• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flippa hit och flippa dit - vad har ni for life?

_jonte

Patek
Nej, självklart inte! Men... Jag tror inte TS hade som tanke att vi skulle tolka honom bokstavligt. ;)
Självklart inte. Men jag tror att många lätt dras med i jargongen och närmast besatta och spenderar långt över sina tillgångar. Så det kan nog vara hälsosamt att bryta denna klassiska jargong lite ibland, även om det låter tråkigt! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Självklart inte. Men jag tror att många lätt dras med i jargongen och närmast besatta och spenderar långt över sina tillgångar. Så det kan nog vara hälsosamt att bryta denna klassiska jargong lite ibland, även om det låter tråkigt! :)


Så är det såklart, men jag tror t.ex. inte att det är någon som inte skulle byta bort sin finaste Daytona mot att en nära anhörig tillfrisknade, eller för att muta en polis och på så sätt slippa Thailändskt fängelse... Självklart är klockor bara materiella ting, men när de viktiga delarna av livet fungerar är det ju en kul lyx att kunna värdesätta materiella ting! :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Denna, för att det inte är en riktig summa jag får ut av den vid försäljning:
TOdYjip.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alla klockor jag köper köps med tanken att jag ska behålla dem. Det kan gå en månad, ett halvår eller ett år och sedan har man helt plötsligt annat i tankarna och då säljs klockan. Det är inget som går att förutse. I dagsläget är alla mina klockor keepers, men vem vet....
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Härliga bilder, men en liten fråga bara! Hur får, eller rättare sagt var någon stans gör du bilderna, kan omöjligen vara ifrån ps/c5?!

Tack!

Jag använder Instagram i iTelefonen som fotoredigerare. Enkelt som f-n & blir lite roligare om man inte övergör det hela.

Sedan sparar man bara ner dom så dom hamnar bland dom vanliga bilderna på nå´t sätt.
Dock lägger jag inte ut bilderna. Tror jag...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Keeper då det var en present:
DSC_0254.jpg


Inte säker på denna, flipptankar har funnits, men den lär nog ändå stanna trots allt. Tavlan får en helt annan lyster i vår-sommarsolen än under resterande året så påminns snart om dess storhet:
null_zpsba2d8d3b.jpg


Övriga i samlingen kan ryka när som helst så är ni sugna så... :D
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Klockor jag fått i present får stanna, förmodligen för alltid. Har i och för sig fått två från frun, och om det otänkbara skulle hända och vi skildes åt så kanske jag inte skulle vilja se de klockskrällena, så då vete fan...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack!

Jag använder Instagram i iTelefonen som fotoredigerare. Enkelt som f-n & blir lite roligare om man inte övergör det hela.

Sedan sparar man bara ner dom så dom hamnar bland dom vanliga bilderna på nå´t sätt.
Dock lägger jag inte ut bilderna. Tror jag...


Tack själv, OK då vet jag, då får jag se hur jag gör, blir att lägga in bilderna först mobiltelefonen som man tagit med kameran. Känns lite bökigt men det kanske kan vara värt det med tanke på hur trevliga bilderna blir :p
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tack själv, OK då vet jag, då får jag se hur jag gör, blir att lägga in bilderna först mobiltelefonen som man tagit med kameran. Känns lite bökigt men det kanske kan vara värt det med tanke på hur trevliga bilderna blir :p


Jag tar ju dessa bilder med iTelefonen, så då är det ganska enkelt... ;)

Vet att det finns liknande filter hos t.ex. Photobucket oxå. Men då måste du ju först ladda upp dom dit & sedan länka därifrån.
Eller nå...

Men det borde finnas enkla filter att använda i PS oxå kan jag tycka. Fast jag har ingen aaaaaaaaaaning om hur f-n det funkar...
Finns nog massor av kunniga här som kan ge dig tips!

Lycka till!
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Min Lemania AJ37 Viggen och min Heuer Autavia kommer att få ärvas av mina söner + några vintage klockor till förstås men vilka de klockorna blir då får de se den dagen.
Men jag tänker inte lämna in än på några år så jag hinner samla på mig några under resans gång....





Denna Heuer Montreal kanske flippas däremot
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Jag är inte heller någon flippare och varje gång jag funderar på att sälja av något så är det FRUGAN som protesterar!!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Min Lemania AJ37 Viggen och min Heuer Autavia kommer att få ärvas av mina söner + några vintage klockor till förstås men vilka de klockorna blir då får de se den dagen.
Men jag tänker inte lämna in än på några år så jag hinner samla på mig några under resans gång....

Denna Heuer Montreal kanske flippas däremot

Grym Heuer! Behåll den för bövelen!
*I will not buy another vintage Heuer på ett tag...*

Bild på Autavian, föresten?!?
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Har sålt för många fantastiska klockor för att inbilla mig att jag har några keepers... Men vill ändå tro att det finns två speciella klockor i samlingen: En omega smp 2264:50, som köptes ny för första riktiga lönen. Den var också första riktiga klockan och startskottet för ett djupt intresse. Den andra är den 5513 från mitt födelseår som inhandlades för någon vecka sedan. Men endast på dödsbädden kan man väl vara riktigt säker... Och då skulle man nog gärna flippa rubbet för några dagar till!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Topp