• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flippa SMP 2254 mot en 16570?

Ryttaren

Rolex
Omegas roligaste halvmoderna sportklocka vs Rolex tråkigaste. Jag skulle behålla Omegan och spara till Rollen. Om den fortfarande känns kul när du har råd så är det bara att köpa.

Av de jag känner som köpt en vittavlad ExpII så har alla flippat den efter max någon månad. Den lever på något sätt aldrig upptill förväntningarna... :(


Tråkigaste!? o_O den är iof en uddafågel bland rolexarna, men kanske just det jag gillar.

Tycker allting flippas inom en månad på det här forumet ;)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Omegas roligaste halvmoderna sportklocka vs Rolex tråkigaste. Jag skulle behålla Omegan och spara till Rollen. Om den fortfarande känns kul när du har råd så är det bara att köpa.

Av de jag känner som köpt en vittavlad ExpII så har alla flippat den efter max någon månad. Den lever på något sätt aldrig upptill förväntningarna... :(

Tycker att en 16570 är bra mycket roligare än en 14060 eller 16610.. Utan tvekan.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tråkigt om alla gillar samma. :)

Seamasters är generellt ganska tråkiga men den svarta 2254:an tycker jag är snygg med rätt länk och tavla. Bond-klockan blir inte ens rätt på självaste James Bond.
 

trumpetera

Panerai
Det där med tubsockor jag skrev igår får jag be om ursäkt för-var litet berusad, och "in vino non veritas"!

Dock anser jag 2254'an vara en klocka som snart om inte förr har/får klassikerstatus. Explorer II:an? Tja, skulle jag skaffa en sådan, skulle jag spara ihop till den. Inte göra mig av med 2254'an.

Blott min enkla åsikt!
 

David

Bödeln
Har hållit näst längst för mig i alla fall.

121214-Explorer-Lucia.jpg
 

Sond

Patek
2254 är en av de snyggaste klockorna jag vet. Skulle absolut inte sälja för att få loss pengar.
 

Ryttaren

Rolex
2254 är en av de snyggaste klockorna jag vet. Skulle absolut inte sälja för att få loss pengar.

Efter mycket velande så har jag bestämt mig för att behålla Omegan, den är ju faktiskt snyggaste SMPn. Lär ju bli svårt att hitta en i nyskick som min ifall jag vill ha en igen, så blir att spara istället.

Bjuder på gruppfoto, ni kan säkert klura ut vilken som används för tillfället. Flingan har gått +14s på exakt en vecka sen service...rätt nöjd med det :)

xVt6EYS.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Omegas roligaste halvmoderna sportklocka vs Rolex tråkigaste. Jag skulle behålla Omegan och spara till Rollen. Om den fortfarande känns kul när du har råd så är det bara att köpa.

Av de jag känner som köpt en vittavlad ExpII så har alla flippat den efter max någon månad. Den lever på något sätt aldrig upptill förväntningarna... :(

Nä vad är problemet? Jag har haft två men flippat bägge. Lik förbannat sitter jag och småsuktar efter en vit exp2.

Nåt fel är det...
 

PCB

Audemars
byt INTE!
alla med normal syn,kan ju se att omegan är så pass mycket snyggare,
inte exklusivare,inte bättre ,men mycket snyggare!

vill du tvunget ha rolexen, så spara och köp den !
 
Topp