• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flipparångest....

JohnDoe

Rolex
Vill samla ihop till en DSSD blue så nu är mina rollar på flipplistan. Min GMT TT (116713LN) från 2014 ligger på blocket. Har öppnat lite för byten och har två byten på G.
1. Daytona TT 116523 från 07, servad 14. Får 3k.
2. Sub 116610LN från 13, får 22k.

Suben är ju mer lättsåld men Daytonan är jag lite svag för. Ja, jag vet att ingen utom jag gillar TT daytona. Det kryllar ju inte av blå DSSD heller så jag kan ju ha daytonan ett tag. Vad tycker ni? Daytonan eller suben i byte?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Varför blocket och inte k&s?
DSSD är väl ganska svårfångad men är den den du vill ha så kör.
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Ingen som gillar TT Daytona ??? Hmm jag 'outar' mig och erkänner att jag gillar den skarpt. För ett par sedan var det t.o.m till salu en stål Daytona som byggts om från TT till stål. Bytt länk och bezel....
 

Ryttaren

Rolex
Testa Daytona om du är sugen på att prova, en TT behöver inte vara så illa...

image.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
TT Daytona kan du hitta väldigt billigt nuförtiden. Vem vet.. De kanske blir populära så småningom.
 

JohnDoe

Rolex
Håller med i princip. Men ibland drabbas jag av ett gräset är grönare på andra sidan behov och då kan en befintlig klocka behöva säljas för att finansiera nästa. Mina omegor är alla limited modeller så de får stanna. Rollarna är lätta att köpa igen. Har haft ett par DD som fick åka. Kände inte 100% för dem.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Håller med i princip. Men ibland drabbas jag av ett gräset är grönare på andra sidan behov och då kan en befintlig klocka behöva säljas för att finansiera nästa. Mina omegor är alla limited modeller så de får stanna. Rollarna är lätta att köpa igen. Har haft ett par DD som fick åka. Kände inte 100% för dem.

Att en Omega är limiterad är ju bara det skäl att flippa den..
 

JohnDoe

Rolex
Det bästa är ju att bara sälja utan byten. Tyvärr får jag inga bud jag är nöjd med på min GMT. Kan iof behålla den men är sur för att jag missade en DSSD på blocket för ett tag sedan. Tänkte att det är lättare att ta något billigare i inbyte. Så sub:en är smartare. Men å andra sidan är jag rätt svag för TT klockor. Daytonan har ju förhoppningsvis tagit den värsta prissmällen och min gmt kan bara gå ned när den inte är i nyskick längre ( som den är nu). Då skulle jag kunna ha daytonan ett tag och hoppas att den håller sig prisstabil tills en "blå" dyker upp. Å andra sidan är det ju korkat om daytonan inte går att sälja....
 

RobVintage

Panerai
Rent spontant känns det som vansinne att köpa ngt man inte riktigt vill ha, satsa på den du vill ha istället du lär ju inte bli nöjd annars skulle jag tippa på :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Förstår inte varför du stressar. Det värsta du kan göra är ju att byta till något svårsålt så du sitter där med pengarna låsta när du hittar klockan du vill ha. Ska du mellanlanda så byt till något billigt och lättsålt.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Jag hade nog, om du nu ska byta till dig något, valt subben. Den känns mer lättsåld och du får direkt mer cash över.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag skulle tagit subben i det här fallet men jag älskar TT sub, gmt och Daytonas pga touchen i bezeln, kronan osv. Färgklickarna gör det lilla extra.
Själva TT länken är jag inget fan av, den kan man spara i fint skick tills det är dags att sälja. En stållänk som passar som man använder och sliter istället vore något.
 
Topp