• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flickvännernas klockintresse.....

10past10

Omega
Ointresserad - men med rätt inställning.
Hon använde sin pappas gamla skruttiga gubb-klocka på svart nylonband dom första tio åren vi kände varan. Sen kom hon hem en dag för många år sedan och ba "Pappas klocka pajade, så nu har jag köpt en ny". Drog upp tröj-armen och där satt en Explorer I. Men va-fan-i-helvete, det var ju min drömklocka.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Min sambo har breitling och sneglar på en GMT II m röd/svart ring. Hon tycker dock inte att jag skall köpa en SD utan en SUB från 2012 eftersom vår son föddes då. Hon vill att han skall ha sin årsklocka, dock skall jag få använda den till det är dags att lämna över den till sonen. Inte många 1-åringar som har en ny SUB :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ointresserad - men med rätt inställning.
Hon använde sin pappas gamla skruttiga gubb-klocka på svart nylonband dom första tio åren vi kände varan. Sen kom hon hem en dag för många år sedan och ba "Pappas klocka pajade, så nu har jag köpt en ny". Drog upp tröj-armen och där satt en Explorer I. Men va-fan-i-helvete, det var ju min drömklocka.

Och du fick ju således din drömklocka :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
På gott och ont har sambon blivit mer intresserad. Så nu tjatats det om att jag ska köpa en DJ till henne.

Gärna med diamantindex...:shifty:
 

Camo00

Patek
Hon har gått från helt ointresserad till att köpa WatchTime till mig och tipsa om klockartiklar överallt.
Hon fick en Seiko på Valentin och nu önskade hon sig en Miró, som jag såklart beställde. Men den var slutsåld så nu sitter hon och väntar otåligt och kollar bilder på den på nätet...
Häromveckan pausade hon tom Pretty Little Liars för att hon såg att jag hade ny klocka och hon ville kolla på den...

:D
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Vänta ett tag nu ..., rubriken var "Flickvännernas klockintresse.....". Menar ni att det inte finns en enda kvinna som är medlem och i någon bemärkelse aktiv? Eller är ett klockintresse en självklarhet hos pojkvännen till en kvinlig medlem? ;)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Frugan är snart lika intresserad som jag och kommenterar vad folk bär för klockor live och på TV.
Hennes klockintresse började när jag gav henne en ny datejust 79173 1993.
Sedan blev det en datejust 179178 i helguld, en date 115210 med rosa tavla
och nu en datejust 178341 i roseguld & stål.
PC310389.jpg
 

Bolio

Panerai
Tekniskt sätt totalt ointresserad att bära väldigt intresserad. Dock helt ointresserad av dam klockor det hon vill bära ska vara kring 40mm vilket även jag tycker passar på henne.
Vet inte vad hon bar när vi träffades eftersom även mitt intresse kom lite senare men de senaste åren har hon gått från T.S till J.L till Omega och nu är det 14060 som gäller.
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
Flickvännen min har kanske inte de som intresse men har ett par fina klockor. Hon gillar att bära sin Longines dagligen som hon så stolt har snyggat till med ett brunt orginalband ist för de svarta.. Brukar alltid ha henne som smakaråd när det är något nytt på g och hon lyssnar gladeligen så ska Inte klaga! Jag får dock se/höra en hel del skor och väskor från henne så det jämnar nog ut sig :)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Kom fram till att flickvän var dåligt för denna hobby, så jag bytte henne mot en Rolex!! Skämt åsido, den senaste som fanns tyckte det var slöseri..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Frugan är helt ointresserad, men låtsas i alla fall bry sig när jag köper nya klockor. Tyckte dock att jag var helt pucko (och hon gav mig en utskällning) när jag sålde min SARB033 och köpte en GS istället. :facepalm:

Jag tycker i och för sig att det är rätt skönt, för då har hon ingen aning om vad de kostar och kommer inte att använda dem.
 

