• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixa klockbox

seikoswede

Panerai
Hittade en gammal låda på loppis och tänkte den skulle få fungera som förvaring av min ytterst modesta lilla samling av klockor och manschettknappar.

Visst kan man köpa en box från Rainer eller så men det är ju inte lika kul.

Några har säkert sett den i loppsistråden men kör upp en egen tråd här då det blir lite fix.

Så här såg den ut från början:

EklN96w.jpg


woN7Uic.jpg


Men lådan kärvade och locket hade slagit sig något plus att den ser lite trist ut invändigt så fram med slippapper och teakfärgad bets:

ak8VlMq.jpg


rS1dRAi.jpg


Fortsättning följer.

Jim
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Det där blir nog riktigt bra när det är klart. En fanastisk låda du fick tag på som ämne. Gillar den lilla lådan till knapparna.
 

babanker

Panerai
Kul! Funderade häromdagen på att starta en tråd för hemmasnickrade klockboxar. Torde väl finnas en del ibland oss?

Har du tänkt klä insidan i någon fin duk eller hålla det lite rough?

Nå väl,
Philip
 

KMS

Rolex
Blir nog riktigt bra det där! Funderar själv på att göra om lite gamla whisky/vin/tobak/cigarr låder om jag hittar några till just klocklådor. Funderar lite på om det är bäst att klä in botten med något tyg så att det inte blir några småskavanker på länkar o dyl. Vad tror ni?
 

seikoswede

Panerai
Kul! Funderade häromdagen på att starta en tråd för hemmasnickrade klockboxar. Torde väl finnas en del ibland oss?

Har du tänkt klä insidan i någon fin duk eller hålla det lite rough?

Nå väl,
Philip

I like it rough men är samtidigt en vaniljpojke!:angel:

Skämt åsido så tror jag det blir en kombo.
Funderar som bäst på kulörer och texturer men har lite för mycket annat på G så den får ligga till sig på bänken ett tag till.

Måste också fundera lite på antal klockor som skall få plats.

Återkommer så fort det sker något!

Salve!

Jim
 

seikoswede

Panerai
Blir nog riktigt bra det där! Funderar själv på att göra om lite gamla whisky/vin/tobak/cigarr låder om jag hittar några till just klocklådor. Funderar lite på om det är bäst att klä in botten med något tyg så att det inte blir några småskavanker på länkar o dyl. Vad tror ni?

Du menar en sådan här? :cigar:

rJXED36.jpg

3GVZ4KX.jpg


Kan för övrigt meddela att innehållet var ytterst njutbart!

Och yes! Tyg eller någon form av mjukt material är bra!

Jim
 
  • Like
Reactions: KMS

SSL

Audemars
Du menar en sådan här? :cigar:

rJXED36.jpg

3GVZ4KX.jpg


Kan för övrigt meddela att innehållet var ytterst njutbart!

Och yes! Tyg eller någon form av mjukt material är bra!

Jim

Är själv sugen på att köpa en cigarrlåda bara för att sen kunna ha den som klockförvaring. Men dom är rätt dyra så har inte kunnat motivera köpet för mig själv än.
 
Ett tipps är ju kanske telådor i trä som bör fungera utmärkt som klocklådor! :)

Billiga brukar finnas i varenda inredningsbutik, även ÖB tex. De lite finare som den nedre Lipton kan jag tänka mig är lite dyrare och svårare att få tag på, men har sett några på loppisar.

http://www.gardenhome.se/telada

telada.jpg


Poplar_Tea_Box.jpg
 
Största problemet är kanske att få tag på "kuddarna" som man brukar sätta klockan på i klocklådan.
Vet inte om man kan köpa dessa lösa någonstans. Är nog en hel del pill att fixa dessa själv annars...
Nja, har man en limpistol och en symaskin så tror jag inte det är något problem. De brukar inte se vidare svåra ut att göra!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är själv sugen på att köpa en cigarrlåda bara för att sen kunna ha den som klockförvaring. Men dom är rätt dyra så har inte kunnat motivera köpet för mig själv än.

Frågar man snällt, och på rätt ställe, så brukar dom kunna vara gratis. Om man syftar på en vanlig cigarr-låda som det levereras cigarrer i.

Det är faktiskt inte dyrt alls.

En sån och lite sidentyg med något mjukt under funkar utmärkt som klockförvaring.
 

seikoswede

Panerai
Då var det dags att uppdatera tråden! Har haft för mycket annat för mig men nu är det dags!

Fram med låda och verktyg samt diverse attiraljer! Plus snygg klocka!

image.jpg


Lite klipp och klistra så blir det så här!

image.jpg


Dessvärre är det läggdags för ungar så fortsättning följer imorgon!

God Natt!

Jim
 
Topp