Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Flickvännernas klockintresse.....

Diskussion i 'Diskussion' startad av Chevelle, 9 september 2013.

1. Chevelle
    Trådstartare

Chevelle Bonde

Från:
    Enköping
    Som rubriken lyder, hur står det till med intresset hos era flickvänner/fruar. Undrar mest om jag är ensam om att ha en som är totalt ointresserad?

2. DW6900MS

DW6900MS Biskop

Från:
    Borås
    Helt ointresserad. Blev lite bättre när jag köpte en Oris Aquis till henne.

Pilot gillar detta.
  3. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Helt ointresserad, men jag försöker :)

4. Triggerhappy

Triggerhappy Bonde

Från:
    Täby
    Helt ointresserad och jag är uttalat ifrågasatt, känner att det inte är någon idé att försöka "få med" henne i detta.
    Vi har dock andra gemensamma intressen så ingen Biggie för mig.

5. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Halvintressant så länge de själva slipper dega och kan flasha för sina väninnor.

Icaras, Gavve, mrMyagi och 3 andra gillar detta.
  6. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Noll, nada, zip!

mrMyagi gillar detta.
  7. Jacob

Jacob Friends of KS

Precis samma här. Inklusive Aquisen. :) Enda klockan som köpts ny i hushållet.

8. Ryttaren

Ryttaren Friends of KS

Från:
    Västerås
    Helt ointresserad fast hon fick min hydroconquest automat 39mm som hon gillar skarpt och knappt tar av sig ens när det är läggdags!

Den kan se rent förjävlig ut efter stallet....hästdräggel och torv.....mmm :rolleyes:

Och neej, trots mitt nick så rider jag INTE!

9. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Känner igen det där...

10. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Började tämligen ointresserad utöver att det skulle vara snygg modeklocka (primärt Marc J). Har dock lyckats smitta av mig så pass mycket att hon nu har ett visst sug efter en "riktig" dinka; Rolle, Omega eller Tag H ligger bra till ("men den får inte vara för tantig" ;))...

11. rzc

rzc Stadsbo

Helt ointresserad.
    Blev något bättre när jag "tvingade" henne att låna lite klockor och testa ;)

12. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Helt ointresserad men har börjat lyckas fejka intresse. Kritiserar dock klockdesin ibland.

Edit: kanske inte helt rättvist. Hon fick en ny klocka av mig med safirglas eftersom hon hade billiga klockor som repades sönder. Nu går hon runt och knäpper på klockorna med naglarna och kritiserar att jag har plexi på Speedmastern för att "det är dålig"... så noll koll där det lilla intresset finns.

13. laketwig

laketwig Friends of KS

Från:
    Schaffhausen
    Inte ointresserad, men inte speciellt intresserad heller. Köpte en Tissot T-Touch åt min fru när vi firade jämn bröllopsdag för 6 år sedan. Massor med funktioner som hon inte använder längre, men då var det den hon ville ha. När jag tidigare i år kom hemsläpandes med min IWC Mark XVI vaknade hon till igen. Tissoten saknar sekundvisare och hon är klart avundsjuk på min svepande visare. Dessutom är Tissoten helt oduglig i mörker (rätt oduglig i dagsljus också ...), medans IWC'n glöder som ett kärnkraftverk. Hon fyller jämt nästa vår, så jag får väl hitta på något igen. Lär bli dyrare den här gången ...

Pilot gillar detta.
  14. Chevelle
    Trådstartare

Chevelle Bonde

Från:
    Enköping

Jag ska inte säga att hon är helt ointresserad, men näst intill, Ur&Penn är hennes melodi...

Gjorde ett fåfängt försök att arbeta upp intresset, inte bara för min egen skull utan även för hennes, och inhandlade en Orient, tänkte att det kunde vara en inkörsport till lite bättre klockval och en ökad förståelse för sin sambos intresse...och det va väl tur att jag inte köpte nått dyrare, för det tog 1 dag 2 tim 43 sek så hade hon lyckats paja hela glaset, det är som om nån har stått och gröpt ur glasbitar ur glaset.

Om jag gör ett nytt försök, så blir det något dyrare med lite mer kvalitet... :)

easy rider gillar detta.
  15. sunkan

sunkan Bonde

Totalt ointresserad och med tanke på hennes förmåga att passa tider är jag inte ens säker på att hon vet hur en fungerar iaf.

