• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixa dimmigt gammalt plexi

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Skulle slipa bort en otäck repa på plexit. Tyvärr använde jag polywatch i slutet och nu är plexit helt dimmigt.

Finns det något sätt att lösa detta?

1401349880384.jpg
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Har läst på någon sida att äldre plast kan reagera sådär, kom det någon lukt när du höll på?
Försöker googla fram var jag såg det, tror det då gällde glas på gamla fickur som inte tålde polywatch.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Trist LongCon!:(

Bra info dock om vad som kan hända med äldre glas! Har heller aldrig haft detta problem. Har dock endast mest klockor från 50-talet och framåt!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Är det ändå kört, så prova flampolering!

Jag tror -ärligt talat- att det inte funkar på ett "kemiskt" missfärgat glas, men testa skadar ju inte.

Dra snabbt över glaset med en ren låga (gasol typ) och se vad som händer. Det du vill uppnå är att hetta upp ytan mycket, men inte hela tjockleken på glaset. Jag skulle prova först på ena sidan, sedan låta det kallna och prova från andra sidan.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Är det ändå kört, så prova flampolering!

Jag tror -ärligt talat- att det inte funkar på ett "kemiskt" missfärgat glas, men testa skadar ju inte.

Dra snabbt över glaset med en ren låga (gasol typ) och se vad som händer. Det du vill uppnå är att hetta upp ytan mycket, men inte hela tjockleken på glaset. Jag skulle prova först på ena sidan, sedan låta det kallna och prova från andra sidan.

Kan testa med tändare. Har tyvärr ingen gasol. Plasten är ju redan förstörd så inget förlora...

Tackar för all hjälp allihopa!
 
Topp