• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det nåt märke ni INTE vill ha?

MJ24

Patek
2-Faktor
Personligen…just nu…Hublot, någon av Zeniths Defy-modeller…och andra
Men som sagt, man skall aldrig säga aldrig...

Designen tilltalar inte mig personligen och jag anser inta att de är värde det pris de har.
 

joF

Panerai
Känns som de flesta märken har någonting jag mer eller mindre gillar, så det är lite svårt att dissa ett helt märke.

Skulle jag vara tvungen skulle jag kanske säga... Hublot.
 

Andreas777

Cartier
Det är många märken som jag respekterar men som jag aldrig skulle använda mina surt förvärvade pengar på att köpa... Men man ska aldrig säga aldrig, min smak har förändrats med tiden här på forumet, där jag sett klockor som jag visslat ut i rätt kontext och då helt plötsligt känns intressanta.

Idag skulle jag inte köpa en Breguet (vackra men för mkt krussiduller) Glashytte Orginal (fina verk men känns lite spretigt halv sömnigt) Båda märkena har varit högaktuella för ett par år sedan och skulle jag få en så skulle jag säkert älska den.

Modeklockor som Ck, armani osv. Är bättre än ingen klocka... men inte mkt. Fyller sin funktion alla dagar i veckan men utan kärlek.
 

Rojalisten

Panerai
Rolex och PP









Nää vill verkligen ha dessa, men är så jävla fattig, därför avundsjuk och bitter på 80% av alla här inne :shifty:
Skulle aldrig köpa mig en richard mille :cigar:
 

jhm

Panerai
Tycker inte om Hublot, AP eller klockor som är större än 42 mm. Helt baserat på personlig smak. :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
DW, Swatch, Hublot, Technomarine, Panerai, de Grisogono, Tag Heuer, Romain Jerome, Invicta + säkert ett otal fler.
 
Senast ändrad:

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Läste igenom tråden. Ingen som nämnt Corum?

Jag har prövat ett par och de bärs stort. Dessutom sjukt dyra för vad man får.
 

Johe

Omega
Det finns ju en väldans massa man inte vill ha, men ett märke som verkligen svängt när det gäller min personliga smak är IWC. Gillade väldigt många modeller förr, främst Portuguese-linjen men även Ingenieur. Men mängden limited editions, fokuset på stora klockor och hela den töntiga "Engineered for men"-imagen gör att jag verkligen inte vill förknippas med varumärket. Även om de fortfarande har en hel del snygga klockor med bland alla "snedsteg"!
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Utan att nämna allt skräp som t.ex DW. Corum, Breitling, TAG Heuer och Panerai för att nämna några. Hublot är ju i regel ett märke som inte intresserar mig, men några varianter av Classic Fusion i stål är faktiskt rätt trevliga.

Sedan ni som säger Grand Seiko, för att det är Seiko. Ni är idioter ;) SBGA011 Snowflake är en helt fantastisk klocka, och har ett så mycket mer spännande innanmäte än de flesta andra klockor IMO.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Utan att nämna allt skräp som t.ex DW. Corum, Breitling, TAG Heuer och Panerai för att nämna några. Hublot är ju i regel ett märke som inte intresserar mig, men några varianter av Classic Fusion i stål är faktiskt rätt trevliga.

Sedan ni som säger Grand Seiko, för att det är Seiko. Ni är idioter ;) SBGA011 Snowflake är en helt fantastisk klocka, och har ett så mycket mer spännande innanmäte än de flesta andra klockor IMO.

Det känns som att om man testar en GS Spring Drive så kommer man aldrig att byta.
Flytande sekundvisaren är hypnotisk!!!
 
Topp