• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flippa hit och flippa dit - vad har ni for life?

Rico

Cartier
2-Faktor
4agunebu.jpg

Kompletterar med en pinfärsk iphonebild.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Min Lemania AJ37 Viggen och min Heuer Autavia kommer att få ärvas av mina söner + några vintage klockor till förstås men vilka de klockorna blir då får de se den dagen.
Men jag tänker inte lämna in än på några år så jag hinner samla på mig några under resans gång....





Denna Heuer Montreal kanske flippas däremot
Grymt fina, båda två!
 

nifag

Cartier
Jag har inte flippat någon under mina fyra-ish år som intresserad, men man vet förstås aldrig. Hursomhelst sitter mina två ärvda klockor sjuukt säkert...

zQPRtYl.jpg


m8jpGPz.jpg


Även hockeyklockan känns lugn eftersom jag är så svag för proveniens.

tm6rwBi.jpg
 

Diogenes

Cartier
Av naturliga skäl postas det massor av inlägg kring inköp och inte sällan följs dessa inlägg av: "Vi får se hur lång tid det tar innan jag flippar den" (eller något i den stilen). Därför tycker jag att det vore intressant att veta vad som är hos mina kära KS-vänner for life - vilken pjäs kommer att överleva fruar, flickvänner och älskarinnor?

1394187880272.jpg

Jag förstår verkligen att det där är en "keeper"; helt fantastisk. Vad kan du berätta om den?
 
Klockor är ju trots allt bara materiella ting, och kan omöjligen jämföras med vänner, familj, nära & kära. En hobby, ett intresse, en kul grej (en besatthet?). Mer än så är det väl egentligen inte?

Jonte, jag förstår TS intention, frågeställning och tema på ett helt annat sätt än du.
Själv behöver jag ta hänsyn till WAF i mina köp. Det handlar om att ha Pjäsen, dinkan med stort P, som du vill ha oavsett ris och ros som kan komma från en som man delar väldigt stor del av vardagen med.

När jag första gången satte nålen i armen blev det en Speedy med gul (!) urtavla. Spontanköp och frugan var med. Jag försökte sätta spelplanen direkt och bad om att aldrig få frågorna Varför ska du ha den? När ska du bära den? Till vad? Det var förstås naivt av mig - frågorna kom ändå. Men den har hittills varit värt det :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Kul tråd! Jag är definitivt ingen flippare så dom flesta inköp stannar, här kommer mina garanterade keepers.
Min första rejäla klocka köptes ny 2009 GMT 116713LN, den lämnar mig aldrig...gammal kärlek ni vet..
GX8JFjz.jpg


Sedan eskalerade galenskapen, men säkert är att dessa lämnar mig aldrig så länge jag lever..:)
1.jpg


Senaste förvärvet kommer också att bli en keeper GMT 1675/8 nipple..från-78
2014-03-08 10.13.17.jpg


Fortsatt trevlig helg!
 

fc2

Rolex
Har en Tissot Navigator Automatic kronograf och en stål-Lemania som ev kan flippas. Annars har jag dåligt med "flippmaterial." Köper bara sånt jag verkligen vill ha.
 

Rivalen

Rolex
DSC02704_zps3e2b9490.jpg
Root Beer är dinkan med stort D - pjäsen med stort P etc etc. Skall se ut ca såhär - nån gång. Jag tror jag blir för mycket "vän" med mina för att kunna bli en flippare...
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kul tråd! Jag är definitivt inge flippare så dom flesta inköp stannar, här kommer mina garanterade keepers.
Min första rejäla klocka köptes ny 2009 GMT 116713LN, den lämnar mig aldrig...gammal kärlek ni vet..
GX8JFjz.jpg


Sedan eskalerade galenskapen, men säkert är att dessa lämnar mig aldrig så länge jag lever..:)
1.jpg


Senaste förvärvet kommer också att bli en keeper GMT 1675/8 nipple..från-78
2014-03-08 10.13.17.jpg


Fortsatt trevlig helg!
Grymt Omen Tack för gruppbilden! :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Inget tyvärr :( den klockan jag har haft längst i min ägo var väl strax över året :/ nuvarande mästaren är Explorer 1:a som jag har haft sedan i somras ^^
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Av dom synliga klockorna ryker antagligen ingen, absolut inte dom 3 från vänster pga ovärderligt affektionsvärde !

sepu8asy.jpg



Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

Jga

Breitling
Själv är jag en hamster som gillar att ha klockor, har inte flippat en enda och känslan är att jag inte kommer att göra det heller (om jag inte hamnar i akut behov av likvida medel). Gillar känslan av att spara och gneta tills jag har råd med nya klockor. Alla har en speciell plats i mitt hjärta.
 

skegget

Breitling
Av naturliga skäl postas det massor av inlägg kring inköp och inte sällan följs dessa inlägg av: "Vi får se hur lång tid det tar innan jag flippar den" (eller något i den stilen). Därför tycker jag att det vore intressant att veta vad som är hos mina kära KS-vänner for life - vilken pjäs kommer att överleva fruar, flickvänner och älskarinnor?

1394187880272.jpg


Riktigt fet klocka! Ser att det är en Breitling men vad är det för modell?
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Har aldrig hittills köpt en klocka med tanken att den ska stanna så därför kan jag inte säga att någon jag köpt är en keeper. Självklart stannar de klockor jag ärvt. Här en bild på min YM som just nu sitter säkert, men vem vet när den får lämna :)

u3eda9ed.jpg
 

isbjörn

Panerai
Är ganska ny här och hittills ingen flippare. Men känner gradvis att lusten att testa olika tilltar... De som absolut stannar framöver är tre. En pga kärlek till uret, en pga kärlek till den som gav mig klockan och alla pga nostalgi.
Den lilla Tissoten för att den var pappas på 60-talet.
Certinan för att jag fått den i gåva. Och jag gillar den.
Och Speedyn för att min pappa bar den från ny i 20 år och jag sedan burit den under ännu flera år... Den kommer att gå i arv. Om min son lär sig att bli litee mera rädd om klockor. Annars blir det någon dotter som står på tur. Inte i brådrasket förhoppningsvis.

muda7y2a.jpg

uvyqe2yn.jpg

e2ejusyv.jpg


skickat via mobilen och Tapatalk
 
Topp