• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fjärde gången gillt till min fru ...

laketwig

Patek
2-Faktor
Det börjde på Rhodos för ett antal år sedan. Min fru såg en klocka i ett skyltfönster som hon ville ha. Då vi några veckor senare skulle fira jämn bröllopsdag, vem var jag att neka henne detta?

Tissot på arm.jpg


Jättekul ett par år, med en massa funktioner man kunde leka med. Tyvärr gjorde den röriga urtavlan att det var lite svårt att se hur mycket klockan var, men det är ju smällar man får ta ... :)

Fast forward till i höstas då jag på allvar började gräva ner mig i klockträsket. Min fru spanade in sin drömklocka på K&S, men tyckte det var för mycket pengar att lägga på en klocka. Jag fick inte betala den här gången, trots att jag erbjöd mig. Istället köpte vi den här, också på K&S:

Certina 4.jpg


En mycket trevlig och extremt prisvärd klocka. Min fru gillade den mycket (och gör fortfarande), men drömklockan fanns hela tiden i tankarna. Det gick så långt att hon köpte en billig Seiko från HK med samma färgsättning:

Seiko E4.jpg


Ni får ursäkta min håriga arm, men jag har faktiskt ingen bild med den på min frus arm, då den åkte ut per omgående. Inget fel på klockan, men som vanligt blir det ingen hare skjuten med "nästan". Hon var nog rätt nöjd med Certinan i alla fall och behövde nog ingen mer klocka (försökte hon intala sig).

Ni som har varit gifta ett tag vet säkert hur överjävligt det kan vara att komma på bra presenter vartefter åren går, men här hade jag för en gångs skull drömläge! :cigar:

Idag, när min älskade fru råkade fylla jämt, landade drömklockan på hennes arm:

Fortis på arm.jpg


Stort tack till Jensab för en långdragen men mycket trevlig affär med lyckligt slut! :happyhappy:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Härligt Härligt, men farligt farligt! Ganska vanligt, men oförsvarligt, Härligt härligt, men farligt farligt, Så ta det varligt...för nu vill frugan ha ROLEX!

Trevlig klocka och trevligt märke, stort GRATTIS och stort grattis till en glad fru:D

:cigar:;)
 

Pope

Cartier
Riktigt vackert! Och Grattis till....öööhh...att du har en fru. :)Det har jag också och det är en riktigt bra grej (för er som inte provat).
Finfin klocka men om du ser på dina bilder tar det ju KNAPPAST SLUT HÄR!!


Nästa år.......nyklocka........ny klocka.......ny klocka......:nailbiting:
 
Topp