• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixa trasiga lugghål.

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har en tudor jumbo där ett av lugghålen har blivit såpass nött av förra ägaren att det i princip är omöjligt att få fast bandstiftet. Vill minnas att jag har sett en tråd där någon fixade nya lugghål här på forumet. Därför är frågan nu vad gör man? Kan man laga ett slitet lugghål utan att det kostar skjortan?

Är väldigt trött på klockan då den förmodligen även har en ommålad tavla enligt en annan tråd här så egentligen skulle jag vilja häva köpet som gjordes i april men säljaren (på tradera) vägrar att hjälpa till trots att han aldrig visade något foto på skadan i sin annons, sen att jag aldrig frågade om det får jag väl ta på mig men som nu att klockan i princip är obrukbar gör det ju surt för mig!
 

rogart-63

Patek
Har en tudor jumbo där ett av lugghålen har blivit såpass nött av förra ägaren att det i princip är omöjligt att få fast bandstiftet. Vill minnas att jag har sett en tråd där någon fixade nya lugghål här på forumet. Därför är frågan nu vad gör man? Kan man laga ett slitet lugghål utan att det kostar skjortan?

Är väldigt trött på klockan då den förmodligen även har en ommålad tavla enligt en annan tråd här så egentligen skulle jag vilja häva köpet som gjordes i april men säljaren (på tradera) vägrar att hjälpa till trots att han aldrig visade något foto på skadan i sin annons, sen att jag aldrig frågade om det får jag väl ta på mig men som nu att klockan i princip är obrukbar gör det ju surt för mig!

Skulle gå att lasersvetsa fast en hylsa eller bygga upp med svetstråd . Kolla min tråd om Submarex dykare . Kostand är svår att sia om .Men bör inte kosat skjortan . Ta kontakt med ett tandtekniskt förtag i stockholm . Dom kan säkert hjälpa dig mot en lite slant . Låt oss se skadan så kan vi bedömma om det går .
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lite bilder för er att bedömma (riktigt svårt att få fokus med iphone):
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Håller med, dock har de blivit enorma! Jag jämför med min 7024:a och luggarna är lika men hålen har verkligen expanderat!
 

rogart-63

Patek
Rejält slitena lugghål . Ingen som ser omöjligt ut att fixa med en lasersvets . Har oxå lite kontaker som kanske kan fixa till det . Men tror nog att Onelund kontakter fixar det där lika bra eller bättre . Lycka till och ser fram mot resultatet . En äkta vintage tavla så har du en kanonklocka .
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rejält slitena lugghål . Ingen som ser omöjligt ut att fixa med en lasersvets . Har oxå lite kontaker som kanske kan fixa till det . Men tror nog att Onelund kontakter fixar det där lika bra eller bättre . Lycka till och ser fram mot resultatet . En äkta vintage tavla så har du en kanonklocka .
Tackar Onelund är påt men tackar för den fina KS andan! Tavla får bli steg två då, lite trött dock på att lägga mer pengar på denna klocka nu :)
 

Onelund

Rolex

Onelund

Rolex
Någon som vet vad det är för stålkvalite i Tudors jumboboetter. Någon av er rolex/tudorfanatiker borde kunna svara på det.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Satan vilket fekkat case.....ska bli kul att se när det är recase:at.....ny tavla går nog att nosa upp på sikt.....
 
Topp