Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Fint damur

Diskussion i 'Diskussion' startad av Linkan, 25 juni 2015.

1. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Tänkte inhandla en present åt sambon, vilket damur skulle ni rekommendera för prisklassen 5-14tkr?
    Ska man gå på nytt eller beg?

Tänkte inhandla den innan nästa helg så tar gladeligen emot förslag.

2. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Kolla in Tudor DD hos Gripenbro. Kostar dock 15

3. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
  4. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    @Luciano Cau, är det denna du menar. 38mm är väl ett herrur eller är det ett stort damur?
    28830564-origpic-63c065.jpg

5. Vincent

Vincent Friends of KS

Från:
    Västkusten
    Jag skulle köpt nytt, känns som att tjejer uppskattar det mer (beror självklart på tjejen)
    Fast sen är ju jag singel så skulle inte ta råd från mig hehe

Poppe och Linkan gillar detta.
  6. Landshark

Landshark Borgare

Man ska söka befintliga trådar. Finns massor på detta ämne...

7. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    @Landshark sökte, men med min specifika fråga med 5-14tkr klassen fann jag inget, fann bara en som hade frågat och hade budget på 60tkr. Så ville få ett litet mer exakt svar för min prisklass :)

8. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Precis den jag menar. Beror på tjejen. Min flickvän, mamma och syster föredrar iofs dykare om ca 40mm. Som sitter halvstort. Min flickvän har däremot mindre handled och skulle nog bära upp runt 36mm bäst men det är ju upp till din tjejs handleder och smak. Märkt att ingen av mamma, syrran eller tjejen använder klocka regelbundet heller så quartz kanske vore att föredra. Begagnat är inget problem för någon av dom

9. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    @Luciano Cau, bra att veta men har suktat efter den här omegan på uretvintage, ligger ute för 14tkr och har skick 4/5. Har inte ens tänkt tanken på damur strl 36mm eftersom bara fått för mig att damur ligger under 30mm. Men som du säger så har det att göra med hur handleden är formad
    2880_001_front.jpg

10. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Senast ändrad: 25 juni 2015
  11. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    @Fixoflex har tittat på den förut men står inte något skick, så tänkte ta helgen att titta på den och några till alt på kaplans. För sin ålder är den väldigt välbevarad

Fixoflex gillar detta.
  12. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Min fru kör 40mm med normala handleder. Tycker det ser bra ut.

Skulle kanske ge lite mer "hintar" om vilken sorts klocka du söker.

13. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    @Holmqvist får fråga henne på ett smidigt sätt alt fråga någon nära vän till henne för att få fram tex. Stort eller litet ur etc

14. Landshark

Landshark Borgare

Ett av de mest frekventa ämnena på KS. Sök på rubriker, visa som ämne och sökord "tjejen" eller "sambon" eller "frun".

Kan sammanfatta dem till dig: Du får förslag på begagnad Rolex DJ, Tudor, Omega och liknande. Tjejen vill ha ny. Du får förslag på Långkineser, Oris, Sinn och de vanliga i den prisklassen. Sambon är inte intresserad då hon sett en jättefin som hette Michael Kors...

:angel:;)

Kolfen, Jonte73 och Linkan gillar detta.
  15. Linkan
    Trådstartare

Linkan Friends of KS

Från:
    Stockholm
    @Landshark hahaha gillar svaret! rakt och ärligt. Det ligger något i det du säger ;)

Mårtenssons ur Brookfield