Amesoeurs, Icaras, jabla och 3 andra gillar detta.
  16. Jens

Jens I'm only in It for the drugs!

Från:
    Mordor
    Hon har ett visst intresse, men föredrar nytt framför mina vintage.
    Det är alltid kul att visa upp det senaste man köpt, för jag får alltid höra samma sak; "Det var det fulaste jag har sett!"

J

Molle och Nexus gillar detta.
  17. cab

cab Friends of KS

Hon gillar både klockor och bilar numera, hon vill nu flippa och byta upp sig.

18. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Blir bättre å bättre, använder klocka iallafall och tycker om dem som jag givit henne. Men någon automatare/mekanisk är hon inte mogen för än, hon fattar liksom inte "grejen" med dessa :banghead:

/Andy7750

19. Nexus

Nexus Präst

Intresset är väl sådär, men i egenskap av den manipulativa människa jag är så har jag gjort en plan för inskolning i klockornas underbara värld.
    Jag har börjat lite lätt med att köpa diverse "gulliga" fickur på ebay för att få henne att associera "klockor" och "kul"
    Detta har jag kompletterat med ett damur jag fyndade på myrorna (Massa glitter och mög) som hon numera bär dagligen.
    Nästa steg är en dykare i mindre storlek, efter det räknar jag med intresset ska driva sig själv framåt.

Bojke gillar detta.
  20. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Min fru skulle neka till ett klockintresse men hon bär gärna någon av sina tre vintageomegor med stolthet :)

21. Frosse

Frosse Borgare

Från:
    Feskekôrka
    Totalt ointresserad. Nu när klockintresset börjat komma igång på riktigt och jag sitter dagarna i ända med olika klockrelaterade YouTube-videor och bloggar så himlar hon med ögonen haha.

22. Wollen

Wollen Barfly

Eftersom jag är min egen flickvän (läs Lena Handén) så är intresset för klockor stort ;)

Gio, vikgul, Icaras och 6 andra gillar detta.
  23. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Frun - halvintresserad, bär gärna GS, Credor el. Sportura kronograf
    Son - hyfsat onitreserad. Har fått ett gäng men orkar aldrig ta på sig
    Äldsta dottern - intresserad har typ 10 klockor bl.a. SBCM023
    Näst äldsta dottern - intresserad kör Sportura kronograf
    Yngsta dottern - Triwa...

acce1999 gillar detta.
  24. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

Antingen det eller "-ser ju ut som alla andra du har"

Jens gillar detta.
  25. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Min sambo är totalt, nu menar jag TOTALT ointresserad av det mesta jag har som hobby men framför allt är hon ointresserad av mitt största intresse och det är klockor, därför vill jag ge jag min älskade sambo en stor .
    För varför skulle jag ogilla detta, tänk att få ha alla sina klockor ifred och kunna bära dom när man som helst vill. Jag bara älskar henne för detta fenomen :angel:;).

Gio, yonsson och Nexus gillar detta.
  26. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Ointresserad, men är ändå snäll nog att låtsas lyssna när jag maler på i oändlighet.

27. scharnke

scharnke Bonde

Lite intresserad, bär en DJ 1601 idag men jag försöker tjata på henne en royal oak lady, tror det kommer funka

28. Jonulf

Jonulf Biskop

Från:
    Stockholm
    Min dam har ett gäng klockor men intresset är i allmänhet ändå lågt. I dagsläget bär hon en Loninges quartz. Intresset tilltar dock av någon anledning när jag köper nya klockor;)

Som det ser ut nu vill hon ha en Datejust, Aqua terra eller Tudor mini sub.

29. MaziK

MaziK Friends of KS

Inte direkt intresserad men hon slänger en kommentar eller två om jag frågar vad hon tycker om en viss modell :)

30. plexan

plexan Borgare

Ointresserad, köpte henne en Seiko hon tyckte var fin för några år sedan i födelsedagspresent. Den vart dock använd väldigt sällan i början och sen bortglömd och låg och skräpade i en låda nått år. Men nu dom senaste 6 månaderna har hon använt den 24/7 ;) så det går framåt.

Mårtenssons ur Brookfield