• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det nåt märke ni INTE vill ha?

Khoma

Cartier
2-Faktor
Finns många klockor jag sagt att jag aldrig vill äga, som jag vid senare tillfälle köpt ändå...Så smaken ändras ibland i denna hobby..Men kandidater just nu är väl Hublot, Seiko, GP, Graham.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Zenith och Longines, faktiskt inte sett en modell jag velat ha. Något med formspråket jag inte gillar helt enkelt.

Annars är jag öppen för allt. Tycker inte att man ens behöver lista U-boat, Graham och liknande.
 

Konsul

Cartier
Jag hade lätt kunnat bära den stora Egizianon också. Panerai ska vara stort och påträngande. :)

Panerai%2520Radiomir%2520Egiziano%2520pam%2520341.jpg
Det ser ut som du har en ovanligt bitig dykardator på dig! Det finns ju hur snygga 42 or som helst från Panerai!
 

Konsul

Cartier
image.jpg
Sammanfattning hittills: Hublot, detta exklusiva märke, synes få löpa gatlopp. Detta kommer att svida på ryggen med tanke på hur många medlemmar vi är.
Samtidigt tycker jag genuint synd om de som äger dessa klockor...
 

raden mas

Omega
Hublot (samtliga modeller), Audemars Piguet Royal Oak (samtliga i den serien), Invicta, Corum, Omega Speedmaster (Alla som heter något med "Limited Edition"), King Seikoa, Grand Seiko.
Ingen av dessa ovan skulle jag köpa. Just Hublot skulle jag inte köpa för allt smör i Småland. Skulle jag få en skulle jag sälja den direkt!

Och just det..... Sevenfriday....aldrig i livet!
Ja,ingen Sjufredag!
 

MånsT

Rolex
Främst inga tillverkare av homagemodeller, typ Steinhart och Invicta. Sen inga klockor som är fula (extremt subjektivt, jag vet) exempelvis alla Corum och Graham.
 
Topp