• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fler än jag som hatar PayPal?

ScubaKing

Audemars
Jag avskyr verkligen PayPal. Vad jag än försöker göra med kontot så får jag ständigt olika problem..

Är inte kontot tillfälligt spärrat av konstiga anledningar så går inte betalningarna igenom eller jag får inte in mina pengar utan problem. Lösenordet godtas inte tre av fyra gånger.

Kommer jag till en sida som använder sig av PayPal och Vanligt kreditkort som betalningssystem, och väljer att betala med kreditkort för att slippa just PP, då funkar inte detta då kortet är kopplat till ett PayPal konto.

Säkerheten runt själva kontot är ett mindre helvete i sig självt där kopior på olika dokument ska faxas till HK på Irland o.s.v. Om PayPal själv fick välja skulle man vara tvungen att åka personligen till Irland för att identifiera sig.

Deras kundtjänst är helt galen och att få svar på enkla frågor är en omöjlighet.

Med andra ord, PayPal är inte min vän...

Hur är era erfarenheter från PayPal?

PaypalSucks.jpg
 

mjian

Omega
Hahaha känner igen mig i det här... Nu har jag tröttnar helt och hållet och kontot bara ligger där.. Allt jag ville göra var en namnändring..
 

ScubaKing

Audemars
Hahaha känner igen mig i det här... Nu har jag tröttnar helt och hållet och kontot bara ligger där.. Allt jag ville göra var en namnändring..


Ja jag har försökt ändra min adress, byta kontokort o.s.v. INGET funkar!

Jag skulle e-posta dem om problemet med att jag inte kommer in på kontot, men för att dem ska acceptera e-posten från mig måste jag sända e-posten från tjänsten som finns inne i kontot, och dit kommer jag ju inte då det är just det problemet berör! Faaan för PayPal....:drowning:
 

ScubaKing

Audemars
Kontot har gått i baklås av någon anledning.

Ungefär så här gick kommunikationen med helvetet på Irland....

PayPal - Du måste logga in på ditt konto om vi ska diskutera själva kontot med dig.

Jag - Men kontot är låst, därav jag kontaktar er på e-posten!

PayPal - Du måste ringa oss och ge oss koden på fyra siffror som du kan generera inne i ditt konto.

Jag - Men förstår ni inte vad jag säger! Kontot är LÅST av någon anledning, jag kan inte logga in och generera en kod :mad: !

PayPal - Du måste ta en kopia på ditt pass samt legitimation och faxa den till oss. Sedan ska vi godkänna dessa och verifiera dem och efter det kan du få ett "tillfälligt" konto där du kan generera en kod och sedan ta kontakt med oss igen på telefon och då kan vi diskutera ditt permanente konto.

Jag - :confused:

PayPal - Tack för att du kontaktar oss och vi hoppas du är nöjd med våran tjänst..

Jag - :banghead::banghead::banghead:

paypal-is-terrible-unsafe-the-worst.jpg
 

mjian

Omega
Hahaha fyfan de låter verkligen som dom :)
Tyvärr har jag inget vettigt tips heller...
Det är otroligt märkligt ändå att just paypal inte kunnat lösa det där smidigare. Jag menar dom lär ha ett gäng användare nu och måste råka ut för liknande saker rätt ofta...
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Märkligt. Har aldrig någonsin haft problem med mitt PayPal-konto (haft det 5-6 år).
Utifrån din beskrivning av deras kundtjänst hoppas jag verkligen att jag aldrig stöter på några problem.
 

vlm1978

Cartier
Låter inte så konstigt i mina öron. De behöver kunna identifiera dig som den du utger dig för att vara för att kunna hantera ditt ärende. Tror knappast att någon vill låta någon hantera ens finanser om det inte finns ett regelverk som det du beskriver.
 

Simpatico

Rolex
Får väl ta i trä då jag inte har några problem med Paypal.
Har funkat bra för mig dom gångerna jag användt deras tjänst. Dock så har det uteslutande bara betalats genom dom.

May the force be with you.
 

MBx

Cartier
Inga problem med PayPal under de många åren jag haft det.

Payson däremot gick inte att byta emailadress (tror att det har att göra med att det kopplas till inloggning) utan jag fick öppna ett nytt konto.
 

mjian

Omega
Får väl ta i trä då jag inte har några problem med Paypal.
Har funkat bra för mig dom gångerna jag användt deras tjänst. Dock så har det uteslutande bara betalats genom dom.

May the force be with you.

Samma här jag betalar bara med mitt pp.
Och sålänge det stannar där funkar det fint.
Nåt utöver en betalning... Inte lika fint.
 

fredrikb

Cartier
Läste ditt inlägg med total oförståelse (och med en hel del sympati).

Har använt PayPal massvis sedan det blev en del av eBay (mer än tio år sedan) och har genomfört hundratals transaktioner via eBay och utanför, på webbshoppar etc. Har aldrig haft ett enda problem, utan brukar snarare förundras över hur ett system kan vara så robust.

Jag undrar hur det kommer sig att du har råkat ut för allt det där.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Som många andra i denna teåd har jag aldrig upplevt några problem med PP och tycker det fungerar aldeles utmärkt (och invaggar mig i en känsla av säkerhet) när jag använt/använder det.

Men om det strular för dig har även kag viss sympati med dig då denna typ av tjänster bara skall fungera för en.
 

Lowe92

Cartier
Säger som så många andra att PayPal alltid har funkat felfritt för mig. Jag har både betalat och tagit emot betalningar från alla möjliga håll.
 

Limpas

Cartier
Jag förstår inte heller hur man lyckas med så mycket strul med PayPal. Har haft konto i över 5 år och gjort massa betalningar genom det. Även krånglat med tvister och liknande, vilket alltid funkat som förväntat. Tycker överlag att det är en bra tjänst som köpare, som säljare vet jag dock inte men känns som att det kan vara rätt dyrt.
 

Anders W

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Även jag har använt PP i ca 10 år utan problem. Mest betalat men även tagit emot betalning. Tycker det fungerar väldigt bra.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hmmm låter trist. Och jobbigt

Haft PP massor av år och aldrig strulat, lite meckigt att få igång det om jag Minns rätt men sedan har det funkat.
 

Guinness

Cartier
Har bara använt PP ett fåtal gånger men skickade tillbaka en klocka via ebay och pp. Det tog en månad typ innan pengarna var tillbaka men annars har det funkat bra. Jag har dock upplevt att valutakurserna kan ligga lite högt ibland. Någon annan som upplevt detta eller är det ett hjärnspöke?
 

SSL

Audemars
Har bara använt PP ett fåtal gånger men skickade tillbaka en klocka via ebay och pp. Det tog en månad typ innan pengarna var tillbaka men annars har det funkat bra. Jag har dock upplevt att valutakurserna kan ligga lite högt ibland. Någon annan som upplevt detta eller är det ett hjärnspöke?

Upplevt samma när jag jämfört.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
funkar ok, lite sugigt att de satt på mina pengar ett par veckor senast jag fick en betalning innan jag kunde ta ut dem, plus att deras växelkurser brukar va svindåliga, men det är ju enkelt som f-n så jag betalar...
 
Topp