• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fler underforum i diskussion?

Icaras

Rolex
Paketöppningar är helt meningslösa om man inte delar med sig av en bakomliggande historia om klockan.
Håller delvis med, tycker även en intressant historia om varför man just köpte den klockan kan vara nog för att vara en grym öppning. Håller däremot med dig om att paketöppningar utan någon info mer än en bild på klockan är ganska så trist. Lite får man väl anstränga sig för ett par likes ;)
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
För mig fyller paketöppningar absolut en funktion. Jag tycker att det är jättekul att se bilder på olika klockor. Det ger väldigt mycket inspiration som man inte får genom planlöst surfande. Möjligen skulle man bestämma att en paketöppning måste märkas på något sätt? Så att de som absolut inte vill råka läsa en sådan tråd enkelt kan undvika den?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
För mig fyller paketöppningar absolut en funktion. Jag tycker att det är jättekul att se bilder på olika klockor. Det ger väldigt mycket inspiration som man inte får genom planlöst surfande. Möjligen skulle man bestämma att en paketöppning måste märkas på något sätt? Så att de som absolut inte vill råka läsa en sådan tråd enkelt kan undvika den?

"Paketöppning" i rubriken är ju bra, på samma sätt som "OT" ska stå i rubriken på en OT-tråd. Så behöver man inte trycka på tråden om man inte vill...
 

Apansson

Torpare
Tror det skulle bli väldigt utspritt och förvirrande. Så stora är vi inte än, men som tidigare skribenter sagt, när vi är 5000 aktiva så kan det vara intressant!
 

carlanton

Audemars
Subforum? Är det fortfarande 2002? Forum känns överhuvudtaget ganska förlegat med tanke på den långsamma uppdateringstakten och det sega navigeringsformatet, finns ju ingen anledning att göra det ännu mer gammelmodigt. Jag hade lätt kunnat tänka mig att få mitt klocksnack serverat som ett enda konstant flöde där man själv kan filtrera urvalet (bokstavligt talat).
 

JiiWe

Cartier
För mig fyller paketöppningar absolut en funktion. Jag tycker att det är jättekul att se bilder på olika klockor. Det ger väldigt mycket inspiration som man inte får genom planlöst surfande. Möjligen skulle man bestämma att en paketöppning måste märkas på något sätt? Så att de som absolut inte vill råka läsa en sådan tråd enkelt kan undvika den?
Håller med, det är roligt att titta in på paketöppningar men de skulle göra sig bra i ett eget underforum tycker jag.

"Paketöppning" i rubriken är ju bra, på samma sätt som "OT" ska stå i rubriken på en OT-tråd. Så behöver man inte trycka på tråden om man inte vill...
Nä, varför jag la fram det här förslaget är väl mest för att man då slipper att scrolla lika mycket för att hitta intressanta aktiva diskussioner eftersom paketöppningar och OT-trådar inte ligger först i feeden.

Subforum? Är det fortfarande 2002? Forum känns överhuvudtaget ganska förlegat med tanke på den långsamma uppdateringstakten och det sega navigeringsformatet, finns ju ingen anledning att göra det ännu mer gammelmodigt. Jag hade lätt kunnat tänka mig att få mitt klocksnack serverat som ett enda konstant flöde där man själv kan filtrera urvalet (bokstavligt talat).
Nej det är 2014 just nu och den funktionen du söker finns redan? https://klocksnack.se/find-new/537905/threads
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vill bara markera att vi läser vad ni skriver. :)

Tanken när vi drog igång Klocksnack var att koncentrera allt till färre forumdelar. Inte dela upp allt i t.ex. märkes-forum, skilja på folk.
Sedan gick det fort... Folk strömmade till och aktiviteten ökade (och ökar fortfarande). Jag måste nog säga att strukturen fortfarande håller, det bidrar till en skön stämning och bra mix på trådar.

Blir det ohållbart med den här strukturen så får vi så klart göra något åt det.
Det är en trevlig röra. :)


EDIT: Angående ökande aktivitet... I tisdags slog vi nytt rekord med antal aktiva medlemmar på sidan. 941 medlemmar var inne och satte ett fotavtryck då.
Borde bli tårta när vi bryter 1000-strecket. ;)
 

JiiWe

Cartier
Tanken när vi drog igång Klocksnack var att koncentrera allt till färre forumdelar. Inte dela upp allt i t.ex. märkes-forum, skilja på folk.
Ett klokt beslut. Det är verkligen inte trevligt med forum där allt är så in i bomben uppdelat (som flera här i tråden redan påpekat). Sen att skapa ytterligare en eller två forumsdelar skulle såklart inte ändra den sköna känslan som finns här inne på Klocksnack men jag förstår ert tänk.

Sedan gick det fort... Folk strömmade till och aktiviteten ökade (och ökar fortfarande). Jag måste nog säga att strukturen fortfarande håller, det bidrar till en skön stämning och bra mix på trådar.
Jo, det är klart ok som det är nu, ett härligt forum kort och gott.

Blir det ohållbart med den här strukturen så får vi så klart göra något åt det.
Det är en trevlig röra. :)


Det där tror jag får avsluta den här diskussionen. Så länge det är en trevlig röra så får man vara nöjd :) Fortsätter medlemmar att strömma till som de gör för tillfället så blir det väl en otrevlig röra så småningom men det är en bit kvar.
 
Topp