• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fixa trasiga lugghål.

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Blev ju jättefint! Trodde det va kört, hur kan lugghålen bli så slitna? Natofreak som ägt den före dig?
Jag frågade samma sak till den jag köpte klockan av (säljare på tradera) dock hade han i sin tur köpt den tillsammans med andra klockor i England så historiken är okänd.. Min teori är att förra ägaren trodde att det var en milsub och använde den i Falklandskriget... :p någonstans däremellan trodde han att han var Picasso och målade om tavlan...:wtf:
 

Watch out

Cartier
Riktigt kul "feel good-tråd"!
Blev kanon med luggarna. Spännande att se när du får tag på en fin tavla och kunna jämföra start och mål på klockans resa. Roligt att se den fina andan skapa små underverk här på KS.
Helt klart värt en champagneisbjörn!
isbjörn.jpg
 

Onelund

Rolex
Är du nöjd är jag nöjd, hade inte kunnat få det bättre tror jag med tanke på ursprungsläget.

Njut av din Tudor, nu är den i vettigt skick


Edit: Polera inte sönder den, känner igen den gula duken :)
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Klockan är hos min far men 20mm är det på jumbos, tänkte du på ngt speciellt för denna?
Jag tänkte inte mellan bandhornen utan själva hornen. Jag har en tudor DD från slutet 60tal på väg in och bandhornen är polerade. Att en klocka med 40 år på nacken är polerad är för mig inget problem, bara själva luggarna inte är alltför tunna. Frågan är vad som är acceptabelt... Hur tunt är för tunt lixom.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag tänkte inte mellan bandhornen utan själva hornen. Jag har en tudor DD från slutet 60tal på väg in och bandhornen är polerade. Att en klocka med 40 år på nacken är polerad är för mig inget problem, bara själva luggarna inte är alltför tunna. Frågan är vad som är acceptabelt... Hur tunt är för tunt lixom.
Ok då skall du nog inte rätta dig efter denna då den har haft väldigt härjade luggar! Är det en jumbo du har köpt?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tar gärna båda måtten om möjlighet finnes. Bra att ha olika referenser. Vad menas med bevels?
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Bevels är fasningar på ovansidan och ytterkanten av bandhornen! Ngt som tudor rolex använde sig av och vintage samlare älskar :)
Bild är inte längre nödvändigt, jag sökte på rolex och bevels och fick massor med träffar.
Men måtten får du gärna kolla om du har möjlighet. :)
 
Topp