• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns Rolexkrona etsad på glaset på 116610LN

Tony

Omega
Köpte en Rolex, 116610LN, som har ett cert från en svensk AD. Certet är daterad dec2012. Jag kan inte hitta/se någon krona etsad på glaset. Finns det någon etsad krona på 116610LN, var hittar man den. Trodde att krona ska finnas vid kl.6.
Tack på förhand.
 

TheKing

Cartier
Jag hittar den inte heller på min.....

Jo nu såg jag... Du måste titta under väldigt starkt ljus..

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2
 

Florre

Omega
2-Faktor
Hade ingen aning om det heller, men jävlar vad svårt det var att hitta den! Är det några fler modeller som har den?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ha nu såg jag på min sub oxå. Satan vad svårt det var, fick ha ficklampa å lysa från sidan då dök den upp, nästan som ett hologram
 

Thomas77

Omega
Såg det efter ett tag, trodde det var en smutsfläck :bag:

På insidan av ringen fanns det ett X och siffror, försökte googla men blev inte klokare.

Har halvkass syn och hade aldrig upptäckt detta om jag inte läst denna tråden :happyhappy:
 

JayJay

Rolex
Satt oxå o letade efter den igår kväll men drog slutsatsen att de hade slutat med det. Tills jag såg klippet, nu hittade jag den direkt.
 
Rolexkronan finns på samtliga nya modeller, och är gjort så pass liten att den endast syns under optimala ljusförhållanden & vinklar eller med loupe.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Sett en del av äldre med bokstaven S etsad inuti kronan och då ska det vara ett utbytt glas, korrekt?
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har läst någonstans att kopior brukar ha en etsad krona medan en riktig endast har etsade konturer av en krona.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Har för mig att alla Rolex ska ha kronan etsad i glaset från och med 2004. Kan någon bekräfta?


Jag har den på min Root Beer från 1991.
Men å andra sidan så är ju glaset från 2012 så det är därför jag har den.

Så även gamla ur kan ha den/bör ha den ifall dom har åkt in på spa behandling hos urmakaren

Finns det någon anledning till att man skippade det? Även om det vore svårt att se pga. det gröna glaset känns det ändå märkligt.

Det gröna kanske bröt av det helmärkligt så det syntes alldeles för mycket
 
Topp