Carolin

Cartier
Vänta ett tag nu ..., rubriken var "Flickvännernas klockintresse.....". Menar ni att det inte finns en enda kvinna som är medlem och i någon bemärkelse aktiv? Eller är ett klockintresse en självklarhet hos pojkvännen till en kvinlig medlem? ;)
Äntligen kom denna fråga på tal! Som sagt mitt intresse är relativt nytt sedan jag i somras lämnade in min ur o p klocka för batteribyte. Då jag saknade ett ur ock sneglat på min mans ett tag kom jag på att jag ville köpa en ny, "riktig klocka". Så kom det sig att jag efter en stunds letande efter passande modell fann er på KS. Och tro mig vad jag "stalkade" er alla och häpnade över att det fanns ett så stort, kunnigt och nördigt klocksläkte. Totalt fascinerande vill jag säga. Samtidigt lade jag märke till att jag just saknade fler kvinnliga addicts som jag kunde diskutera, inte så mkt urverk men mer stil, med.
Det blev en halvblek start med en SS från Krons. Först blev jag lättad över att jag kom till köp och skulle "slippa" sitta uppe halva nätterna och prata hala dagarna om er. Men gissa vad som hände...Det blev ätter värre!
 

carlanton

Audemars
Det började att hon fick en Oysterdate med rosa tavla av sin farbror:

2i6i41s.png


Men hon kunde ändå inte släppa tanken på att köpa en själv också. Så efter inte speciellt lång betänketid knallade vi ner till den lokala AD:n och införskaffade denna:

1zqbrkp.png


Jag tyckte hon skulle köpa en Daytona istället, men hon tyckte att den var svinful och såg ut att komma från Michael Kors...
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag var inne med hustrun på Kaplans för att lämna in en klocka. Pratade en stund med Tony Frank. Efter det vi kom ut sa hon att klockan han bar var det fulaste hon sett, en metallklump på ett orange plastsnöre! Det var en Ploprof på orange gummi:)
 
Totalt ointresserad och "du är fan inte riktig" till en början för att sedan börja rota runt efter sin Jaques LeMans som försvunnit i nån flytt.
Ingen lycka i letandet dock och jag tröttnade på att hjälpa till att rota i garderober och lådor så i samband med att jag köpte min 177:a bytte jag samma dag min Oris med vonbahr och fick en GS till henne. Hennes första reaktion var en tillbakagång till "är du komplett galen?" främst pga priset men den har fan inte lämnat handleden många sekunder sedan dess.
Än så länge har det inte hintats om nån mer men är inte säker på att så kommer fortsätta vara fallet.
Gruppbild:
guda4eme.jpg
 
D

Deleted member 961

Guest
Ointresserad av att ha egna. Gillar när jag har snygga men ogillar att jag köper dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det började att hon fick en Oysterdate med rosa tavla av sin farbror:

2i6i41s.png


Men hon kunde ändå inte släppa tanken på att köpa en själv också. Så efter inte speciellt lång betänketid knallade vi ner till den lokala AD:n och införskaffade denna:

1zqbrkp.png


Jag tyckte hon skulle köpa en Daytona istället, men hon tyckte att den var svinful och såg ut att komma från Michael Kors...



Snyggt, vad har den sista för ref?
 

Helvetia

Cartier
Hon är väldigt ointresserad av mina men gillar sina egna. Jag har plockat upp en hel bunt vintage-damklockor på loppisar åt henne vilket passar perfekt då hon gillar design från mitten av 1900-talet generellt. Senast i London såg hon dock ett gäng Rolex mellan 20- och 50-tal som hon gillade väldigt mycket så om jag hittar något sådant till henne kommer hon nog ge mig i alla fall några artighetsfraser vid nästa klockköp.

Min ena syrra är dock väldigt intresserad. Ofta när hon är på besök ber hon själv om att få titta på mina klockor och sitter sedan länge med dom för att klämma, testa och fråga. Hon har själv en funkig 70-talare och en riktigt fin helvetia med inhouse-verk som hon fått i present av mig. Min andra syrra frågade nyligen apropå att hon var sugen på en fin klocka: "vad kostar en sån där gammal rolex som ser ut som en panda?". Kunde bara garva och skaka på huvudet. Undrar var hon ens sett en? Bra smak har dom i alla fall.
 

svesam

Rolex
Det börjar ta sig :)
Från totalt ointresse till att fakstiskt tycka det är kul med fina klockor.
Inledde med modeur från GANT, därefter Longines och nu Breitling som hon fastnat för.
Tjatar faktiskt lite om att ha en till Bratte för omväxlings skull.
Däremot är det som "smycke" hon vill ha uret så det där med automater som måste vridas upp och ställas in osv
är inget för henne. Quartz är melodin således.


//Daniel
 
Topp