• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flickvännernas klockintresse.....

Som rubriken lyder, hur står det till med intresset hos era flickvänner/fruar. Undrar mest om jag är ensam om att ha en som är totalt ointresserad?
 
Helt ointresserad och jag är uttalat ifrågasatt, känner att det inte är någon idé att försöka "få med" henne i detta.
Vi har dock andra gemensamma intressen så ingen Biggie för mig.
 

Ryttaren

Rolex
Helt ointresserad fast hon fick min hydroconquest automat 39mm som hon gillar skarpt och knappt tar av sig ens när det är läggdags!

Den kan se rent förjävlig ut efter stallet....hästdräggel och torv.....mmm :rolleyes:

Och neej, trots mitt nick så rider jag INTE!
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Började tämligen ointresserad utöver att det skulle vara snygg modeklocka (primärt Marc J). Har dock lyckats smitta av mig så pass mycket att hon nu har ett visst sug efter en "riktig" dinka; Rolle, Omega eller Tag H ligger bra till ("men den får inte vara för tantig" ;))...
 

maxmol

Panerai
Helt ointresserad men har börjat lyckas fejka intresse. Kritiserar dock klockdesin ibland.

Edit: kanske inte helt rättvist. Hon fick en ny klocka av mig med safirglas eftersom hon hade billiga klockor som repades sönder. Nu går hon runt och knäpper på klockorna med naglarna och kritiserar att jag har plexi på Speedmastern för att "det är dålig"... så noll koll där det lilla intresset finns.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Inte ointresserad, men inte speciellt intresserad heller. Köpte en Tissot T-Touch åt min fru när vi firade jämn bröllopsdag för 6 år sedan. Massor med funktioner som hon inte använder längre, men då var det den hon ville ha. När jag tidigare i år kom hemsläpandes med min IWC Mark XVI vaknade hon till igen. Tissoten saknar sekundvisare och hon är klart avundsjuk på min svepande visare. Dessutom är Tissoten helt oduglig i mörker (rätt oduglig i dagsljus också ...), medans IWC'n glöder som ett kärnkraftverk. Hon fyller jämt nästa vår, så jag får väl hitta på något igen. Lär bli dyrare den här gången ...
 
Inte ointresserad, men inte speciellt intresserad heller. Köpte en Tissot T-Touch åt min fru när vi firade jämn bröllopsdag för 6 år sedan. Massor med funktioner som hon inte använder längre, men då var det den hon ville ha. När jag tidigare i år kom hemsläpandes med min IWC Mark XVI vaknade hon till igen. Tissoten saknar sekundvisare och hon är klart avundsjuk på min svepande visare. Dessutom är Tissoten helt oduglig i mörker (rätt oduglig i dagsljus också ...), medans IWC'n glöder som ett kärnkraftverk. Hon fyller jämt nästa vår, så jag får väl hitta på något igen. Lär bli dyrare den här gången ...


Jag ska inte säga att hon är helt ointresserad, men näst intill, Ur&Penn är hennes melodi...

Gjorde ett fåfängt försök att arbeta upp intresset, inte bara för min egen skull utan även för hennes, och inhandlade en Orient, tänkte att det kunde vara en inkörsport till lite bättre klockval och en ökad förståelse för sin sambos intresse...och det va väl tur att jag inte köpte nått dyrare, för det tog 1 dag 2 tim 43 sek så hade hon lyckats paja hela glaset, det är som om nån har stått och gröpt ur glasbitar ur glaset.

Om jag gör ett nytt försök, så blir det något dyrare med lite mer kvalitet... :)
 

Jens

Greedo
Hon har ett visst intresse, men föredrar nytt framför mina vintage.
Det är alltid kul att visa upp det senaste man köpt, för jag får alltid höra samma sak; "Det var det fulaste jag har sett!"

J
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Blir bättre å bättre, använder klocka iallafall och tycker om dem som jag givit henne. Men någon automatare/mekanisk är hon inte mogen för än, hon fattar liksom inte "grejen" med dessa :banghead:

/Andy7750
 

Nexus

Panerai
Intresset är väl sådär, men i egenskap av den manipulativa människa jag är så har jag gjort en plan för inskolning i klockornas underbara värld.
Jag har börjat lite lätt med att köpa diverse "gulliga" fickur på ebay för att få henne att associera "klockor" och "kul"
Detta har jag kompletterat med ett damur jag fyndade på myrorna (Massa glitter och mög) som hon numera bär dagligen.
Nästa steg är en dykare i mindre storlek, efter det räknar jag med intresset ska driva sig själv framåt.
 

Frosse

Cartier
Totalt ointresserad. Nu när klockintresset börjat komma igång på riktigt och jag sitter dagarna i ända med olika klockrelaterade YouTube-videor och bloggar så himlar hon med ögonen haha.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Frun - halvintresserad, bär gärna GS, Credor el. Sportura kronograf
Son - hyfsat onitreserad. Har fått ett gäng men orkar aldrig ta på sig
Äldsta dottern - intresserad har typ 10 klockor bl.a. SBCM023
Näst äldsta dottern - intresserad kör Sportura kronograf
Yngsta dottern - Triwa...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Min sambo är totalt, nu menar jag TOTALT ointresserad av det mesta jag har som hobby men framför allt är hon ointresserad av mitt största intresse och det är klockor, därför vill jag ge jag min älskade sambo en stor
.
För varför skulle jag ogilla detta, tänk att få ha alla sina klockor ifred och kunna bära dom när man som helst vill. Jag bara älskar henne för detta fenomen :angel:;).
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Min dam har ett gäng klockor men intresset är i allmänhet ändå lågt. I dagsläget bär hon en Loninges quartz. Intresset tilltar dock av någon anledning när jag köper nya klockor;)

Som det ser ut nu vill hon ha en Datejust, Aqua terra eller Tudor mini sub.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Inte direkt intresserad men hon slänger en kommentar eller två om jag frågar vad hon tycker om en viss modell :)
 

plexan

Cartier
Ointresserad, köpte henne en Seiko hon tyckte var fin för några år sedan i födelsedagspresent. Den vart dock använd väldigt sällan i början och sen bortglömd och låg och skräpade i en låda nått år. Men nu dom senaste 6 månaderna har hon använt den 24/7 ;) så det går framåt.
 
Topp