitling
Hublot & AP

Känns inte så lite "rysk oligark" i mina ögon. Typ köp Ferrari's dyraste, montera dit 12 avgasutblås, 24" guldcrome fälgar och lacka om den i tvåton kolfiber/guldflake...uuhgf! Dessutom är flera av deras respektive modeller kopior av varandra. Men det är bara i mina ögon, finns säkert folk som uppfattar designen som sober...lr?!?! NOT

En klocka ska vara rund, ha elegant men enkel design.

Skeleton går också bort.


+1
Hur jag än försöker så går dessa två märken helt bort i min lista.
 

Sagedal

Breitling
Fast AP gör också underbara klockor. Konstigt att de kan ha så höga toppar och djupa dalar. Men det är väl för att tilltala alla, och då blir det spretigt. Jag älskar Jules Audemars serien mfl, men gillar inte Royal Oak.

Personligen gillar jag inte Panerai, där jag tycker flera modeller liknar väggklockan i väntrummet på vårdcentralen. :) Och jag kommer nog aldrig bära en Rolex. Det är för mainstream för mig.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Fast AP gör också underbara klockor. Konstigt att de kan ha så höga toppar och djupa dalar. Men det är väl för att tilltala alla, och då blir det spretigt. Jag älskar Jules Audemars serien mfl, men gillar inte Royal Oak.

Personligen gillar jag inte Panerai, där jag tycker flera modeller liknar väggklockan i väntrummet på vårdcentralen. :) Och jag kommer nog aldrig bära en Rolex. Det är för mainstream för mig.


Tycker ändå du bör skilja på vintage rolex och nyare rolex när du pratar om mainstream.
 
Absolut! Tycker dock inte man ska lägga upp det som att de bärs mindre än 44mm. Höjden och de markanta bandhornen gör sitt.

Dock så är det STOOR skillnad på hur en 44mm 1950 bärs mot en manuell 44mm med bettarini caset...höjden är den stora skillnaden samt att 1950 bärs mer ovanpå armen medans den gamla sitter plattare och är lägre och mer sluter om armen...

För att förvirra det hela så bärs dom 'nya' riktiga 1950 boetterna (47mm) mer som dom gamla bettarin boetterna och blir därför helt klart bärbara tror sin 47mm...mest pga att dom sitter plattare...och enligt mig bättre än 1950 44mm....

Mina 2 c...
 

Rey

Rolex
Gillar att både Sevenfriday och Hublot nämns titt som tätt, de enda klockorna som jag äger haha :D

Antar att jag inte är som resten, är väldigt långt ifrån att köpa en Rolex.. Det ska hinnas köpas en jäkla massa andra klockor innan jag hamnar där. Inser att jag svär i kyrkan men man får vara glad att alla inte är lika, det hade varit hemskt tråkigt :D
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Gillar att både Sevenfriday och Hublot nämns titt som tätt, de enda klockorna som jag äger haha :D

Antar att jag inte är som resten, är väldigt långt ifrån att köpa en Rolex.. Det ska hinnas köpas en jäkla massa andra klockor innan jag hamnar där. Inser att jag svär i kyrkan men man får vara glad att alla inte är lika, det hade varit hemskt tråkigt :D
Även om jag själv verkligen gillar Rolex så tycker jag det är skoj att andra tar en annan väg!

Det viktigaste är att du gillar klockorna som du har, släng upp lite fler bilder på dom i diverse trådar så vi får lite variation ;)
 

DrDre

Patek
Romaine Jerome. De gjorde en stor sak av att stålet kom från Titanic. Kändes rätt osmakligt och inte något jag själv skulle bära.

I övrigt tycker jag väl de flesta tillverkare ändå har några modeller man skulle kunna tänka sig.
 

Mangusta

Cartier
Det finns hur många märken som helst som jag aldrig skulle vilja ha men om jag fick dom gratis så kanske jag skulle offra mig och bära dom. Dom enda jag skulle köpa för egna pengar är Rolex, Breitling och TH. Möjligtvis också IWC om jag tänker efter men det är nog allt.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Frank Muller känns lite väl spexiga givet prislappen - så nej tack

1_franck_muller_8880_c_dt_c.JPG
 
Alain Silberstein, Frank Muller, Richard Mille, SevenFriday.

Anledningen är densamma till samtliga ovanstående; De är inte speciellt populära (I jämförelse med större märken så som Breitling, Omega, Rolex, AP, VC, PP etc.) De har alla mycket unika designer, vilka förvisso kan vara rätt coola att sitta och kika på, men skulle inte vara något jag skulle kunna tänka mig bära själv.
 

Sagedal

Breitling
Alain Silberstein, Frank Muller, Richard Mille, SevenFriday.

Anledningen är densamma till samtliga ovanstående; De är inte speciellt populära (I jämförelse med större märken så som Breitling, Omega, Rolex, AP, VC, PP etc.) De har alla mycket unika designer, vilka förvisso kan vara rätt coola att sitta och kika på, men skulle inte vara något jag skulle kunna tänka mig bära själv.
Det låter som klockor jag skulle gilla, måste kolla in dem... :)
 

Sagedal

Breitling
Edit: efter lite snabbgoogling måste jag erkänna att du har rätt. Med undantag för Frank Müller, som faktiskt har någon ok modell, så var det dags att plocka fram fulpåken...usch!
 

Icaras

Rolex
TAG Heuer: har ingenting roligt
Hublot: för mycket
Breitling: har nästan bara plottriga tavlor (gillar SOH)
Finns mycket jag inte vill ha... men alla har ju någon modell som tilltalar mer än de övriga modellerna :)
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Bell & Ross design har jag lite svårt för, sedan kan jag ingen direkt historik om märket så intresset är inte speciellt högt.
 
Topp