• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

First Omega in Space aka FOiS

Spincini

Rolex
2-Faktor
Eller Omega Speedmaster Moonwatch Numbered Edition ref 311.32.40.30.01.001

För drygt en månad sedan kom jag på att jag behövde en Speedy Pro men det fanns ingen till salu just då. Det blev denna istället.
Normalt tar jag ett beslut som jag kör på, denna gång fick jag mycket beslutsångest.
Det berodde mest på safirglas, 19mm mellan luggarna och ingen länk. När det gäller safirglaset ser jag ingen annan lösning än att någon gång i framtiden köpa en äldre Speedy (gärna pre-moon), nedan ser ni mina lösningar på de andra två problemen.

Tropic
20150831_113023.jpg


Rally
20151002_083047-01.jpeg


Horween Cordovan
20150902_120129.jpg


Mesh Milanese
20150928_163734.jpg


Omegalänk ref 1565/976
20151012_162357-01.jpeg


Jag vill passa på att tacka de som driver detta forum, ni gör ett fantastiskt arbete. Jag vill också tacka alla er medlemmar, ni är en mycket trevlig blandning av människor. Detta forum underlättar mitt veckopendlande enormt:D
 

Afvskrap

Breitling
Mycket snyggt!
Har fortfarande bara orginalbandet på min FOiS, letar efter en länk men då jag är student för tillfället så är det svårt att betala för en 1565/976. Säg till om du vill sälja länken ;)
 

Blackmore

Panerai
Speedy passar på allt känns det som. Racing och länk flyger högst för mig. Tropic har lite sämre lyftkraft, men det är jag det.

Fin som snus. Grattis!
 

Spincini

Rolex
2-Faktor
Klockan är skapad för att se ut som på 50-talet, att då sätta på en modern länk är för mig en styggelse, men smaken är som baken.
Den blir lite blingigare med 1565 och det är möjligt att 1125 åldras bättre med klockan. Säkert någon som tycker att det är en styggelse att sätta en "äldre" länk på en modern klocka:)
Hade jag inte fått tag på en 1565 så hade jag tagit en 1125 och varit nöjd med det. Det viktigaste var hitta en länk;)
 

Jimbo

Omega
2-Faktor
Sålde min Professional till förmån för en FOIS som är på ingående listan. Coola remmar som ger mersmak att experimentera mer.
Ingen som har en Speidelrem på sin Speedy? Bild?
 
Topp